Освоєння нових ринків: як сподобатись європейському споживачу

Освоєння нових ринків: як сподобатись європейському споживачу

Категория: Брендинг и маркетинг

06 / 04 / 2016

10090 просмотров

14 4.5 5

Сьогодні освоєння ринків країн далекого зарубіжжя є перспективним напрямком розвитку для українських виробників. Однак при виході на європейський ринок, необхідно пам'ятати про те, що споживачі з Європи трохи відрізняються від жителів України. У них інші вимоги, як до дизайну етикеток, так і до складу продуктів. Наш маркетолог Дарина Таран ділиться своєю експертною думкою про ключові відмінності споживачів з Європи і України.

експертна думка про вихід на європейський ринок

«Ми постійно працюємо з брендами, які експортують свою продукцію на європейський ринок або планують цим зайнятися в найближчі роки. Тут важливо пам'ятати про те, що в портреті споживачів Європи і України є суттєві відмінності. На жаль, не всі підприємці це відразу розуміють і зазнають збитків ще на етапі просування товару, вибравши неправильну стратегію. Деякі просто не розуміють, як управляти репутацією бренду на новому ринку.

Європейські споживачі набагато менше орієнтовані на ціну продукту. Ми вже неодноразово це перевірили, проводячи дослідження для наших клієнтів. Це пов'язано з економічними передумовами (такими як дохід населення) і рівнем розвитку окремих європейських країн. Європейські споживачі дивляться на якість продукту і те, які вигоди він їм несе. Наприклад, безглютенові продукти, які стали так популярні, показують бренд як такий, що піклується про здоров'я покупців, а сертифіковане виробництво говорить про високий рівень якості продукції.

Вітчизняним виробникам складно встигати за європейськими компаніями. Наприклад, європейський ринок кондитерських виробів стрімко розвивається, і наші бренди можуть тільки йти по його слідах. Лише деякі українські компанії можуть запропонувати європейському ринку конкурентоспроможні товари. Це пов'язано і з особливостями виробництва, і з упаковкою, і з обраним методом позиціонування. Ми їм в цьому допомагаємо усіма силами - стежимо за тенденціями в упаковці та дизайні в цілому».

європейський ринок товарів

Розглянемо більш докладно ключові моменти, про які варто пам'ятати компаніям, щоб успішно вийти на європейський ринок і сподобатися вимогливим покупцям.

Політика компанії

Ставлення компанії до своїх споживачів відіграє вирішальну роль в успішності бренду. Чи буде вона чуйно прислухатися до думки покупців і вчасно (або завчасно) реагувати на них?

Багато компаній-виробників розмірковують, що їх споживачі не дуже примхливі, а, значить, і придумувати щось нове не треба. Бренди з таким ставленням приречені спостерігати, як їхні молоді конкуренти з відкритим мисленням захоплюють ринок і любов споживачів. Існує три типи компаній.

1. Компанії, які намагаються вести споживачів туди, куди ті вже не хочуть. Сюди відносяться компанії із застарілим поглядом на світ, які продають те, що вже добре продається, і весь час обертаються назад. Вони не стежать за сучасними інтересами споживачів і часто орієнтуються на застарілі результати аналізу ринку.

2. Компанії, які своєчасно реагують на потреби клієнтів. Вони займають більшу частину ринку, однак завжди знаходяться компанії з більш низькими цінами або кращим сервісом.

3. Компанії, які створюють майбутнє. Це ті бренди, які ведуть споживачів туди, куди вони хочуть, хоча самі ще про це не підозрюють. Всесвітньо відомий приклад з промови Стіва Джобса «Наша робота - вгадувати, що знадобиться споживачам, раніше них самих». Саме така політика брендів дозволяє їм завойовувати не тільки любов, а й повну відданість споживачів, дивуючи їх.

компанії на європейському ринку

Тенденції в упаковці

Упаковка - головний спосіб комунікації зі споживачем, адже це перше, що він бачить. Продаюча упаковка повинна бути сучасною і відповідати тенденціям дизайну. Сьогодні існує кілька тенденцій в дизайні упаковки продуктів і товарів категорії FMCG.

Мінімалізм і білий колір

Мінімалізм ніколи не виходить з моди, а для Японії це одна з етнічних особливостей в дизайні. Останні кілька років мінімалістичний дизайн знаходиться на піку популярності в дизайні упаковки. Прості форми, природні відтінки і обмежена кількість деталей відрізняють сучасну упаковку. Переважний колір - білий. Він асоціюється з чистотою і якістю. Зазвичай білий колір підкреслюють яскравими ілюстраціями, геометричними візерунками або великими написами.

дизайн упаковки

На упаковках продуктів харчування зображені соковиті плоди або ягоди, квіткові візерунки, гарна подача страв, і все це - на чистому білому тлі. Ілюстрації стилізовані під акварельні малюнки або навпаки - реалістичні фото.

дизайн білої упаковки

Комбінація білого з золотим витісняє класичне поєднання білого з чорним для преміальних товарів.

популярний дизайн упаковки

Упаковки товарів FMCG останнім часом відрізняються додатковою етикеткою білого кольору з коротким написом, яка накладається на строкатий фон. Однак багато упаковок позбавлені навіть строкатої підкладки. Дизайнери грають зі шрифтами, по-різному комбінуючи їх, додають прості однотонні візерунки, виводячи свою майстерність на новий рівень.

упаковка мила

Тенденція вийшла на перший план завдяки мінімалізму в одязі, поширившись на дизайн інтер'єру. Далі її підхопили промислові дизайнери, а зараз вона дуже актуальна в упаковці. Європейські виробники вже давно використовують мінімалістичний дизайн, щоб задовольнити інтереси своїх споживачів. Стильна упаковка - перше, на що варто звернути увагу українським споживачам при виході на євроринок.

Еко

Друга тенденція, яка анітрохи не поступається мінімалізму - екологічність. Пересічний споживач Європейського Союзу має високий рівень екологічної культури, цікавиться глобальним потеплінням, утилізацією твердих побутових відходів і точно знає про Велику тихоокеанську сміттєву пляму. У той же час, жителі України рідко мають уявлення про те, навіщо проводити роздільне збирання відходів, коли японці вже давно ділять їх на 6 категорій.

чиста упаковка

Європейці представляють екологічно орієнтоване суспільство, де жителям важливо з чого зроблена упаковка, і який у неї шлях переробки. Вихід на європейський ринок потребуватиме від виробника перегляду матеріалів: вони повинні бути екологічно безпечними і легко утилізовувані. Європейці негативно ставляться до перевитрати пакувальних матеріалів, обсяг яких часто більше, ніж сам продукт.

Підкреслити екологічність може використання паперу замість пластикових обгорток (він легко піддається біодеградації), зелений колір, додаткова інформація про подальшу переробку продукту. Європейці обирають молоко, соки або соуси в скляних пляшках замість пластикових, тому що скло піддається багаторазовому використанню.

екологічно безпечна упаковка

Персоналізація упаковки

Веселі персонажі додають жвавості упаковці та краще відображають обрану стратегію позиціонування. Якщо персонаж на упаковці асоціюється у покупця з його стилем життя, він точно вибере саме такий бренд. Цей прийом використовують багато європейських компаній. Так їм вдається роздобути увагу нової цільової аудиторії привабливою упаковкою. Персонажами можуть бути як люди, так і смішні тварини.

Досить часто прийом персоналізації упаковки застосовується для продуктів харчування, які розраховані на дітей (цукерки, печиво, соки, варення). В упаковці залишають оглядове віконце, як частину персонажа.

персоналізована упаковка для споживачів європейського союзу

Ретро-стиль і pin-up

Ретро-малюнки і старі шрифти, вінтажні візерунки та ілюстрації в стилі pin-up відсилають споживачів до певної епохи. Бренди грають на тому, що покупець хоче відчути смак старих часів або згадати минуле і поностальгувати. Саме тому такий успіх мав випуск напоїв Pepsi зі старим дизайном в 2013 році.

стильна упаковка

Складові

Склад продукту впливає на його якість і ставлення споживачів до бренду. Останнім часом європейські компанії приділяють все більше уваги саме складу продукту. Тут важливо і здивувати споживачів новими смаками, і зробити якісні та корисні товари, та ще й не забути подбати про здоров'я споживачів.

Натуральність

На відміну від ринку України, продукти на європейському ринку можуть похвалитися своєю натуральністю. Виробники використовують природні інгредієнти (рослинні барвники та ароматизатори) і не забувають акцентувати на цьому увагу споживачів. Склад продукту розшифровують, уникаючи Е-індексів (наприклад, Е-330 це лимонна кислота). Це допомагає виробникам підтримувати позитивну репутацію.

креативна реклама

Користь

Велику популярність придбали продукти, збагачені вітамінами і мінералами, з підвищеним вмістом білка і без транс-жирів. Європейські споживачі дбають про стан свого здоров'я, чому допомагає розвиток сімейної медицини в країнах Євросоюзу. Полиці супермаркетів заповнені продуктами по окремих секціях, де покупці з різними алергіями і дієтами можуть знайти підходящі товари. На даний момент, ринок України не може похвалитися таким високим ступенем задоволення потреб людей зі специфічними дієтами або захворюваннями.

упаковка корисних продуктів

Gluten-free, веганські продукти і молоко без лактози можна знайти в будь-якому магазині в Європі, не кажучи вже про достаток товарів для діабетиків. Низькокалорійна їжа важлива для тих, хто бореться із зайвою вагою. Саме тому європейці негативно ставляться до заяви «2000 калорій - денна норма», адже це не так.

Екстраординарні добавки

Звичайними смаками йогуртів або шоколаду з малиною, полуницею або лісовими ягодами не здивувати європейських споживачів. В Європі є великий вибір продуктів з незвичайними смаками, і, здавалося б, непоєднуваними добавками. Наприклад, серед лінійки смаків Ben & Jerry's є морозиво зі смаком цукрової вати і булочок з корицею.

упаковка морозива

Сертифікація виробництва

Поряд з екологічною обізнаністю, європейці уважно ставляться до умов виготовлення продуктів і товарів. Набагато більшу довіру викликає сертифіковане виробництво, адже споживачі можуть бути впевнені в якості продукту. Проходження сертифікації може виявитися дорогим процесом, який вимагає від виробників зміни технології, сировини або менеджменту на підприємстві. Однак більшість європейських ринків вимагають наявність того чи іншого сертифіката у підприємства для того, щоб можна було продавати товар на цьому ринку. Це дає такі переваги виробникам:

  • розширення ринку збуту, в тому числі на європейський ринок;
  • підвищення довіри до бренду;
  • підвищення конкурентоспроможності;
  • членство в партнерських організаціях;
  • зростання інвестицій.

Крім очевидних економічних вигод, спрощується процес контролю над якістю продукції та легше вести аудит всередині самої компанії.

сертифікація виробництва

До стандартів, які найчастіше вимагають, відносяться такі серії та окремі стандарти:

  • ISO 9000 (Системи менеджменту якості організацій і підприємств);
  • ISO 14000 (Системи екологічного керування);
  • OHSAS 18000 (Вимоги та керівні вказівки до розробки та впровадження систем менеджменту промислової безпеки та охорони праці);
  • ISO 19011: 2011 року (Настанови щодо здійснення аудитів систем управління);
  • ISO 22000 (Системи менеджменту в області безпеки харчової продукції);
  • ISO 28000 (Системи управління безпекою ланцюга постачань).

Відповідність продукту стилю життя

Вибираючи товари загального попиту або продукти харчування, споживачі на підсвідомому рівні звертають увагу на те, як обранний бренд відповідає його стилю життя. Тому необхідно з'ясувати яке місце займає продукт в житті споживачів. Це впливає на вибір упаковки, спосіб позиціонування і загальну політику компанії. Наприклад, маленькі упаковки з невеликими порціями ідеально підійдуть для тих, хто часто перекушує в дорозі та хоче швидко отримати багато енергії. Великі пачки печива підходять для тих, хто звик ділитися з сім'єю та їсти вдома. Для того, щоб мати чітке уявлення про стиль життя споживачів, необхідно проводити кабінетні дослідження ринку і цікавитися цільовою аудиторією.

Якщо ви усвідомили, що вас ще чекає довгий шлях до виходу на європейський ринок, не ускладнюйте його! Сміливо звертайтеся в брендінгове агентство KOLORO! Ми проведемо аналіз ринку будь-якого продукту для європейської країни і розробимо дизайн упаковки!

Телефонуйте нам за телефоном і отримаєте безкоштовну консультацію про наші послуги!

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Инна Дитяшова

Копирайтер

14 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !