Неймінг щодня стає все більш вагомою частиною політики просування бренду. Часом для того, щоб придумати назву компанії, бренду або торгової марки збирається велика команда професіоналів, проводяться багаторазові мозкові штурми, опитування у фокус-групах, маркетингові дослідження, а все заради того щоб згенерувати унікальну назву для бренду.
Мало хто знає, що велике число назв світових відомих брендів було придумано студентами або ж на основі музичних пристрастей, гри слів, помилок, головоломних абревіатур. Але, незважаючи на це, назви брендів закріпилися в свідомості мільйонів людей по всьому світу і зробили компанії популярними і успішними.
Найвідоміші приклади історій створення неймінга світових брендів:
Всесвітньо відома пошукова система отримала таку назву абсолютно випадково. Спочатку пошукова система мала назву BackRab, трохи пізніше в 1997 році її засновники - Ларрі Пейдж і Сергій Брін, вирішили змінити назву пошуковика. Мозковий штурм проходив в гуртожитку Стенфорда серед студентів, які намагалися придумати назву для системи здатної обробляти колосальні обсяги інформації. Тоді Ларрі Пейджу прийшла в голову ідея назвати систему «googol» - число зі 100 нулями, серед студентів воно означало просто «неймовірно багато». Студент, що вводив назву, зробив помилку при реєстрації доменних імен, так з'явилося «google.com».
Першим проектом творця Facebook - Марка Цукерберга, став хуліганський сайт, на якому були розміщені фото і дані студентів, викрадені з сайту Гарвардського університету, які повинні були бути оцінені відвідувачами, і називався цей сайт - Facemash. За цей вчинок Цукерберг був відрахований, але він створив новий проект. Назва прийшла йому в голову абсолютно випадково, після того як він натрапив на книгу яку презентували всім випускникам школи, яку закінчив Цукерберг - «The Photo Address Book», яку школярі називали просто «The Facebook» - фотоальбом.
ВКонтакте
Засновник «ВКонтакте» - Павло Дуров, шукаючи назву для свого проекту, фоном слухав радіо «Ехо Москви», де часто повторювалася фраза: «У повному контакті з інформацією». Прибравши зайві слова, Дуров отримав назву відомої соціальної мережі.
Apple
Яблуко - улюблений фрукт Стіва Джобса (засновника компанії). Після трьох місяців марних спроб придумати назву компанії, Стів Джобс пригрозив своїм партнерам, що якщо до п'яти годин вони не запропонують назви краще, він назве компанію «Яблуком» - «Apple».
HP (Hewlett-Packard)
Таку назву було отримано на основі імен засновників компанії. Білл Хьюлетт (Bill Hewlett) іДейв Паккард (Dave Packard) кидали монетку, щоб вибрати, чиє ім'я буде зазначено в назві першим. Виграв Білл Хьюлетт!
Kodak
Улюблена буква засновника компанії - Джорджа Истмена - буква К. Він довго шукав слова, які починалися і закінчувалися б на ту букву. Після довгих пошуків він зупинився на слові «Кодак», як він вважав, саме такий звук видає фотокамера при зйомці.
Xerox
Справа в тому, що до моменту створення компанії, в світі існувала тільки технологія вологого копіювання. Саме тому винахідник Честор Карлсон так хотів підкреслити використання в технології копіювання сухого фарбувального порошку. Виходячи з цього, було вирішено використовувати в назві слово «Xer» - з грецької мови «сухий».
Coca-cola
Найпопулярніший безалкогольний напій отримав таку назву завдяки тому, що первинний рецепт напою виглядав таким чином: три частини листя коки на одну частину горіхів тропічного дерева коли.
Pepsi
Вперше напій був виготовлений фармацевтом Калеб Бредхем, який справив назву Pepsi від слова пепсин - назва травного ферменту, що сприяє розщепленню білків.
Sony
Творці компанії дуже хотіли підібрати коротку і лаконічну назву, тоді вони натрапили на латинське слово sonus - «звук». У той час (1950 г.) в Японії широко вживалося американське слово sonny співзвучне слову sonus. Однак слово sonny прописане ієрогліфами читалося як «збитковий», тоді засновники вирішили проблему, викресливши з назви одну букву n.
IKEA
Ingvar Kamprad - засновник компанії, Imtaryd - рідне село, де народився і почав свою справу Інгвар Кампрад.
Компанія KOLORO пропонує послуги професійного неймінга і реєстрації торгових марок (торгових знаків).