Еко-тренди в упаковці і український ринок органічних продуктів: огляд

Еко-тренди в упаковці і український ринок органічних продуктів: огляд

Категория: Брендинг и маркетинг

23 / 06 / 2017

7557 просмотров

60 4.1 5

Еко-тренди прийшли в Україну з Заходу. Там вони почали набирати популярність з кінця 60-х років. Мода на «Еко» та «Органік» найшвидше зростає в Західній Європі, Північній Америці, Австралії та Нової Зеландії. Світова ємність органічного ринку - до 60 млрд. Доларів. В Україні розквіт еко-тенденцій припав на 2010-і, місткість ринку поки незначна. В основному він росте за рахунок категорії сільськогосподарських продуктів: молочна галузь, м'ясо і зернові.

У 2017 році органічний сегмент світового ринку розвивається найбільш динамічно, в порівнянні з іншими сегментами. Наприклад, в США 40% населення вибирають органічні товари. Сільгосп площі, які задіяні під українське еко-виробництво - 270 тис. Га.

Еко-тренди в сфері харчування

Еко-продукція: за і проти

Щоб отримати заповітну наклейку потрібно пройти сертифікацію. Для цього продукція повинна на 95% складатися з органічної сировини, а в її виробництві повинні використовуватися тільки органічні добрива.

Важливо, що у органіки є як плюси, так і мінуси. З одного боку, це продукти без барвників, консервантів, антибіотиків (стосується м'яса) і не оброблені хімічними добривами. З іншого боку, такий спосіб виробництва є екстенсивним. В Європі існує рух, яке виступає за відмову від органічних методів, і у нього є для цього причини.

Дослідження, яке провели вчені на замовлення Датського уряду показало, що якщо перевести всю країну на органіку, показали врожайності впадуть на 47%. А щоб удобрювати землю органічними добривами, доведеться на 30% скоротити площі, які зараз віддані під зернові. Також є доведені дослідженнями факти, що органічне виробництво тягне за собою посилення проблеми голоду і збільшення викиду парникових газів.

Незважаючи на ці мінуси, органічні товари користуються великою популярністю. Їх репутація набагато краще, ніж генномодифікованих продуктів, які давно перебувають в опалі, хоч і можуть врятувати планету від голоду. Частина виробників займаються виробництвом органічних продуктів з ідейних міркувань: вони щиро вірять, що сучасні технології роблять продукцію гірше, в той час як органіка - це корисно і натурально.

Еко-тренди в сфері харчування

Інші виробники просто пішли за течією і використовують еко-мотиви, не вдаючись до органічними технологіями виробництва. Ці мотиви відображаються в:

  • текстівках на упаковці і в рекламі;
  • позначках на упаковці;
  • маркетинговому позиціонуванні;
  • пакувальних матеріалах.

Частина великих підприємств до свого широкому асортименту додали одну або кілька сертифікованих позицій. Наприклад ПАТ Житомирський маслозавод - компанія «Рудь», в травні 2015 го року вивів на ринок новий морозиво - «Ескімос-organic». При цьому в арсеналі марки вже існувала лінійка «Ескімос», яка позиціонувалася як натуральне морозиво родом з дитинства.

Дизайн упаковки морозива

Аналогічна ситуація у компанії «Козуб Продукт», яка випускає крупи, макарони і сири. Крім звичайної продукції під брендом «Козуб» компанія налагодила виробництво органічних злакових, пройшовши європейську сертифікацію. Зовнішній вигляд двох лінійок сильно відрізняється один від одного.

Дизайн упаковки круп і злаків

Еко-тренди і законодавство в сфері органічного виробництва

Варто розібратися з термінологією. Зараз на українських товарах можна зустріти 4 позначки - «органік», «еко», «біо» та «натур». Всі вони не значать нічого, якщо це не позначка, яку виробники отримують пройшовши сертифікацію в спеціальному органі. Найбільше в Україні товарів, які сертифіковані у відповідності з нормами ЄС. виробники отримують її, щоб експортувати товар до Європи. Сьогодні приблизно 10% товарів йдуть на експорт до Євросоюзу. Відмітка такого сертифіката - лист з зірочок на зеленому тлі.

Також існують національні позначки - шестикутник із написом «Bio» (Німеччина), зелений круг з долонькою (Італія), квадратний логотип з абревіатурою AB (Франція). Також існують ще 2 міжнародні позначки. Знак «Demeter», організації, вимоги якої вище, ніж у сертифіката ЄС, і «Fairtrade», сертифікат якого підтверджує, що у виробництві не використовувалася дитяча і рабська праця.

Відмітки міжнародних сертифікатів - логотипи

Виробники сертифікованої органіки незадоволені тим, що приставки «Еко» та «натур» використовують все підряд. У 2014-му році вони пролобіювали прийняття закону, який обмежує можливості використання цих термінів без наявності сертифіката. Однак в законі все ще нечітко прописаний механізм заборони, що залишає недобросовісним компаніям можливості для маневру. Виробники органіки вважають, що коли закон запрацює, частина товарів приберуть свої незаконні позначки. Хтось вибере пройти сертифікацію (вартість послуги в Українському центрі стартує від 6 тисяч гривень) в одному з 15 сертифікованих центрів, які можуть провести аудит і підтвердити якість продукції і чистоту землі. Інші будуть змушені бути чесними з споживачами і прибрати позначки «еко» з упаковок.

Як розпізнати органічний продукт (з сертифікатом ЄС)

Також, в кінці 2015 року, прийнятий закон про українське символі органічних товарів. Його презентація відбулася в лютому 2016 року, проте на товарах він до сих пір не з'явився. По-перше, все ще відсутні деякі підзаконні акти, які регулюють його використання. По-друге, про нього все ще мало знають, а європейський символ вже є впізнаваною позначкою. Тому виробникам краще використовувати його. У червні 2017- го року Мінагрополітики повідомило, що Укрпатент зареєстрував логотип. Це означає, що скоро знак з'явиться на українських товарах. Ймовірно, компанії не стануть прибирати позначку про європейську сертифікацію, а просто додадуть новий логотип на упаковку.

Позначка про органіку ЄС

Український затверджений логотип

Вимоги до еко-продукції та українські еко-бренди

Як ми вже писали вище, багато виробників використовують приставки «еко», «натур», «біо» та «органік» тільки як частина маркетингової стратегії. Наприклад, мережа «Франс.уа» прикрасила свої конверти і паперові пакети для круасанів і Панін позначкою «еко» (над логотипом). На їх сайті, про сертифікацію не знайшлося, а відповідно до закону 2014-го року подібна відмітка незаконна (використовувати можна тільки «органік», при наявності сертифіката).

Читайте також: Освоєння нових ринків: як сподобатися європейському споживачеві

Ще один приклад - «Еко Равлик», компанія з виробництва делікатесів - виноградної равлики. Це перше в Україні підприємство сегмента, яке працює з 2009 року. У маркетингу «Еко Равлик» робить упор на виробництво в екологічно чистій зоні. Однак власник бізнесу говорить, що сертифікату поки що немає, і в найближчому майбутньому отримувати його він не збирається, адже продажу і без нього йдуть добре.

Еко-бренд Еко Равлик

Знімок екрану з офіційного сайту «Еко Равлик»

Однак є і компанії, які отримали свої позначки абсолютно законно, підтвердивши походження своєї продукції. До них відноситься лінійка молочних продуктів Organic Milk, виробник борошняних виробів «Хлібіо», аграрне підприємство «ЕтноПродукт», чайний бренд MOL'FAR. Також до руху підключилися рітейлери.

Наприклад, у «Сільпо» і Good Wine є підрозділи, які займаються органікою. Вони шукають українських виробників органічних продуктів і домовляються про постачання в свої мережі. У «Сільпо» їх можна знайти в зонах «Лавка традіцій», а в «Good wine» придумали свою позначку (зелений кружечок з пташкою), який допомагає споживачам знайти органіку на полиці. Також мережа проводить ярмарки, на яких можна купити фрукти прямо у виробників.

Популярністю користується мережа «Еко-Лавка», в якій можна знайти українські «еко-товари». Однак далеко не всі виробники, які представлені на полицях цього бренду, мають сертифікати.

Фото з регулярного заходу супермаркету Good Wine

Цільова аудиторія еко-продукції

Ціновий сегмент органічних товарів - вище середнього. Їх вважають за краще люди з високим доходом, які живуть у великих містах (Київ, Харків, Одеса, Львів). Вікова група - 35+. Серед молоді споживачів менше. Вегетаріанці, вегани і сироїди вважають за краще органіку. Люди, які вибирають органічне стурбовані власним здоров'ям і майбутнім планети. Вони вибирають усвідомлене споживання і намагаються мінімізувати шкоду, нанесену довкіллю. Для таких людей важлива екологічна упаковка товарів.

Читайте також: Огляд українського ринку натуральних солодощів на фруктовій основі в 2016 році

Еко-упаковка для продуктів: дизайн і матеріали

Ті виробники, які виробляють якісну продукцію, але не бачать сенсу в переході на органічні методи землеробства, можуть впровадити в свій образ «еко» за допомогою дизайну упаковкі.Ето напрямок називається «дизайн екостиль». Його основні інструменти це:

  • натуральні пакувальні матеріали (картон, скло, крафт-папір);
  • упаковка з біоразлагающейся полімерів (з позначкою про це);
  • натуральна колірна гамма з переважанням білого, зеленого та коричневого кольорів;
  • ілюстрації в стилі олівцевих замальовок і акварельних малюнків;
  • рукописні шрифти;
  • варіації на тему зелені.

Нижче кілька прикладів українських і іноземних упаковок в стилі «еко».

Дизайн упаковки морозива

Дизайн упаковки морозива Gastronaut, США

Дизайн упаковки морозива

Дизайн упаковки морозива Nancy’s Fancy, США

Дизайн упаковки оливкового масла

Дизайн упаковки оливкового масла CARPOS, Великобританія

Дизайн етикетки горілки

Дизайн етикетки горілки Humboldt’s Finest, США

Дизайн упаковки уходовой косметики

Дизайн упаковки уходовой косметики Biossance

Замовити дизайн еко-упаковки для продуктів ви можете в колориті. Маркетологи і дизайнери знайдуть рішення для вашого продукту.

Еко-тренди в Україні: підсумки

Сьогодні органіка в Україні тільки починає розвиватися. У Європі вона вже досягла піку, і 10 відсотків всієї продовольчої продукції на полицях європейських магазинів - сертифікована органіка. В Україні ця цифра - близько 1%. Розвиток галузі в основному відбувається за рахунок продуктів преміум сегменту, розрахованих на аудиторію великих міст з доходом вище середнього. Знайти такі продукти можна в гіпермаркетах на спеціальних полицях.

Цікаво, що в Європі є попит на українську органічну продукцію. І зараз через те, що виробники розуміють, що ціни на європейському ринку вище, вони підвищують ціни і на внутрішньому. Це значно збільшує вартість продукції в роздробі. А значить, обмежує коло ЦА продукції, відсікаючи у частині споживачів можливість купувати органічне.

Якщо ви хочете почати бізнес в цій сфері, зверніться в KOLORO. Ми проведемо аналіз ринку органічних продуктів і допоможемо розробити стратегію запуску та просування бренду.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Ксения Ляшко

Маркетолог

60 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !