Брудна боротьба з конкурентами або чорний піар

Брудна боротьба з конкурентами або чорний піар

Категория: Брендинг и маркетинг

27 / 03 / 2017

21857 просмотров

191 4.1256544502618 5

Давайте, для початку розберемо що таке PR і навіщо він потрібен?

PR (Public Relation) це управління людьми і створення цілеспрямованої інформації, що змушує говорити про вас або про продукт в засобах масової інформації. Потрібно розуміти, що PR просуває не саме товар, а фірму або виробника в суспільстві. За допомогою PR можна управляти і маніпулювати суспільною свідомістю.

Public Relation

У бізнесі PRіграет важливу роль.

Основні види PR:

  • Білий піар;
  • Сірий піар;
  • Жовтий піар;
  • Рожевий піар;
  • Вірусний піар;
  • Самопіар;
  • Чорний піар.

Білий піар - є легальним і правдивим методом формування репутації компанії, яка не зачіпає конкурентів.

Сірий піар - оприлюднені правдиві дані про компанію, які розповідають про фірму в негативному або позитивному ключі.

Жовтий піар - використовують неправдиву або образливу інформацію для залучення уваги. Найчастіше жовтий піар використовують в політиці і шоу-бізнесі.

Рожевий піар - вигадана, зворушлива історія, в якій розповідається нелегкий шлях компанії, яка прийшла до успіху.

Вірусний піар - спосіб поширення інформації в соціальних мережах.

Самопіар - це саморозкрутка репутації індивіда будь-яким зручним для нього способом.

Новим напрямком у сучасному бізнесі є -GR або "Джіар" (government relations). GR - це взаємодія бізнесу і влади. Активним ініціатором виступає більш зацікавлена ​​сторона, тобто бізнес. Класичними об'єктами Government Relations є виконавча і законодавча гілки влади.

Чорний піар - використовується як засіб обману і очорнення іміджу компаній. Найчастіше використовують більш «брудну боротьбу» для знищення конкурентів. Застосовують будь-які інформаційні атаки. Чорний піар-це теж піар і до нього вдаються дуже багато компаній. Практично будь-яка піар кампанія може захистити вас від чорного піару.

Найбільш затребувані PR-завдання, поставлені агентствам на 2016-2017 рр. (%)
Найбільш затребувані PR-завдання

Основні цілі чорного піару:

  • підривання і погіршення репутації противника;
  • знищення бізнесу, будь-яких корпоративних зв'язків;
  • витіснення конкурентів з ринку;
  • злегка полякати противника, можливо, щоб той продав свої акції або коли висував свою кандидатуру на виборах.

На сьогодні чорний піар замовити дуже легко. Приклади чорного піару можна зустріти в соціальних мережах, в медіа та на форумах. Існує професія «чорний піарник» - це люди які поширюють і публікують негативну і неправдиву інформацію в ЗМІ.

Основні цілі чорного піару

Методи атак в чорному PR:

  • освистання;
  • гачка і наживки;
  • поганий похвали;
  • віртуального компромату;
  • громадського обурення;
  • компромату.

Метод освистування - запускається натовп людей яка скаржиться на все, створює черги в банку, супермаркеті і т.д. За допомогою цього методу можна зірвати виступ ораторів, створюються акції протесту.

Метод гачка і наживки - формується інформаційний капкан для об'єкта атаки, туди заманюють об'єкт, і він сам створює на себе компромат.

Метод поганий похвали - вважає в тому, щоб похвалити противника публічно при цьому посіяти негативне ставлення до нього серед громадськості.

Метод віртуального компромату - використовується вигаданий факт, як компромат. Найчастіше це може бути нереальне бажання або думка противника, яку складно спростувати.

Метод громадського обурення - цей метод чорного піару дуже часто використовують в політиці. Досить знайти той об'єкт, який може обурити громадськість. Це може бути дорогий автомобіль, новий будинок політика і т.д.

Метод компромату - запускається будь-яка інформація, яка викликає сумніви в громадськості про компетентності компанії або опонента.

Методи атак в чорному PRМожновладці для того щоб осквернити репутацію своїх опонентів платять чималі гроші. Політик готовий викласти від 2-3 до пари сотень тис. доларів. Приклад чорного політичного PR в Україні: за деякими відомостями, замовники за запис передвиборного ролика кандидата в мери Харкова Михайла Добкіна заплатили близько 100 тис. доларів.

Яскравим прикладом чорного піару в США був сексуальний роман Білла Клінтона з Монікою Левінські. Через цей слух вибухнув великий скандал, і Білл Клінтон мав подати у відставку, і покинути пост президента.

Бум чорного піару доводиться на період передвиборчих PR кампаній. Тоді кандидати підставляють і поливають брудом один одного в очах громадськості. Найчастіше використовують компромат - це можуть бути реальні, негативні факти з біографії політиків, які ховалися від громадськості - «компрометуючий матеріал».

Види компромату:

Напівправда - використання реальних фактів з добавкою вигаданих історій.

Неправда - інформація, яка могла б мати об'єктивне підтвердження.

Брехня - відверта дезінформація.

Приклади чорного PR

На жаль чорний піар був спрямований проти України. Ось кілька прикладів:

1. Скандал з Євро 2012

Екс-скарбник Федерації футболу Кіпру Спірос Марангос, звинуватив Україну в корупції в 2010 році.

За його даними Українська Федерація заплатила хабар у розмірі 4 млн євро декільком членам УЄФА. Спірос Марангос дав інтерв'ю італійській газеті Gazzetta Dello Sport, в якій звинуватив Григорія Суркіса у хабарництві. На думку кіпріота, право проводити Євро 2012 мала виграти Італія.

У 2010 році УЄФА подав позов в кримінальний суд Швейцарії за поширення неправдивої інформації проти екс-скарбника. Так як факт підкупу ні доведений, Спірос Марангос публічно вибачився.

2. Отруєна кукурудза

Німеччина звинуватила Україну в обробці кукурудзи хімічною речовиною діоксином, це сталося в 2010р. Діоксін була виявлена ​​в курячих яйцях. Німецьке відомство провело ретельне розслідування, за їхніми словами, винуватцем стала українська кукурудза, так як Україна експортувала кукурудзяний корм місцевим німецьким фермерам.

Зараження української продукції не було доведено. Українська сторона вимагала вибачень від Німеччини, але ніхто так і не вибачився.

3. Скандал зі зброєю

В ході війни між Росією і Грузією, було збито кілька російських літаків за допомогою зенітних систем, які продавала Україна. У 2008 році російські ЗМІ твердили, що саме поставки зброї з України підштовхнули Тбілісі до військового конфлікту.

Приклади чорного PR

Щоб підвищити свій рейтинг зірки шоу-бізнесу часто вдаються до чорного піару. Вони створюють свій унікальний стиль. Їх піар агенти постійно підливають масла у вогонь поширюючи чергові чутки.

У 2003 році на церемонії вручення MTV Video Music Awards, стався «випадковий», але пристрасний поцілунок між Мадонною і Брітні Спірс.

Брітні Спірс завжди мала скандальну репутацію. Те її звинувачували в нетрадиційній орієнтації, то вона була помічена в злачних місцях з ще однією знаменитістю Періс Хілтон яка використовувала чорний піар, з метою саморозкрутки.

Модель Наомі Кемпбелл, відома всім своїм темпераментом. Вона дуже часто б'є своїх домробітниць, а потім розповідає про це в пресі.

Всесвітньо відома актриса Анджеліна Джолі любила себе пропіарити. То вона на публіці цілує свого рідного брата, то бурхливо обговорює і показує свій роман з уже екс- чоловіком Біллом Торнтоном. На даний момент актриса веде більш спокійну і закриту життя від папараці.

Якщо чорний піар потрапляє в руки чесного і доброго діяча - тоді можна захиститися від недобросовісних конкурентів, політиків і неякісних продуктів.

Якщо ж чорний піар потрапить до конкурентів з поганими намірами, то за допомогою цього виду піару можна знищити чесний бізнес або корисний товар.

Тому щоб репутація компанії була захищена від чорного піару потрібно мати в своєму арсеналі хороше PR агентство для формування іміджу компанії. Або ж скористатися послугами професіоналів компанії Koloro.

Як захиститися від чорного PR?

Як захиститися від чорного PRДля цього необхідно:

  • видаляти негативні відгуки, ця робота вимагає багато часу і сил;
  • поширювати позитивні відгуки про свою компанію, потрібно використовувати інструменти SEO і SMM. Можна оптимізувати сторінки з позитивними статтями, щоб в пошуковику витіснити негатив про компанію.
  • розсилка прес-релізів. Вона підвищує позиції компанії на кілька тижнів. Розсилку прес-релізів потрібно регулярно оновлювати.
  • покупка сторінок на сайті, яка має хорошу репутацію в Інтернеті, бізнесі та суспільстві. Ви купуєте сторінку на сайті і пишете про себе, з посиланням на свій сайт.
  • можна використовувати інструменти білого піару, щоб затьмарити негатив, який був направлений в сторону вашої компанії.
  • заздалегідь створити PR проект, який підвищить позитивний імідж компанії. Потрібно в першу чергу розробити стратегію бренду. Хороша репутація в Інтернеті грає важливу роль для вас.

Найкраще якщо б вам ніколи не доводилося стикатися з чорним піаром. Тому необхідно заздалегідь замовити піар кампанію і поширювати про свій бізнес позитивну інформацію.

Контактная информация:

hello@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Людмила Шуба

Маркетолог

191 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Сделать запрос
up-btn

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

Выберите удобный вам мессенджер:
- Оценка готовности вашего проекта
- Построение плана работ
- Цены и Сроки

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !