Як рітейл-брендінг впливає на рішення покупця. Рітейл брендінг роздрібної мережі м'ясних магазинів

Як рітейл-брендінг впливає на рішення покупця. Рітейл брендінг роздрібної мережі м'ясних магазинів

Категория: Брендинг и маркетинг

20 / 01 / 2015

8788 просмотров

8 4.625 5

Сьогодні значний вплив на покупця надає простір торгової точки. В «роздрібному просторі» створюється особлива атмосфера, розподіляються рекламні носії.

Все це викликає у споживача певні емоції і стимулює необхідну модель споживацької поведінки. Отже, для сучасного споживача магазин - це не просто місце, де можна придбати товари, по-першу чергу, це емоції, враження, нові знання і досвід, і навіть натхнення. Створює всі ці стимули для споживчого досвіду ритейл-брендінг.

Що таке рітейл-брендінг?

Рітейл-брендінг, вітрина магазину, рітейл брендінг, брендингові агентство, розробка фірмового стилю, дизайн інтер'єру магазину, корпоративний брендінг, інтер'єр магазину, брендінг торгових мереж

Рітейл-брендінг - це процес створення бренду для мережі торгових або сервісних точок, тобто брендінг фізичного простору, де споживач купує товари.

Головне завдання ритейл-брендінгу - створення унікального і привабливого місця для покупців, де вони не просто будуть купувати товари, а й захочуть провести свій час.

Атрибути ритейл-бренду присутні в торговому просторі, в інтер'єрі приміщення та екстер'єрі, вони створюють і закріплюють у свідомості споживачів образ бренду, створюють атмосферу, в яку захочеться повернутися знову.

Брендінг в сфері ритейл, в-першу чергу, спрямований на емоції. Ніж на раціональну сторону людського мислення. Тут не підкреслюють функції або вигоди від придбання товару.

Особливістю ритейл-брендінгу є те, що він організовує не тільки традиційні комунікації зі споживачем, а й створює унікальну просторову середу - оформлення торгової площі, вивіски, вітрин, цінників; дизайн екстер'єру та інтер'єру; архітектурні рішення.

Класифікація рітейлу

Класифікація торгових точок в залежності від цін:

  1. Дискаунтер - «жорсткий» або «м'який». При «жорсткому» дискаунті торговий зал оформлюється максимально просто - строгі стелажі, недороге обладнання, нечисленність торгового персоналу, розкладка товарів нехитра, низькі витрати на рекламу. Асортимент продукції включає 700-900 найменувань товарів. При дискаунті «м'якому» оформлення приміщення приділяється величезна увага - високоякісне торгове обладнання, великий штат співробітників, продумана розкладка товарів, активна рекламна діяльність. Число асортиментних позицій 1100 і вище.
  2. Мас-маркет. Відрізняється широким асортиментом товарів 12-30 тис. позицій. Товари середньої якості пропонуються споживачеві за доступними цінами.

Класифікація торгових точок в залежності від розмірів та ідеології:

  1. Супермаркет - це універсальний магазин, в якому продаж товарів здійснюється через касову зону, а торгова діяльність побудована на технології самообслуговування. Щоденне число покупців становить в середньому 3,5 тис. Осіб. Частка непродовольчих товарів - на рівні 10%.
  2. Гіпермаркет. Асортиментний ряд - до 80 тис. Позицій. Продумана викладка товарів, відмінний сервіс та якість обслуговування, якісні товари за невисокими цінами, акційні пропозиції, служба доставки.
  3. «Сімейний магазин». Частка товарів повсякденного попиту - на рівні 60%. Площа торгового залу невелика, товари середньої якості, доступні ціни.

Фірмовий стиль магазину, вітрина магазину, рітейл брендінг, брендингові агентство, розробка фірмового стилю, дизайн інтер'єру магазину, корпоративний брендінг, інтер'єр магазину, брендінг торгових мереж

М'ясний бренд в ритейлі

Бренд в ритейлі - це зовнішній вигляд і образ фізичного місця, в якому споживачі роблять покупки. Сьогодні кожна торгова точка, універсам або торговий центр, є товарами, що конкурують між собою. У зв'язку, з чим з'являється все більше число нових ритейл брендів.

Бренд в рітейл також має свої атрибути, які повинні бути присутніми всюди. Комунікації бренду, як правило, представлені графічними носіями і архітектурними рішеннями.

Створення бренду в ритейлі, не залежно від виду продукції або послуг, що надаються роздрібною мережею, вимагає злагодженої роботи різних сфер, таких як маркетинг, психологія, дизайн, соціологія, мерчендайзинг, логістика, архітектура та ін.

Маркетинг дозволяє визначити цільову аудиторію, вивчити розташування торгового підприємства, активність конкурентів, розробити концепцію позиціонування бренду.

Позиціонування м'ясного ритейл-бренду може бути побудовано на наступних концепціях:

  1. Ціна - доступна і чесна. Ідеальне співвідношення ціни і якості продукції;
  2. Зв'язок з віковими традиціями споживання м'ясної продукції (традиції української кухні, українського села);
  3. Бренд, що викликає асоціації з домашнім затишком, приготуванням їжі, хазяйновитістю;
  4. М'ясна продукція як символ достатку і достатку, свята і багатого столу. Стабільності.

Дизайн відповідає за створення атрибутів і комунікацій бренду зі споживачем: неймінг (назва торгової точки), фірмовий стиль, логотип.

Неймінг м'ясного магазину відрізняється наступними особливостями: 70% всіх існуючих назв м'ясної продукції і м'ясних магазинів в назві використовує корінь «мяс» або інші слова-синоніми слова «М'ясо», з метою створення прямих асоціацій у свідомості споживача щодо пропонованої продукції. 90% всіх існуючих назв - не використовують словосполучення, а складаються з одного слова.

Фірмовий стиль м'ясних торгових марок грунтується найчастіше на таких напрямках оформлення:

  1. Географічне розташування виробника, м'ясокомбінату (Єкатеринбурзький, Роганський, Салтовський);
  2. Використання логотипу у вигляді абревіатури як центральний елемент фірмового стилю;
  3. Оформлення та назва торгової марки побудовані на фірмовому стилі компанії-виробника (м'ясокомбінату);
  4. Використання зображення тварин асоціюються з м'ясною продукцією - корова, свиня, птах;
  5. Втілення в фірмовому оформленні теми екологічності, чистоти і високої якості м'ясної продукції.

Реалізація фірмового стилю ритейл-бренду здійснюється за допомогою дизайну інтер'єру та екстер'єру, засобами зовнішньої реклами, системою навігації, оформленні торгового залу, фасадів будівель і т.д.

Мерчендайзинг відповідає за ефективні комунікації зі споживачем безпосередньо на місцях продажу товарів і грамотну викладку товару. Викладення м'ясної продукції здійснюється із застосуванням 3-х видів торгового обладнання. Магазини з системою самообслуговування використовують вертикальні та відкриті вітрини або ж «гірки» з охолодженням. Найпопулярнішими залишаються вітрини-прилавки, при яких споживач обслуговується продавцем. Ще один вид торгового обладнання - морозильні ванни, які використовуються при продажу напівфабрикатів і заморожених продуктів.

Обов'язковою є розробка загальної маркетингової стратегії та концепції оформлення, створення будівельних креслень. Крім того, важливим етапом у створенні бренду в рітейл є розробка брендбуку (рітейлбука).

Рітейлбук - сукупність стандартів оформлення бренду, а також звід правил по роботі і використанню атрибутів і фірмових елементів ритейл-бренду. Такі стандарти дозволяють дотримуватися єдиний фірмовий стиль для всіх об'єктів рітейлу.

Дизайн інтер'єру магазину, вітрина магазину, рітейл брендінг, брендингові агентство, розробка фірмового стилю, дизайн інтер'єру магазину, корпоративний брендінг, інтер'єр магазину, брендінг торгових мереж

Етапи і технології ритейл брендінгу м'ясної продукції

Перший етап розробки роздрібного бренду м'ясних виробів - створення загальної концепції бренду.

На даному етапі використовуються такі технології ритейл-брендінгу як:

  1. Визначення основних цінностей і місії бренду;
  2. Позиціонування роздрібної мережі;
  3. Легенда бренду.

Другий етап - створення ідентифікаційних відмінностей, індивідуальності м'ясного бренду.

Технології ритейл брендінгу, використовувані на даному етапі:

  1. Неймінг (розробка назви);
  2. Фірмовий стиль (корпоративний брендінг);
  3. Логотип;
  4. Слоган;
  5. Дизайн упаковки (пластиковий лоток з харчовою плівкою, вакуумна упаковка, реторт-пакет);
  6. POS-матеріали (воблери, шелф-токери, цінники, вкладиші, наклейки, монетниці);
  7. Рекламна продукція (стенди, листівки, плакати).

Третій етап - оформлення торгового простору і формування середовища придбання товарів:

  1. Оформлення торгового обладнання (вітрин, ваг для зважування продукції);
  2. Дизайн торгового простору, вивіски, корпоративного транспорту і ін.
  3. Угруповання асортиментних позицій товарів і зонування;
  4. Презентація товару;
  5. Інтер'єр магазину і дизайн екстер'єру;
  6. План освітлення торгового приміщення.

Четвертий етап - побудова комунікацій бренду:

  1. Мерчандайзинг - викладка м'ясної продукції;
  2. Структура навігації в торговому залі;
  3. Логістика торгових точок і торгової площі;
  4. Інструменти маркетингової політики;
  5. Стандарти обслуговування та роботи торгового персоналу.

Тенденції брендінгу м'ясної роздрібної мережі

Рітейл-брендінг сьогодні продовжує набирати популярність і його технології прагнути використовувати практично кожен власник роздрібної мережі м'ясної продукції, який прагнути до успіху.

Брендінг в ритейлі не стоїть на місці, його технології постійно оновлюються, а можливості постійно розширюються.

Останні тенденції та тренди в світі ритейл брендінгу м'ясної продукції наступні:

  1. «Шлях споживача». Створення якомога більшого числа точок дотику споживача і бренду, створення споживчого досвіду в торговому просторі роздрібної мережі. Залучення покупців за рахунок акційних пропозицій або ж реклами.
  2. «Коаліційні програми лояльності». Карта лояльності стала міцним сполучною ланкою між ритейл-брендом і покупцем. Рітейлер прагне вивчити свого споживача, дізнатися його інтереси, звички, цінності, смакові пристрасті. Коаліційні програми лояльності дозволяють об'єднати учасників різних ринкових сегментів в окремі групи «за видами» м'ясної продукції, за рахунок чого знижуються витрати на залучення споживачів і утримання їх зацікавленості.
  3. Надання споживачам додаткових послуг - порізки, оброблення м'ясної продукції, приготування фаршу та ін.
  4. Дисконтні програми для споживачів;
  5. Послуги доставки продукції на будинок.
  6. Активність гравців сучасного ринку роздрібної торгівлі та регулярна поява нових мереж на ринку, дозволяє говорити про не тільки про затребуваність технологій ритейл-брендінгу в найближче десятиліття, а й про подальший розвиток комунікацій і інструментів брендінгу в ритейлі.

Корпоративний брендінг, вітрина магазину, рітейл брендінг, брендингові агентство, розробка фірмового стилю, дизайн інтер'єру магазину, корпоративний брендінг, інтер'єр магазину, брендінг торгових мереж

Як ритейл брендінг впливає на рішення покупця

Роль ритейл брендінгу часто недооцінюється. Брендінг в сфері ритейл сьогодні є однією з головних технологій протистояння високому рівню конкуренції на ринку.

Багато власників роздрібних мереж м'ясної продукції, помилково вважають, що наявність вивіски і запам'ятовується назви - вже бренд. Бренд - це те, що споживач вибирає на підставі своїх переваг і цінностей, на основі тих вигод, які він отримує від продукту.

Для того щоб роздрібний м'ясної бренд став затребуваним і популярним, необхідно розвивати такі чинники мотивації споживача до покупки: рівень обслуговування, ціни, дизайн магазина, розташування, атмосфера і ін.

За вагомістю вкладу даних чинників в успіх роздрібної мережі м'ясної продукції можна проранжувати їх наступних чином:

Підвищення продажів, вітрина магазину, рітейл брендінг, брендингові агентство, розробка фірмового стилю, дизайн інтер'єру магазину, корпоративний брендінг, інтер'єр магазину, брендінг торгових мереж

Стимулювання збуту, вітрина магазину, рітейл брендінг, брендингові агентство, розробка фірмового стилю, дизайн інтер'єру магазину, корпоративний брендінг, інтер'єр магазину, брендінг торгових мереж

Облік перерахованих факторів, їх розвиток і вдосконалення. А також створення унікального образу бренду, створення неповторної атмосфери тепла і радості від здійснення покупок, оригінальне оформлення інтер'єру та екстер'єру - все це надає не мале вплив на покупців.

Створення бренду в роздрібній торгівлі створює такі переваги:
- Висока лояльність споживачів;
- Мала уразливість від рекламної активності і маркетингових комунікацій конкурентів;
- Висока прибутковість мережі;
- Нееластичний відгук у разі підвищення цін на товари;
- Можливість реалізації продуктів під власною торговою маркою;
- Контроль над затребуваними асортиментними позиціями;
- Пропозиція споживачеві широкого цінового різноманіття;
- Висока ефективність рекламних заходів та ін.

Технології сучасного ритейл-брендінгу дозволяють мати значний вплив на купівельні рішення. Стимулюють ріст імпульсивних покупок і участі в акційних пропозиціях.

\t\t\t\t\t\t\t

\t\t\t

Грамотне складання плану навігації споживачів по торговому простору і розміщення відповідних рекламних стимулів згідно з цим планом дозволяють підвищити рівень продажів мережі на 20-60%.

\t\t\t

Грамотна викладка товару та розміщення інформаційної реклами на місцях продажів підвищує число спонтанних покупок в середньому на 25-55%.
\
t\t\Унікальний дизайн торгової точки, оригінально оформлена вітрина магазину - збільшують виручку з 1 кв.м. торгової площі до 30-50%.

\t\t\t

Звучне і ефективне назва роздрібної мережі підвищує оборот - в середньому на 20%.

\t\t\t

Майстерність ритейл-брендінгу створює особливу атмосферу і клімат на торговому просторі. Спираючись на емоції і будучи джерелом натхнення споживачів, ритейл бренд отримує безліч конкурентних переваг.

Наприклад, особливу атмосферу пропонує бренд «М'ясний дворик» своїм покупцям - атмосфера сільського господарства, натурального м'яса без добавок від доблесних фермерів. Наростаюча тенденція турботи про своє здоров'я і пошуку корисних, натуральних і екологічно чистих продуктів продиктувала концепцію позиціонування бренду, яка користується не малим попитом з боку споживачів.

Обстановку затишку, традицій домашнього приготування їжі пропонує своїм споживачам бренд «М'ясна традиція», що пропонує м'ясну продукцію, створену за споконвічно українських традицій приготування. «Спорідненість» і близькість такої м'ясної продукції споживачеві робить бренд прибутковим і успішним.

Резюме

Рітейл-брендінг - це брендінг торгових мереж, що використовує не тільки традиційні маркетингові комунікації зі споживачем, а й правила мерчендайзингу, закони дизайну, архітектурні рішення і т.д.

Створити успішну торгову мережу м'ясних продуктів сьогодні практично неможливо без застосування технологій ритейл-брендінгу: позиціонування мережі, розробка фірмового стилю, дизайн інтер'єру магазину і оригінальні рішення в екстер'єрі, оформлення торгового простору, вітрин, вивісок, рекламних матеріалів згідно єдиної концепції і стратегії розвитку бренду.

Однак, це далеко не все, що потрібно від ритейл бренду. По-першу чергу, він повинен пропонувати споживачеві певні емоції, атмосферу, враження, які змушували б покупця повернутися сюди знову і знову. Крім того, на успіх роздрібної мережі м'ясної продукції впливають такі фактори як: місце розташування торгових точок, план освітлення торгового залу, рівень сервісу і обслуговування покупців, імідж торгової мережі, назва бренду, застосування правил мерчендайзингу і ін.

Бренд в рітейлі, вітрина магазину, рітейл брендінг, брендингові агентство, розробка фірмового стилю, дизайн інтер'єру магазину, корпоративний брендінг, інтер'єр магазину, брендінг торгових мереж

Рітейл-брендінг - це самостійний і досить складний напрямок брендінгу. А висока конкуренція на ринку роздрібної торгівлі змушує гравців ретельно продумувати кожен свій крок, в зв'язку з чим, найчастіше, створенням ритейл-бренду займаються професіонали - брендінгове агентство.

Якісний брендінг не тільки підвищує впізнаваність бренду і зміцнює його імідж, а й в рази збільшити число лояльних споживачів, підвищити рівень продажів мережі в середньому на 20-60%.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Просвирина

Маркетолог

8 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !