Маркетинг-мікс. Розуміння того, як позиціонувати новий товар на ринку

Маркетинг-мікс. Розуміння того, як позиціонувати новий товар на ринку

Категория: Брендинг и маркетинг

16 / 07 / 2013

10957 просмотров

18 4.1666666666667 5

Інструменти маркетинг-міксу, маркетинг-мікс, модель 4P, модель 7P, модель 4C, маркетинг, маркетингові дослідження, інструменти маркетинг-міксу, модель Бітнера і Бумс, використання моделі 4Р, використання маркетинг-міксу, marketing-mix, goods, market, marketing, positioning

Що таке маркетинг?


Це визначення, з яким найчастіше стикаються і яке використовують багато починаючих свій бізнес, це:

~ Пропозиція правильного продукту в потрібному місці, в потрібний час, і за потрібною ціною ~

Здається, що все зовсім легко і просто, та ідея полягає в наступному: вам просто потрібно створити такий продукт, який задовольнить потреби певної групи людей, виставити його на продаж в тих місцях, де регулярно бувають ці самі люди, і встановити ціну на такому рівні, щоб ці люди зрозуміли, що вони отримають вигоду від придбання даного товару; при всьому тому слід також здійснювати супутні послуги, що буде додатково стимулювати людей здійснювати покупку. Якщо у вас вийшло все це зробити, можна сказати, що ви правильно зрозуміли і використовували маркетинг в своїх цілях.

Дійсно, дана ідея багато в чому відображає суть маркетингу. Однак, все це вимагає і передбачає ще більшу кількість роботи для виявлення потреб, які необхідно задовольнити. А також - певні місця, де споживачі найчастіше здійснюють свої покупки. Далі необхідно визначити: як виробляти продукт за ціною, вигідною як для вас, так і для споживачів, і як це все зробити найкоротші терміни.

Якщо ви хоч один із зазначених моментів пропустите, або зробите все без повної віддачі, то зробите помилку, яка може привести до кінцевої невдачі вашого проекту. Помилковими можна вважати просування автомобіля, який економить бензин набагато краще за інші авто, на ринок з дешевим паливом; а також публікацію підручника після того, як уже почався новий навчальний рік; або ж продаж товару по дуже високій, або навіть по дуже низькій ціні, для того щоб залучити потенційних споживачів - "перегини" завжди викликають підозри, а, значить, і звужують коло потенційних споживачів.

Маркетинг-мікс, в цьому випадку, є хорошим стартом, завдяки якому ви можете поглянути на пропонований вами товар або послугу як би з боку, і уникнути всіх можливих помилок.

Інструменти маркетинг-міксу


Поняття «маркетинг-мікс» і «4P» часто використовують, як синоніми один одного. Насправді ж, це не обов'язково одне і те ж.

Маркетинг-мікс (або ж комплекс маркетингу) є загальним виразом, який використовується для опису різних варіантів, які вибирають організації при просуванні товару або послуги на ринок. Модель 4P, вперше висловлена ​​в 1960 році Е. Дж. Маккарті, є одним і, ймовірно, найвідомішим способом для визначення маркетингу.

Маркетинг-мікс, маркетинг-мікс, модель 4P, модель 7P, модель 4C, маркетинг, маркетингові дослідження, інструменти маркетинг-міксу, модель Бітнера і Бумс, використання моделі 4Р, використання маркетинг-міксу, marketing-mix, goods, market, marketing, positioning

4Р це:

  • Product - продукт (товар або послуга);
  • Place - місце;
  • Price - ціна;
  • Promotion - просування.

Для того, щоб краще зрозуміти інструменти 4P-маркетингу необхідно поставити собі ті питання, з якими стикається більшість підприємств, що розвиваються при використанні маркетингу. Ось деякі з них, які допоможуть вам зрозуміти і визначити кожен з чотирьох елементів:

Товар / Послуга:

  • Що клієнт хоче отримати від товару / послуги? Які потреби даний товар задовольняє?
  • Якими особливостями товар повинен володіти, щоб задовольнити ці потреби?
  • Чи є такі особливості, які ви могли упустити?
  • Чи володіє ваш товар такими особливостями, на які споживач не буде звертати увагу?
  • Як і де споживачі будуть використовувати товар чи послугу?
  • На що товар або послуга схожі? Як люди можуть «спробувати» їх?
  • Якого розміру, кольору, тощо, товар повинен бути?
  • Як товар буде називатися?
  • Як позиціонувати товар?
  • Чим ваш товар або послуга будуть відрізнятися від товару або послуги ваших конкурентів?

Використання моделі 4Р, маркетинг-мікс, модель 4P, модель 7P, модель 4C, маркетинг, маркетингові дослідження, інструменти маркетинг-міксу, модель Бітнера і Бумс, використання моделі 4Р, використання маркетинг-міксу, marketing-mix, goods, market, marketing, positioning

Місце:

  • Де споживачі шукають або купують ваш продукт або послугу?
  • Якщо вони купують у магазинах, то в яких? У магазинах роздрібної торгівлі або в супермаркетах, або в іншому місці? Або онлайн, по Інтернету? Або по каталогам і проспектам?
  • За допомогою яких каналів розподілу найкраще просувати ваш товар?
  • Як можна отримати доступ до необхідного для вас каналу розподілу товарів?
  • Чи потрібно вам вже використовувати реальні продажі? Або поки варто відвідати торгові виставки? Або використовувати онлайн продажу? Або відправити зразки каталогів торговельним компаніям / магазинам?
  • Як працюють на ринку ваші конкуренти? І що ви можете отримати корисного з їх досвіду?

Ціна:

  • Яка прийнятна вартість товару або послуги для покупця?
  • Чи існують фіксовані ціни на товари або послуги в цій галузі?
  • Чутливий споживач до ціни? Чи відбудеться збільшення вашої частки ринку при невеликому зниженні ціни? Як вам завоювати нову частку ринку і отримати додатковий прибуток?
  • Які знижки ви можете запропонувати посередникам або споживачам?
  • Які ваші ціни в порівнянні з цінами ваших конкурентів?

Рівень цін, маркетинг-мікс, модель 4P, модель 7P, модель 4C, маркетинг, маркетингові дослідження, інструменти маркетинг-міксу, модель Бітнера і Бумс, використання моделі 4Р, використання маркетинг-міксу, marketing-mix, goods, market, marketing, positioning

Просування:

  • За допомогою яких інструментів просування ваших повідомлень про новий товар або послугу краще доставляються до цільової аудиторії?
  • Чи дійде ваше повідомлення до цільової аудиторії за допомогою реклами в пресі або на телебаченні, або радіо, або на рекламних щитах? При використанні розсилки повідомлень на електронну пошту? За допомогою піару? В інтернеті?
  • Коли найкраще просувати товар? Чи є сезонність на ринку?
  • Як ваші конкуренти просувають свої товари і послуги на ринку? І як це впливає на вибір рекламної діяльності?

Модель 4Р є лише одним з багатьох варіантів маркетинг-міксу, які були розроблені протягом багатьох років. І, оскільки вищевикладені питання є ключовими, вони представляють собою лише підмножину тих питань, з якими ви можете зіткнутися при дослідженні та розробці способів оптимізації вашого комплексу маркетингу. 

Серед інших моделей комплексу маркетингу можна виділити модель 7Р Бітнера і Бумс, яку також іноді називають розширеною моделлю комплексу маркетингу. Дана модель, крім стандартних елементів 4P, включає також:

  • People - люди, які просувають товар або послугу;
  • Process - процеси, механізми та різні послідовності дій, які забезпечують надання послуг;
  • Physical evidence - зовнішнє середовище, в якій відбувається надання послуги.Модель 7P, маркетинг-мікс, модель 4P, модель 7P, модель 4C, маркетинг, маркетингові дослідження, інструменти маркетинг-міксу, модель Бітнера і Бумс, використання моделі 4Р, використання маркетинг-міксу, marketing-mix, goods, market, marketing, positioning

Іншим підходом є маркетинг-мікс 4C, запропонований Лотерборном в 1993 р Дана модель являє елементи комплексу маркетингу від покупця, а не від товару або продавця. Вона складається з:

  • Consumer needs - потреб клієнтів (еквівалент продукту);
  • Cost - вартість (еквівалент ціною);
  • Convenience - зручність (еквівалент місця)
  • Communication - зв'язку і комунікації (еквівалент просуванню).

У цій статті ми сконцентруємося на моделі 4Р, так як вона є найбільш широко поширеною, і містить основні елементи доброго комплексу маркетингу.

Використання моделі 4Р маркетинг-мікс для позиціонування нового товару


Модель маркетингу 4Р може бути використана, щоб правильно запропонувати і просувати новий товар або послугу на ринок. Модель також може бути використана для перевірки вже існуючої маркетингової стратегії.

Для оптимізації власного комплексу маркетингу пропонуємо вам пройтися по наступним моментам:

1. Почніть з визначення продукту або послуги, які ви хочете проаналізувати.

2. Тепер дайте відповідь на питання кожного з елементів 4Р, які викладені вище.

3. Спробуйте поставити нові питання «чому» і «що, якщо». Наприклад, запитайте, чому товару вашої цільової аудиторії необхідно мати специфічні особливості? Що станеться, якщо ви знизите ціни на 5%? Що, якщо ви запропонуєте товар в іншій кольоровій гамі? Чому варто продавати товар через оптовиків, а не магазини роздрібної торгівлі? Що якщо вам поліпшити PR, а не покладатися на телевізійну рекламу?

Порада:

  • Переконайтеся, що ваші відповіді засновані на достовірних знаннях і фактах. Якщо ви сумніваєтеся з приводу ваших пропозицій, слід вивчити вже проведені дослідження ринку, а також проаналізувати існуючі факти і цифри, на які можна було б покладатися.

4. Якщо у вас вже розроблений маркетинг-мікс, протестуйте його «від імені споживача», і проведіть опитування ваших споживачів з такими питаннями, як:

  • Чи задовольняє товар їхні потреби? (Товар).
  • Чи знайдуть і куплять вони ваш товар там, де вони найчастіше роблять покупки? (Місце).
  • Чи прийнятна для них ціна? (Ціна).
  • Чи доходять до них маркетингові комунікації та повідомлення? (Просування).

5. Продовжуйте ставити нові питання і відповідно до отриманих відповідей вносити зміни в мікс, поки не переконаєтеся, що ви оптимізували свій маркетинг-мікс, з огляду на інформацію, факти і цифри, що у Вас є.

6. Регулярно тестуйте і оптимізуйте ваш комплекс маркетингу, оскільки ринкове середовище постійно змінюється і необхідно адаптуватися під його нові умови.

Ключові моменти:

Маркетинг-мікс допоможе вам визначити маркетингові елементи для успішного позиціонування вашої ринкового пропозиції.

Однією з найвідоміших моделей маркетингу є модель 4Р, яка визначає маркетинг з точки зору товару, місця, ціни і просування. Використовуйте дану модель при розробці нового товару або послуги, при виході на нові ринки, або для оцінки вже існуючого пропозиції і оптимізації комунікації з вашою цільовою аудиторією.


Фахівці компанії KOLORO допоможуть вам розробити власну концепцію позиціонування і стратегію просування ринку, розроблять унікальний дизайн товару, логотип, брендбук, а також проведуть маркетингові дослідження, підберуть потенційних замовників і партнерів та зареєструє торгівельну марку. Зв’язатися з нами ви можете по e-mail або по телефону:+38-(057)-760-26-05,+38-(057)-760-26-06, +38-(099)-618-87-50,info@koloro.ua.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Алина

Маркетолог

18 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !