Неймінг та словесні товарні знаки

Неймінг та словесні товарні знаки

Категория: Брендинг и маркетинг

23 / 06 / 2011

8695 просмотров

54 4.1666666666667 5

У теоретичних навчаннях про те, як назвати фірму правильно - існує безліч протиріч.

Деякі вважають, що без хорошої і точної назви продукт або фірма не зможуть стати вдалими. Деякі, навпаки, говорять, що ім'я не так важливо як якість.

Без сумніву, якість вкрай важливий елемент, тому що споживач навряд чи купить вдруге товар, який не буде задовольняти його смакові побажання.

Багато, коли мова йде про неймінг люблять цитувати Пушкіна:

***
"Что в имени тебе моем,
Оно умрет, как шум печальный.
ВолнЫ, плеснувшей в берег дальний,
Как звук ночной в лесу глухом...".

***

Так, але Пушкін писав про людське ім'я. На відміну від імені для людини, ім'я бренду або торгової марки дається на більш тривалий період, і відповідає, скоріше не імені людини, людського прізвища - як ідентифікатора цілого роду!

Як колись людське прізвище (зафіксоване прізвисько з минулого), ім'я бренду має бути ємним і влучним визначенням всіх основних якостей і завдань бренду!

Ім'я - це головний контактний елемент продукту зі споживачем. А неймінг - це перший етап такого процесу, як розробка бренду. Тому, розробка імені або назви - вкрай важливий процес формування успішного бренду в цілому. Ім'я бренду - це його фундамент.

Неймінг - професійна діяльність креативних агентств, пов'язана з ім'ятворенням і знаходженням гідного найменування для всього того, що вимагає своє власне унікальне ім'я.

Дієва назва необхідна і для компаній новачків, і для окремих торгових марок, які лише виводяться на ринок. Перше, що здатне викликати якийсь емоційний відгук у покупця - це назва. Крім того, назва дає товару або компанії правовий захист. Завдання професійного неймінгу - створення успішного, що викликає інтерес і довіру імені. Причому, іноді, щоб виконати це завдання на гідному рівні потрібно пройти досить довгий шлях.

В першу чергу, необхідно придумати назву фірми таким чином, щоб допомогти новому товару виділитися серед конкурентів і створити власну нішу на ринку. Для цього необхідно оцінити вже наявні найменування, які просувають конкуренти.

При цьому, більшість російських компаній приступає до неймінгу попередньо вивчивши назви конкурентів, мало намір придумати щось подібне. Та й закордонні "страждають" наслідуванням чужого успіху.

Як назвати торгову марку, неймінг, придумати назву компанії, ім'я фірми, брендінг, бренд, створення назви, name, naming, brand, branding, корпоративне назву, як придумати назву

Наприклад, в той час коли компанія Macintosh хотіла вийти на ринок з новим комп'ютером, багато професійних машин на ринку мали наукові абревіатурні назви: DEC, PSDI, NEC, IBMі т.д. Фахівці в сфері неймінгу "звинувачують" в цьому компанію IBM.

На їхню думку, успішний приклад IBM переконав керівників компаній в тому, що: варто лише назвати компанію за допомогою ефектної монограми, і вона миттєво стає лідером ринку. Але немає! Компанія Macintosh відставила цей "абревіатурний устой" в сторону і - легка назва Apple (або - яблуко), що запам'ятовується, вирішила шалено вдалу долю нового комп'ютера, нині - всесвітньо відомого бренду - Apple Macintosh.

Що стосується продуктового ринку, можна навести такий приклад, як створення за компанією Coca-Cola, американської Pepsi-Cola, російської Russian Cola і французької Virgin Cola, а також багатьох інших брендів, серед яких мало хто мав популярність і тривалість життя, порівнянну з прообразом. До сих пір, бренд "Кока-Кола" збирає більшу частину прибутку на ринку напоїв, які прийнято називати "колою". Погодьтеся, не в останню чергу завдяки відмінному імені-головоломці.

Свідомість людини влаштовано так, що найбільше запам'ятовується все рідкісне, креативне, чуттєве і найбільш виділяється із загальної маси. Назва повинна вселяти довіру майбутнім покупцям товару або споживачам послуги і створювати тривалі позитивні асоціації. Наприклад, дослідження підтверджують, що, серед російських і українських брендів, міцні позитивні асоціації викликають, серед інших, такі торгові марки, як «Веселий молочник», «Будиночок в селі», «Олейна», «Наша Ряба» і «Сандора»

Ту назву, яку вибрано, має посилювати креатив і служити джерелом натхнення для маркетингових кампаній, тому, що саме на назві бренду, в основному, спираються рекламна стратегія і слогани бренду. Наприклад, просування соку "Добрий" допомогла продумана рекламна кампанія, що несе ідею, виражену безпосередньо в самій назві, - добрі почуття і добрі відносини, на ряду з смаковими якостями "добрий" (укр.) = І смачний, і добрий.

Необхідно, щоб назва посилювала саме позиціонування продукту, і, при цьому, сприяла виникненню по відношенню до бренду позитивних емоцій. У зв'язку з цим, варто привести в приклад торговельні марки "Русский стандарт", "Ідеальна чашка" і "Чиста лінія".

Отже, неймінг повинен:


  • опановувати увагою споживача і посилювати його натхнення;
  • звучати відповідно іміджу бренду;
  • бути легким і таким, що запам'ятовується;
  • створювати позитивний зоровий образ;
  • в цілому, вселяти довіру і викликати позитивні емоції;
  • передавати суть продукту, відзначаючи його унікальність.

Iм'я компанії, неймінг, придумати назву компанії, ім'я фірми, брендінг, бренд, створення назви, name, naming, brand, branding, корпоративне назву, як придумати назву

Треба сказати, що не дивлячись на безліч агенств, що називають себе брендинговими або рекламними агентствами повного циклу, в Україні неймінг тільки починає зароджуватися і формуватися в якусь систему навичок в ім’яутворення, які в майбутньому можуть стати назвами брендів. У західних же фахівців вже накопичено величезний досвід маркетингового неймінгу.

Як приклад наведемо принципи неймінгу, які виробили американські фахівці:


1. Повтори під забороною. Не потрібно вживати вже приїлися слова, такі як "глобал", "ультра", "про" і т.п. В результаті такого горе-неймінгу, за винятком дійсно оригінальних включень, більшість наших фірм виглядають однаково, внаслідок чого, іноді навіть не приймаються під державний або міжнародний захист авторським правом. Якщо заглянути в телефонний довідник, знайдете там безліч "Адміралів", "Альтаїр" "Авангард", і "Альтернатив".

2. Весь світ в назві. Найуспішніші бренди мають універсальний сенс. Наведемо як приклад американську компанію Mars і її продукцію - шоколадний батончик з такою ж назвою, практично на всіх мовах воно звучить однаково і викликає позитивні асоціації з тією планетою, яку людина прагне освоїти протягом багатьох років.

Важливо відзначити, що в запасі у майстрів неймінгу, на жаль, майже не залишилося подібних морфем, тому в процесі ім'ятворення, часто доводиться обмежуватися штучними словотвореннями або ж просто приємною співзвучністю.

3. Лаконічність. Чим слово довше, тим важче його запам'ятати. Слова, в яких один або два склади мають велику притягальну силу. Для порівняння візьмемо слова "ритм" і "ритміка". Без сумнівів слово "ритм" споживачеві буде простіше запам'ятати. Крім того, назва, яке складається з одного слова, виглядає привабливіше.

Чому короткі назви ефективніше довгих? Тому, що назва згадується споживачем несподівано, в момент вибору товару. Якщо ім'я коротке і унікальне, як наприклад Rich, людина моментально вибирає і розпізнає його серед решти переліку товарів. Такі назви, як International Business Machines або "Мобільні телесистеми", нелегко запам'ятати і тому на споживчому ринку просуваються їх абревіатури - IBM і МТС.

4. Значення - це ще далеко не все, семантика - це всього лише опора, на якій тримається слово. Також важливі ритміка і фонетика. Одні наголоси і ритми підходять продукту більше, а інші-менше. Наприклад, набагато приємніше почути "Євростиль", ніж "Стільевро" або "ProСвет", ніж "СветPRO".

Ще одна опора для назви бренду - символізм в звуках. Букви і звуки викликають певні асоціації. Наприклад звук "р" зароджує тривогу і занепокоєння. Ось чому благородний і красивий камінь мармур не викликає позитивні емоції. І навпаки, звук "а" один з головних в будь-якій мові. Його звучання відкрито і яскраво .. Наприклад, "Баунті" впливає на споживача через звук «а» і викликає тим самим позитивні емоції.

5. Потрібно щоб ваше ім'я "розповідало історію". Як приклад, згадайте бренд Milka, з його фіолетовими коровами, що пасуться на альпійських луках; Санта Клауса, давно "відлетів" на упряжці оленів за рамки рекламної кампанії Кока-Кола; бренди Virgin, Camel, Боржомі та багато інших.


Тепер, сподіваємося, вам ясна головна мета неймінгу - це вироблення певної унікальності назви, яка сприяє придбанню брендом довіри серед споживачів.

Щоб досягти найкращих результатів в неймінгу, з питанням «як назвати фірму?» Потрібно звертатися до майстрів неймінгу. Вони зможуть придумати назву фірми досить швидко, але без втрат ефективності назви! При співпраці з професіоналами, витрати на розробку імені для бренду обов'язково виправдають себе великим припливом клієнтів! Оскільки таке "ім'я" буде не просто випадковою вигадкою, а - кращою назвою бренду, що має під собою міцну маркетингову основу.

Розробка бренду, неймінг все це Ви можете замовити в брендинговому агентстві «KOLORO». Звертайтеся!

Контактная информация:

hello@koloro.ua

+38 (044) 223 15 23

Подготовил:

Анна Просвирина

Маркетолог

54 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

up-btn

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

Виберіть зручний вам спосіб:
- Оцінка готовності вашого проекту
- Побудова плану робіт
- Ціни та терміни

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !