Передісторія
Салтівський м'ясокомбінат - мережа підприємств, які з 2008 року входять в десятку найбільших національних виробників ковбасної та м'ясної продукції та впевнено утримують позиції лідера на ринку України.
Продукція компанії продається більш ніж в 1000 магазинах по всій Україні. На момент звернення в компанію KOLORO всі магазини мережі «СМК» мали індивідуальний дизайн. У компанії не було єдиного фірмового стилю магазинів, який допомагав би виділитися на висококонкурентному ринку і запам'ятатися покупцям.
В оформленні магазинів переважав червоний колір, який використовує абсолютна більшість м'ясних магазинів. Шрифт також не відрізнявся унікальністю і не асоціювався у споживачів з магазинами мережі «СМК»
Мета і завдання проекту
Перед фахівцями компанії KOLORO була поставлена мета: провести повний ребрендінг компанії та вигідно виділити магазини мережі «СМК» на тлі конкурентів.
Для досягнення мети були зроблені наступні кроки:
- Пошук конкурентних переваг, розробка УТП і слогана компанії.
- Створення єдиного унікального фірмового стилю.
- Розробка брендбуку мережі магазинів.
Розробка концептів дизайну
У процесі вивчення компанії та ринку в цілому було розроблено кілька стратегій позиціонування бренду, а на їх основі - концепти оригінального дизайну.
Концепт 1. Свіжість
Ключові слова: ніжність, юність, чистота, весна, легкість, квіти, сакура, метелики, спокій, романтика, варенка, олів'є.
Використовуваний колір в дизайні концепту «Свіжість» - привабливий і приємний для очей. Такий відтінок рожевого кольору - теплий і затишний, але при цьому активний, елегантний і досить аристократичний.
Можна також відзначити те, що рожевий колір в якійсь мірі колір м'яса і асоціюється зі свининою, м'ясом птиці та вареною ковбасою.
Візерунок у вигляді листочків доповнює основний колір і підтримує загальний посил легкості та свіжості.
Весняного настрою додають метелики, які пурхають навколо логотипу, і паросток в букві «і».
Концепт 2. Червоний горошок
Ключові слова: кухня, традиція, Радянський Союз, м'ясо, симетрія, м'якість, легкість, затишок, рюшки, кухарка.
Найважливіше достоїнство цього концепту - це спадкоємність від нинішнього зовнішнього вигляду. Основні кольори залишаються колишніми, але з'являється впізнавана текстура, яку ні з чим не переплутати.
Даний концепт гарно запам’ятовується завдяки поєднанню кольорів – бежевого і червоного і візерунку в горошок на цих кольорах. Окантовка у вигляді округлих зубчиків підкреслює візерунок в горошок і створює образ домашнього затишку, хазяйновитість.
Серед чоловіків малюнок «в горошок» вважається одним з найконсервативніших, і таке забарвлення використовується найчастіше на краватках і сорочках.
Доопрацювання логотипу:
Щоб логотип виглядав більш гармонійно, в даному концепті зроблений невеликий редизайн лого - замість яскравого золотого тла, який не так привертає увагу, скільки розсіює її, використовується фон кольору платини. Це дозволяє логотипу виглядати не менш дорого, але робить його більш приємним для споглядання. Також гострі зубчики логотипу, які відзначають як зуби пилки, були закруглені під окантовку.
Такий мінімальний редизайн логотипу дозволяє зберегти впізнаваність, і разом з тим покращує його сприйняття.
Концепт 3. Хоровод
Ключові слова: сонце, тепле світло, свято, позитив, дівчатка, хоровод, дружба, загальна мета, національні візерунки, слов'янські корені, затишок.
Об'єкти ідентифікації: дівчатка в колі, помаранчевий фон з орнаментом, унікальне написання назви, основний логотип.
Опис концепту:
Помаранчевий колір створює відчуття теплоти, затишку, радості, веселощів. Помаранчевий - колір здоров'я та творчості.
Помаранчевий колір на підсвідомому рівні сприймається як сигнал до активності, дії, тобто спонукає споживачів здійснювати покупки.
Елементи, що асоціюються з жіночністю: вінки і довгі коси приємно позначаються на загальному сприйнятті.
Концепт робить відсилання в минуле, в часи язичництва, коли до м'яса ставилися трепетно, а його приготування заслуговувало поваги.
Розташування елементів на етикетці створює враження, що дівчатка водять хоровод навколо сонечка-логотипу компанії.
Дизайн концепту «Дівчата» створює позитивний і яскравий образ компанії. При грамотному використанні кольору в дизайні інтер'єру магазинів складеться сприятлива атмосфера всередині самого торгового об'єкта.
Концепт 4. Благородство
Ключові слова: авторитетність, строгість, благородство, стиль, гармонія, природність, соковитість, зелень.
Для того, щоб створити образ продукції високої якості та натуральності, було вирішено відійти від традиційних кольорів і відтінків, використовуваних в дизайні м'ясних магазинів - червоного і бордового. Завдяки поєднанню благородного фіолетового і природного салатового кольорів, продукція сприймається як товар сегмента «вище середнього» і «преміум».
Відсутність будь-яких великих елементів акцентує увагу споживачів на логотипі «Салтівського комбінату», а використання двох кольорів гарантує запам'ятовуваність.
Завдяки використанню приємного салатового кольору, виробник може також позиціонувати свою ковбасну продукцію як натуральну, з використанням якісної сировини, без будь-яких харчових добавок (барвників, консервантів і ГМО). Листочок над буквою «Й» в назві «Салтівський» доповнює образ натуральної ковбаси.
У концепті «Благородство» також використовується логотип з новим дизайном - закруглені зуби і платиновий фон.
Концепт 5. Консерватизм
Бордовий - показник солідності, впевненості, консерватизму. Він є похідним від червоного кольору і переймає в себе його гідності, але без агресивності.
Комбінація кольорів викликає такі асоціації: фермерство, город, натуральність.
Проводимо асоціативний ряд: в магазинах СМК купуєте продукцію зі свіжого м'яса молодої корови (свині), вирощеної на фермі в екологічних умовах. Натуральний корисний продукт з справжнім смаком м'яса.
Розробка вербальних складових бренду
Легенда компанії «Салтівський м'ясокомбінат»
На підставі існуючих можливостей компанії була розроблена легенда:
СМК - сучасне, екологічно чисте підприємство, яке має своє виробництво повного циклу.
А саме:
- Власне виробництво кормів. Ніякої хімії, без гормонів і немає ГМО добавок. Відмінний натуральний смак.
- Власне зразкове тваринництво з дбайливим доглядом і натуральними кормами.
- Екологічно чисте виробництво і сучасне обладнання для гарантовано високої якості.
- Споживчий вибір №1. СМК - лідер галузі. Нас вибирає кожен другий харків'янин і кожен 5 українець! Більше 250 видів продукції удостоєні різних нагород.
Слоган компанії
«Своєю діяльністю СМК прагнути підняти якість української продукції і рівень життя громадян».
Розроблено відповідний ємний слоган:
- СМК - чистий смак! (UA)
- СМК - чистый вкус! (RU)
У процесі роботи було розроблено кілька концепцій для оформлення фірмового стилю.
Результат
У процесі роботи над проектом «Салтівський м'ясокомбінат» було проведено комплексний ребрендінг торгової марки, розроблений логотип, дизайн інтер'єру та екстер'єру, дизайн етикетки, упаковки товару, уніформи співробітників та інших об'єктів фірмової ідентифікації (брендування транспорту, одягу, промо-стійки, виставкові матеріали, сайт).
Серед представлених концептів, перевага була віддана комбінації бордового кольору і зеленого в горошок.
В якості родзинки був використаний незвичайний прийом «ароматний маркетинг», який полягає в розробці нюхового елементу фірмового стилю.
Ароматом магазинів «Салтівського М'ясокомбінату» була обрана лаванда - заспокійливий запах, що сприяє розслабленню і довірі.
Додатково була проведена робота над внутрішньокорпоративним брендінгом. Команда KOLORO розробила оригінальні девізи і «речівки» для персоналу магазинів, які б відображали місію та цінності компанії. Вони також впливають на підвищення статусу і формування лояльності до бренду з власною історією з боку споживачів.
Також був розроблений фірмовий дизайн етикеток і пакувального матеріалу, дизайн вітрин, брендування транспорту і уніформи персоналу.
Завершальною стадією став процес розробки брендбуку, в якому були зібрані всі підсумкові матеріали.
Резюме
За проектом «Салтівський м'ясокомбінат» була проведена масштабна творча робота зі створення і реалізації фірмового стилю. На жаль, нестабільна ситуація на ринку і криза в країні не дозволили компанії «Салтівського М'ясокомбінату» остаточно реалізувати даний проект і здійснити комплексне оновлення бренду.
Дослідження фахівців компанії KOLORO підтверджують, що розроблена стратегія дозволить значно збільшити прибуток і залучити більше потенційних споживачів. Перша компанія, яка зважиться провести комплексний ребредінг в даній сфері, зможе значно зміцнити свої позиції на ринку і поліпшити імідж в очах споживачів.