Медалі і талісмани Олімпійських ігор

Медалі і талісмани Олімпійських ігор

Категория: Брендинг и маркетинг

26 / 02 / 2018

2681 просмотров

3 5 5

В одній з попередніх статей ми провели аналіз логотипів і постерів Олімпійських ігор. У цьому матеріалі розглянемо особливості дизайну медалей, а також поговоримо про роль талісманів у формуванні ставлення аудиторії до спортивних подій і приймаючій країні.

Кожен елемент айдентики повинен органічно вписуватися в загальну концепцію і висловлювати сформульовану організаторами філософію Олімпіади. Рівно так, як правильно розроблений фірмовий стиль і логотип завжди відповідають стратегії просування торгової марки. На цих принципах будується робота брендингового агентства KOLORO

Дизайн медалей Олімпійських ігор

Медаль Олімпіади - це не просто нагородний знак за спортивні досягнення. Це також частина атрибутики, яку Міжнародний олімпійський комітет використовує для популяризації олімпійського руху. Провівши короткий екскурс в історію, з'ясуємо закономірності, на основі яких розроблявся дизайн медалей.

Нагороди літніх Олімпійських ігор

Перші медалі відрізнялися для кожної Олімпіади. Тематика малюнків була переважно давньогрецької: бог Зевс, богиня перемоги Ніка і атлет-переможець.

На іграх в Афінах і в Парижі нагороджували тільки за перші два місця. Починаючи з Олімпіади в Сент-Луїсі, організатори вручають і медалі за третє місце.

Нагороди літніх Олімпійських ігор

З 1908 року в дизайн вводять національні символи. На зворотному боці медалі зображують:

  • Лондон - покровитель Англії Георгій Побідоносець;
  • Стокгольм - герольд і статуя засновника шведської системи гімнастики Пера-Хенріка Линга;
  • Антверпен - скульптура римського легіонера Сільвіус Браво, з легендою про який пов'язана назва міста.

Зображення на медалях Паризької Олімпіади 1924 року мають повністю спортивну тематику, вперше оливковий вінок переноситься на реверс.

У 1928 році на Олімпійських іграх в Амстердамі вводиться стандартний дизайн нагород. На аверсі зображена богиня перемоги Ніка з пальмової гілкою і лавровим вінком. На зворотному боці - атлет-переможець, якого несуть на руках.

Нагороди Олімпійських ігор

З 1960 року в ескізи вносяться косметичні зміни при збереженні основної композиції. Крім того, тепер медалі вішають на шию переможця (до цього вони не мали спеціальних кріплень і вручалися спортсменам в руки). Починаючи з Мюнхенської Олімпіади 1972 року скасовуються обов'язкові вимоги до зображення на аверсі.

У 2004 році для лицьової сторони медалі розроблений новий малюнок - богиня Ніка простує по стадіону Панатінаїкос, на якому проводилися I Олімпійські ігри.

Нагороди Олімпійських ігор

На реверсі зображується емблема змагань.

Медалі зимових Олімпійських ігор

До розробки нагород Білих Олімпіад не було стандартних вимог, тому дизайнери отримали можливість реалізовувати свої найсміливіші ідеї. З найбільш цікавих медалей зимових Олімпіад слід зупинитися на таких:

Медалі зимових Олімпійських ігор

ейк-Плесіді-1932. Хвиляста форма медалі символізує підставу давньогрецької колони. Розташування богині Ніки на вершині гір створює асоціацію з Олімпом, що додатково вказує на тематику.

Гренобль-1968. Вперше реверс медалі присвячений дисципліні, в якій вона присуджувалася. Вид спорту позначався не простий піктограмою, а оригінальним дизайнерським малюнком.

Саппоро-1972. Перша після Парижа -1900 медаль круглої форми. Крива лінія на аверсі медалі символізує трасу для бобслею, овал - льодову доріжку.

Медалі зимових Олімпійських ігор

Сараево-1984. Медаль вбита в гладку металеву пластину, виступаючи над поверхнею. На реверсі оригінальна стилізація голови атлета в лавровому вінку.

Альбервіль-1992. Металева медаль має оригінальну кришталеву вставку з рельєфним гравіруванням гірських схилів і олімпійських кілець.

Ліллехаммер-1994. Медаль виготовлена ​​з темного норвезького граніту і має металеве обрамлення, відповідне гідності медалі. Колірна структура каменю нагадує північне сяйво в засніженому небі, що вказує як на емблему Олімпіади, так і на одну з головних природних пам'яток Норвегії.

Нагано-1998. Медаль виконана із застосуванням традиційної японської техніки «маки»: на незастиглий лак розпилюють найдрібніші золоті частинки. Всі нагороди виконані вручну, отже кожна з них є неповторним витвором мистецтва і унікальна, як і перемога спортсмена.

Медалі зимових Олімпійських ігор

Солт-Лейк-Сіті-2002. Медаль неправильної форми з вдалими дизайнерськими рішеннями. На аверсі слоган ігор «Запали вогонь в собі», гравюри на реверсі розроблялися для кожного виду спорту.

Турин-2006. Форма медалі символізує італійську ринкову площу, де традиційно проходять святкові події. Стрічка медалі пропускається через кільце і зав'язується петлею.

Ванкувер-2010. Нагороди мають вигнуту форму, унікальну для кожної медалі. На розробку такої оригінальної концепції дизайнерів надихнули хвилі Тихого океану. Вага кожної медалі перевищує 500 грамів.

Сочі-2014. Вставка з полікарбонату характеризує культурне різноманіття народів Росії. Також матеріал нагадує лід, що вказує на тематику Олімпіади.

Олімпійські талісмани

Олімпійські талісмани

Талісман Олімпіади - це символ, з яким асоціюється місце проведення змагань. Як правило, це тварина або персонаж народного епосу. Основна функція талісмана - відобразити дух приймаючої країни і посилити святкову атмосферу.

Але персонажі Олімпійських ігор мають і більше утилітарну роль. Як вже говорилося, Олімпіада - це витратна і збиткове з фінансової точки зору захід. Тому приймаюча сторона намагається якомога в більш повному обсязі окупити вкладені кошти. Крім продажу квитків і прав на трансляцію, а також туристичних доходів, країна-господиня заробляє на сувенірній продукції. Тому, чим цікавіше і симпатичніше буде персонаж, тим більше буде продано товарів з його зображенням.

Читайте також: Аналіз ринку туристичних послуг в Україні: проблеми і перспективи

Історія створення перших талісманів

Перші спроби наповнити спортивні змагання новим змістом були зроблені в 1968 році. На зимових Олімпійських іграх в Греноблі публіці був представлений чоловічок-лижник на ім'я Шюсс (Schuss). Кольори персонажа вказують на приймаючу країну, лижі та олімпійські кільця створюють прив'язку до тематики.

Історія створення перших талісманів

В цьому ж році проходила літня Олімпіада в Мехіко, де талісманом виступив Червоний Ягуар. Такий вибір організаторів пояснюється намаганням створити персонаж на основі скульптури, знайденої при розкопках древньої столиці майя Чичен-Іци. В цілому вибір був зроблений правильно, але персонаж не отримав не тільки достатньою для талісмана розкрутки, а й навіть імені. Згодом ягуар був названий Майя, однак час для вилучення достатньою вигоди зі свого талісману було упущено.

Третім талісманом і першим офіційним можна вважати таксу Waldi. Вона була придумана вже згадуваним відламати Айхером для Олімпіади 1972 року. Під час її проведення відбулася сесія МОК, на якій талісман затвердили в якості обов'язкового атрибуту Олімпійських ігор.

Історія створення перших талісманів

Що стосується самого Валди, то образ такси символізує властиві спортсмену мисливські якості, такі як швидкість, витривалість і спритність. Вдало було вибрано і ім'я талісмана. У Німеччині собака з кличкою Waldi зустрічається також часто, як, наприклад, в Росії кіт Васька або пес Шарик. Бажаючи зробити персонаж позитивним, Айхер навмисно не використовує всі олімпійські кольору в розфарбовуванні персонажа.

Мюнхенський талісман сподобався аудиторії, що зробило його комерційно успішним. Його популяризації сприяла і підготовча робота. Валди став головним персонажем випущеної напередодні Олімпіади забавною книжки, в якій розповідалося про спортивні змагання.

Читайте також: Як визначити аудиторію вашого бренду

Sam и Izzy

Орлятко Сем вважається кращим прикладом використання національної символіки в олімпійському талісман. Персонаж був намальований художниками студії Walt Disney для Олімпіади 1984 року в Лос-Анджелесі. Образ містить в собі основну національну символіку США:

  • білий орел зображений на гербі Сполучених Штатів. Цей символ часто використовується в логотипах брендів і емблемах різних заходів;
  • символіка національного прапора відображена в одязі талісмана;
  • циліндр, бакенбарди і ім'я були запозичені у Дядька Сема - персоніфікованого образу США.

Sam и Izzy

Якщо цей талісман мав великий успіх у аудиторії, то символ Ігор 1996 року в Атланті - Іззі - вважається найгіршим олімпійським персонажем. Його образ був згенерований комп'ютером і доопрацьований дизайнерами. Відповісти на питання, що це за істота, було неможливо, тому талісману дали ім'я Izzy - скорочене «What is it?» ( «Що це таке?»).

Читайте також: Фірмові персонажі в сфері побутової хімії

Організатори Олімпіади розраховували, що це питання викличе інтерес до персонажу, проте аудиторія категорично не сприйняла таку концепцію. Серед головних претензій до талісману можна виділити наступні:

  1. Повністю відсутня звична шанувальникам Олімпійських ігор територіальна прив'язка - Izzy не викликає асоціацій ні з приймаючою країною, ні з містом Атланта. Натяком на зв'язок з США повинні були стати забарвлення персонажа і зірочки в очах, але цей символ ні прочитаний аудиторією.
  2. прив'язку до тематики заходу мали забезпечити олімпійські кільця, але їх логіка використання на талісман незрозуміла. Кільця, що символізують Австралію і Європу, одягнені на очі за аналогією з пов'язками від поту, які використовують спортсмени. Але те, що інші кільця надіті на хвіст, викликало негативну реакцію представників Африки, Азії та Америки.
  3. Крім того, якщо звернути увагу на м'яку іграшку Izzy, то можна помітити червоні напульсники на руках і ногах. Судячи з усього, дизайнери хотіли таким чином додати червоний колір до інших кольорів національного прапора США - синьому і білому. Але візуально ці напульсники сприймаються як додаткові олімпійські кільця, і виникає питання: чому американських п'ять, а кілець інших континентів по одному? При цьому кросівки талісмана пофарбовані у фіолетовий, що не асоціюється ні з Олімпіадою, ні з США.

Виправити ситуацію можна було б, використавши, наприклад, чорне і жовте кільця як напульсники на руки, а червоне - як пояс. А колірну гамму національного прапора забезпечити червоними кросівками.

Izzy — скорочене «What is it?»

Ім'я персонажа читається як «easy», тобто «Легкий, легко». Тут спостерігається явне протиріччя зі спортивною тематикою, оскільки змагання і перемоги легкими не бувають. Крім того, дивлячись на крокуючий талісман, напрошується вислів «easy going», що можна перекласти і як «Іззі йде», і як «легковажний».

Останнє очевидно характеризує ставлення організаторів до розробки фірмового персонажа Олімпіади, які в результаті втратили велику частку прибутку від продажу сувенірної продукції.

Найбільш вдало Іззі розкритикували творці мультсеріалу «Сімпсони». В одному з епізодів Гомер створює талісман Олімпійських ігор в Спрінгфілді - Springy ( «spring» - пружина). На першій хвилині відео можна почути, як він пояснює свою концепцію: «Це хороша іграшка для всієї родини, а гострі кінці захищають нашу націю і її інтереси».

Олімпійський Мішка і Вігру

Талісман Московської Олімпіади 1980 року - приклад вдалого використання персонажа в іміджевих цілях.

Олімпійський Мішка і Вігру

Олімпійський Мішка зображувався як правило біжать з факелом (символ спортивних змагань) або з букетом і медалями (символ нагородження переможців). Олімпійську прив'язку забезпечував важкоатлетичний пояс (натяк на силу талісмана) п'яти олімпійських кольорів з пряжкою у формі кілець.

Повернемося до питання іміджевої функції персонажа. Одним з напрямків «холодної війни» була інформаційна боротьба. На агітаційних плакатах країн НАТО Радянський Союз часто зображувався в образі оскалом ведмедя. Олімпіада в Москві була проігнорована більшістю західних країн через вторгнення радянських військ до Афганістану в 1979 році. Тому Олімпійський Мішка якнайкраще відповідав ідеологічним цілям: образ агресивного, войовничого ведмедя поступався місцем добродушному, гостинному ведмежаті з квітами. Такий символ був вдалим фоном для радянських пропагандистських меседжів, в яких СРСР позиціонував себе як миролюбна держава.

Читайте також: Брендинг політичних партій

Вперше в історії для окремого олімпійського виду був розроблений спеціальний талісман. Змагання з вітрильного спорту проходили в Талліні, і торгова палата Естонської РСР оголосила конкурс на створення олімпійського персонажа. Переможницею стала Сайма симеру, що запропонувала в якості талісмана тюлененка Вігру.

Olly, Syd & Millie

У 2000 році на Олімпіаді в Сіднеї вперше офіційними талісманами стають відразу три персонажа.

Olly, Syd & Millie

  1. Olly (скорочення від Olympics, прив'язка до тематики) - птах кукабара. Символізує небо. Також втілює олімпійський дух, доброту, щедрість і веселу вдачу.
  2. Syd (скорочення від Sydney, прив'язка до приймаючого міста) - качконіс. Символ води. Втілення енергії, сили і прагнення до перемоги.
  3. Millie (скорочення від Millenium, прив'язка до дати проведення Ігор) - єхидна. Символізує землю. В образі втілилися працьовитість, оптимізм, рух в майбутнє і передові технології.

Таким чином, організаторам вдалося вкласти в образи талісманів відразу кілька різних смислів. Крім того, всі перераховані тварини - ендеміки, тобто зустріти їх можна тільки в Австралії. Це створює додаткову територіальну прив'язку і додає Олімпіаді неповторний колорит.

Хочете виготовити сувенірну продукцію на основі вашого логотипу або фірмового персонажа? Фахівці брендингового агентства колорит якісно виконають цю роботу - від 3D-візуалізації на основі вашого брендбуку або ескізів до друку тривимірної моделі.

Також на Сіднейських Іграх вперше з'являється «антіталісман» - вомбат (сумчаста тварина, що нагадує хом'яка) Фетс. Австралійський карикатурист Пол Ньюела створив його, як персонажа, що протистоїть Оллі, Сиду і Міллі. Талісмани в цих битвах повинні були демонструвати свої якості і риси характеру, щоб краще запам'ятатися аудиторії. Однак цей антигерой так сподобався публіці і спортсменам, що м'які іграшки Фетс стали користуватися величезною популярністю, а у самого персонажа навіть з'явилися фан-клуби по всій Австралії.

Haakon & Kristin

Haakon & Kristin

Організатори Олімпіади 1994 року в Ліллехаммері зробили талісманами героїв норвезького епосу - Хакона і Крістін. Фігурки брата і сестри, одягнені в середньовічні народні костюми, викликали інтерес у аудиторії. Більш зворушливими ці образи зробили організатори Олімпійських ігор, запросивши на роль персонажів дітей.

Читайте також: Розробка фірмового персонажа: як створити легендарний образ

Концепція і дизайн образів були розроблені настільки вдало, що Haakon і Kristin стали одними з найбільш комерційно успішних талісманів за всю історію проведення Олімпіад. Крім того, в образах втілилися всі позитивні риси норвежців, що підвищило туристичну привабливість країни

Нагороди та талісман Олімпіади в Пхенчхані 2018 року

Медалі

Діагональні лінії гравіювання символізують швидкість і динаміку. На лицьовій стороні смуги спрямовані вниз зліва направо, що викликає асоціацію зі швидкісним спуском, на реверсі - вгору справа наліво, що вказує на рух вгору, прагнення до високих результатів.

Нагороди та талісман Олімпіади в Пхенчхані 2018 року

Талісман

Персонаж - білий тигр Soohorang (Сухоран), який в корейської традиційної культури символізує силу, довіру і захист. Ім'я талісмана дослівно перекладається як «захищає тигр».

На вибір такого персонажа Ігор вплинуло також і те, що Корейський півострів, на думку місцевих жителів, нагадує тигра.

Колір персонажа створює прив'язку до Зимових Олімпійських ігор.

Що, крім яскравих спортивних подій та нових рекордів, робить Олімпіаду запам'ятовується? В першу чергу, це логотип та талісман. Останній навіть більше. Позитивні якості персонажа з помітною територіальною прив'язкою в тій чи іншій мірі переносяться на приймаючу країну і її населення.

Схожу роль в бізнесі відіграє якісний бренд. Він формує ставлення до товару чи послуги і закріплює його в свідомості аудиторії. Фахівці бредінового агентства KOLORO на основі дослідження вашого сегмента ринку підберуть для вашої торгової марки лаконічне і запам'ятовуєме ім'я, розроблять лаконічне і запам'ятовується, розроблять ефективний , а також нададуть послуги по реєстрації товарного знака на внутрішньому і міжнародному ринках.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Владимир Руденко

Маркетолог

3 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !