Рітейл майбутнього: головні тренди роздрібної торгівлі

Рітейл майбутнього: головні тренди роздрібної торгівлі

Категория: Брендинг и маркетинг

27 / 10 / 2016

6511 просмотров

23 4.304347826087 5

На роздрібну торгівлю впливають багато факторів: політична та економічна ситуація в світі, дохід споживачів, розвиток технологій. Тому тренди в роздрібній торгівлі постійно змінюються. Щоб виявити головні споживчі тренди, рітейлери проводять опитування та маркетингові дослідження. Це допомагає утримувати старих і залучати нових покупців.

Тенденції розвитку рітейлу в Україні

Розвиток роздрібної торгівлі в Україні багато в чому залежить від ситуації в країні. Аналіз ринку товарів щоденного споживання показує, що люди намагаються скоротити кількість необов'язкових покупок до мінімуму. Зниження доходів вплинуло на купівельну спроможність. Олексій Дорошенко (глава Асоціації постачальників торговельних мереж) заявив, що у 2 кварталі 2016 року, люди купили на 15% менше товарів, ніж у першому кварталі 2016.

Боротьба за покупців призвела до посилення конкуренції між торговими мережами. Українські рітейлери зайнялися розробкою ніші дискаунтерів (магазини з найнижчими цінами). До вже існуючих АТБ і Ашан приєдналася мережа THRASH! від корпорації Fozzy Group. Станом на жовтень 2016 року, магазини мережі були відкриті в Києві, Харкові, Львові, Запоріжжі, Черкасах, Кременчуці.

Сьогодні споживачі цілеспрямовано приходять в магазин у пошуках акцій. Більше 40% українських споживачів заявили, що прийшовши в магазин, шукають акційний товар. Наприклад, в мережі АТБ в 2016 році на частку промопродаж припадає 5% від загального товарообігу мережі.

Рітейл супермаркет

Серед головних тенденцій - збільшення числа приватних торгових марок (private label). Для торгових мереж це відмінний спосіб залишитися на плаву в період кризи. Вперше приватна марка з'явилася в торговій мережі «Наш край» в 2002 році. З кожним роком їх кількість збільшувалася. Експерти прогнозують зростання конкуренції між відомими брендами і приватними марками. За першими варто гучне ім'я, за другими низька ціна. У 2016 році серед private label (СТМ) особливо зросли продажі непродуктових категорій.

Вибір приватних марок - популярний споживчий тренд. У 2016 році було проведено опитування про ставлення споживачів до private label. 16% українських споживачів заявили, що навіть якщо їх фінансове становище поліпшиться, вони продовжать користуватися приватними марками.

Крім того, споживачі вважають за краще купувати приватні марки у добре відомих мереж. Завдяки ритейл-брендінгу, такі мережі створили позитивне враження у споживачів і тепер асоціюються з якісною продукцією.

Зверніться в брендінгове агентство KOLORO і ваш бренд виявиться на вершині успіху!

Тренди в роздрібній торгівлі: поглиблене вивчення клієнтів

Рітейлери намагаються зібрати інформацію про споживачів всіма доступними способами. Це може бути аналіз історії онлайн-покупок, дані, які клієнти вказують при заповненні рекламних анкет, інформація з дисконтної картки. Це дозволяє запропонувати товар, який потрібен конкретному покупцеві. Так впроваджується індивідуальне обслуговування. Наприклад, в США є торговельна мережа класу люкс Neiman Marcus, яка створила спеціальний сервіс. Коли клієнт заходить в магазин, система NM Service сповіщає персонал про переваги конкретного клієнта.

Схожим чином діє соціальна торгова платформа Glimpse. Вона аналізує лайки користувача в соціальних мережах і, на основі цих даних, складає індивідуальний каталог товарів, який пропонує користувачеві мережі.

Магазин одягу

Тенденції в роздрібній торгівлі: максимальн зручність

Нові тренди в ритейлі засновані на бажанні клієнтів максимально спростити процес покупки. Старі платіжні системи перестали відповідати вимогам часу. Тому рітейлери намагаються урізноманітнити способи оплати покупок.

Серед світових мереж популярністю користується платіжна система PayPal. Нещодавно вона випустила чіп-зчитувач під назвою PayPal Here Chip Card. Він дозволяє оплачувати рахунки за допомогою карт стандарту платежів EMV (Europay / MasterCard / Visa) і магнітних карт. Також з його допомогою можна здійснювати NFC-платежі (Near Field Communication) систем Apple Pay, Android Pay і Samsung Pay. Популярністю користується смарт-термінал Poynt, який підтримує платежі за допомогою магнітний карт, карт EMV, NFC і QR-кодів.

Бездротова технологія дозволяє проводити безконтактний обмін інформацією між мобільними телефонами, платіжними терміналами та іншими пристроями на близькій відстані (3-5 см). Це полегшує і прискорює процес оплати. Тому популярність мобільних платежів постійно зростає. Інститут Попиту (Нью Йорк), провів дослідження і висунув припущення, що за наступні 10 років, обсяг безготівкових операцій виросте до 10 млрд. Доларів.

А як у нас? Ще в 2013 році компанія Київстар разом з Альфа-банком тестувала платежі за допомогою мобільного телефону і технології NFC. У березні 2016 року, про запуск безконтактних платежів VISA на базі Visa Cloud Based Payments (хмарні технології) оголосили VISA і Фідобанк. Оплати можна проводити за допомогою карти VISA і NFC-телефону. Сьогодні в багатьох роздрібних мережах можна заплатити за допомогою телефону.

Безконтактна оплата

Тенденції в ритейлі: зроби сам!

Покупці не люблять стояти в черзі біля каси. На Заході це помітили багато років тому. Перші каси самообслуговування там були встановлені ще в 1992 році. Однак, в 2016 році, відбулося різке збільшення кількості кас самообслуговування. Аналітики Technaviо вважають, що вже до 2019 року обсяг світового ринку цих кас досягне 2,19 млрд. Доларів. Завдяки впровадженню кас самообслуговування ритейлери можуть зменшити кількість працівників, що дозволяє економити. На місці однієї простої каси можна встановити 4-6 кас самообслуговування, що дозволяє використовувати простір раціонально. Крім того, в Європі зростає кількість мінімаркетів, в яких використовувати такі каси зручніше, ніж звичайні.

А як у нас? Системи самообслуговування з'являються і в Україні. Першими їх впровадила компанія «Рітейл груп» ( «Велмарт», «Велика Кишеня», «ВК SELECT», «ВК Експрес», «Green Hills Market») в 2013 році. Каси самообслуговування сподобалися покупцям і встановити систему вирішили інші мережі, наприклад, мережа супермаркетів «Таврія В».

Замовте дослідження для свого бізнесу і будьте на два кроки попереду конкурентів!

Споживчі тренди: більше ніж магазин

У червні 2016 року Nielsen Retailer growth strategies надрукували дослідження про сучасні тенденції в роздрібній торгівлі і запитах споживачів. Згідно з опитуванням, близько половини споживачів незадоволені ситуацією в роздрібній торгівлі. Люди хочуть, щоб крім продажів товарів магазини надавали додаткові послуги. Тому роздрібні точки прагнуть стати не тільки місцем покупок. Вони стали місцем, де люди відпочивають, приємно проводять час і отримують задоволення від життя.

Проведення майстер-класів - відмінний спосіб привернути клієнтів в магазин. 32% американських споживачів зацікавлені в тому, щоб відвідувати заняття і курси в магазинах або торгових центрах. Це можуть бути:

  • заняття фітнесом;
  • кулінарні майстер-класи;
  • медичні майстер-класи.

Збільшити продажі допомагають знижки на покупки, зроблені в день майстер-класу.

Рітейл та мобільні технології

Також привертають увагу і збільшують продажі спеціальні заходи. Наприклад, великі торгові мережі влаштовують нічні розпродажі, на які запрошують відомих ведучих. Люди приходять залучені знижками і незвичайною атмосферою свята.

А як у нас? В Україні майстер-класи часто проводять художні магазини, для реклами своєї продукції. Квіткові магазини дають уроки з флористики. Книжкові магазини влаштовують презентації книг, зустрічі з авторами і автограф-сесії. Популярності набирають «ночі шопінгу». Гості торгових мереж крім покупок приймають участь в конкурсах, фотосесіях і слухають святковий концерт.

Магазин одягу

Тренд рітейлу: все для клієнтів

Клієнти хочуть відчувати зв'язок з магазином. Для цього рітейлери створюють форуми і блоги, де відвідувачі можуть поговорити з менеджерами, залишити відгук або пропозицію.

Згідно з дослідженнями, клієнтам важливо щоб їм не просто продавали товар, а консультували. Клієнти очікують, що рекомендації та пропозиції будуть складені з урахуванням їх індивідуальних потреб. Необхідно, щоб у співробітника магазина було більше часу для клієнтів. Тому, закордонні магазини скорочують кількість продавців і збільшують кількість консультантів.

А як у нас? Відповідно до нових тенденцій змінити маркетингову стратегію вирішила мережу BILLA. Компанія збільшила кількість консультантів в своїх магазинах. Також мережа вводить мобільну Книгу Скарг. Досить описати викликає негатив факт або сфотографувати його, і відправити на спеціальний номер. Після цього зі споживачем зв'яжеться оператор і спробує вирішити проблему.

Торговий центр

Маркетинг майбутнього

Мобільні технології створюють канал зв'язку між продавцями і споживачами, дозволяють підвищити лояльність і надають нові можливості для маркетингу і реклами.

У 21 столітті клієнти добре проінформовані за допомогою інтернету. Для них не складає труднощів дізнатися, скільки коштує товар в різних магазинах, прочитати відгуки і порівняти якість продукції. Тому великі мережі намагаються дати клієнтові щось нове і незвичайне. Наприклад, в Німеччині можна зробити замовлення за допомогою інтернету. Співробітник супермаркету збере його і винесе до парковці. Покупцеві навіть не потрібно залишати автомобіль, поповнити запаси.

У США роздрібна мережа Walmart розробляє безпілотну візок для магазина. Управляти їй можна буде за допомогою мобільного додатку. Це теж має підвищити якість покупок.

Нові технології дозволяють ритейлерам задіяти всі органи чуття покупців. Завдяки еволюції рекламних носіїв величезною популярністю стали користуватися digitalindoorvideo. Вони привертають більше уваги, ніж стандартні зображення. В Україні digitalindoor використовують супермаркети, торгово-розважальні центри, бізнес-центри і кінотеатри.

Реклама на екрані

Споживчі тренди: любов до своїх

У всьому світі регулярно зростає попит на продукцію вітчизняних виробників і набирає популярності орієнтація на локальні бренди. Якщо товар виробляють з місцевих матеріалів, його можна продавати за невисокою ціною. Крім того, це спосіб проявити патріотизм.

З 2013 року в Україні зростає попит на вітчизняну продукцію. У вересні 2016 року в Києві на Хрещатику відкрився великий магазин українських брендів Всі.Свої. У момент відкриття в магазині було представлено більше 100 брендів вітчизняного виробництва. Магазин виріс з популярною сезонної ярмарки Всі.Свої.

Перспективи роздрібної торгівлі

  1. У 2017 році посилитися боротьба рітейлерів за споживачів. Щоб бути конкурентоспроможними, необхідно поліпшити якість обслуговування.
  2. Активний вплив на ритейл нададуть інноваційні технології.
  3. Розвиток нових систем лояльності. Оригінальні заходи здатні залучати клієнтів не гірше знижок і дисконтних карт.

Щоб досягти успіху, необхідно бути в курсі новітніх тенденцій. Брендінгове агентство KOLORO - ваш помічник на шляху до першості.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Сергиенко

Копирайтер

23 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !