FMCG брендінг. Особливості та тенденції ринку

FMCG брендінг. Особливості та тенденції ринку

Категория: Брендинг и маркетинг

02 / 04 / 2015

11303 просмотров

43 4.2790697674419 5

Брендінг для FMCG, FMCG брендінг, FMCG ринок, як створити бренд FMCGFFMCG (Fast moving consumer goods) - що це? Дана абревіатура застосовується до ринку товарів широкого споживання, товарів, частота покупки яких досить висока, іншими словами до ринку товарів повсякденного попиту.

Ринок продуктів харчування і напоїв, побутової хімії та косметики, взуття та одягу, ринок іграшок і дитячих товарів та ін. - все це приклади ринків FMCG.

Для ринку FMCG жорстка конкуренція і перенасиченість ринку - далеко не єдині особливості.

Створювати успішні бренди і вести прибуткову бізнес-діяльність на такому ринку дещо складніше і це вимагає спеціального підходу і знань.

Особливості FMCG ринку

До головних особливостей ринку відносяться:

1. Висока оборотність товарів;
2. Невисокий рівень чистого прибутку;
3. Високий попит;
4. Низька залученість споживачів;
5. Легка замінність товарів.

Висока оборотність товарів

Споживачі купують товари ринку FMCG досить часто - щодня або ж кілька разів на тиждень. В результаті частої повторюваності покупки споживач має вже сформовану модель споживання.

Невисокий рівень чистого прибутку

В результаті низької маржинальності продажів товарів, виробники, як правило, отримують низький чистий прибуток. На такому ринку існує два варіанти розвитку подій: невисокі обсяги продажів і високий прибуток, або ж низький прибуток при високих обсягах продажів.

Високий попит

На товари повсякденного попиту сформований постійно високий попит з боку цільових споживачів, за рахунок чого легко домогтися ефекту економії від масштабу.

Бренд для ринку FMCG, FMCG брендінг, FMCG ринок, як створити бренд FMCG

Низька залученість споживачів

Рутинні та повсякденні покупки, якими є покупки товарів ринку FMCG, поступово знижують увагу, залученості та інтерес споживача до самого процесу здійснення покупки. Кожен покупець прагне скоротити час покупки до мінімуму і, як правило, робить покупку за звичкою, набуваючи вже давно обрану їм торгову марку.

Легка замінність товарів

Велике число пропонованих на ринку товарів, створюють ефект перенасиченості ринку, у зв'язку з чим заміщаємість одного товару іншим (товаром-субститутом) відбувається досить легко.

Складнощі брендінгу та ведення бізнесу на ринку FMCG товарів

Ринок FMCG брендінг, FMCG брендінг, FMCG ринок, як створити бренд FMCG

Сектору FMCG притаманний цілий ряд «обмежуючих» чинників, які створюють додаткові складності ведення бізнес-діяльності. До таких факторів належать:

- Масовість ринку, змушує орієнтувати товар на безліч абсолютно різних споживачів, а також управляти широким асортиментом товарів;
- Ланцюжок збуту продукції має складну структуру, вона включає велику кількість посередників. Крім того, складності створюють насиченість існуючих каналів збуту і високу «плату за вхід» на ринок нового найменування товару;
- Висока чутливість покупця до цін, а також простота порівняння представлених на ринку продуктів, що стирає межі між порівнюваними товарами;
- Необхідність брендування продуктів і розробка «продаючого» дизайну упаковки, для того щоб товар міг бути виділений споживачем на тлі інших;
- Велика кількість покупок відбувається споживачем під дією емоцій та імпульсів.

Стратегії провідних брендів сектора FMCG

Всі бренди сектора FMCG можна розділити на три основні групи, з точки зору їх продуктового портфеля:

  1. Багатопродуктові бренди - бренд під ім'ям, якого на ринку представлений один вид товару або одна категорія продуктів, наприклад, Coca-Cola - бренд безалкогольних напоїв.
  2. Сфокусовані на 2-3-х видах продуктів - до них відносяться, наприклад, такі бренди як Вімм-Білль-Данн, що випускає молочну продукцію і соки, або Cadbury Schweppes, який здійснює виробництво не тільки безалкогольних напоїв, а й кондитерських виробів.
  3. Мультипродуктові - бренди, що випускають понад 3-х видів продукції, наприклад, Nestle, Procter & Gambel, Unilever та інші.

В даному випадку продукт або товар - це стратегічна бізнес одиниця, у вигляді окремого товарного кейса, в рамках однієї категорії товарів і єдиної системи маркетингових комунікацій.

Які стратегії бізнес-діяльності застосовують провідні бренди сектора FMCG?

Пошук перспектив на ринках, що розвиваються

Протягом останніх 5 років бренди сектора світових FMCG шукають нові ринки збуту. Перш за все, ними стають ринки країн, що розвиваються - вони масові та темпи зростання ринків у два рази перевищують розвинені країни. У разі підвищення добробуту населення даних країн, можливо не тільки підвищення частоти споживання, але і зміщення попиту в бік більш дорогих продуктів.

Поглинання лідерів в вигідних і привабливих сегментах

Поглинання лідера і реструктуризація портфеля продуктів бренду - один з найпоширеніших методів підвищення продажів мультибренду.

Сектор FMCG брендування, FMCG брендінг, FMCG ринок, як створити бренд FMCG

Альянс з конкурентними торговими марками

Всім відомий світовий бренд компанія Coca-Cola - одна з найвідоміших компаній в області альянсів з конкурентами. Не так давно, наприклад, Coca-Cola створила спільний продукт з компанією Nestle - шоколадний напій «Choglit», а також уклала альянс з брендом Danone - прямим конкурентом компанії Nestle. Перетворення своїх прямих і непрямих конкурентів в партнерів по бізнесу - одна з найпоширеніших і ефективних стратегій на ринку FMCG.

Ефективне управління інноваціями

Важливим фактором успішної діяльності на ринку FMCG є можливості виведення нових товарів на ринок. Величезний вплив на успіх бренду надає також наявність інновацій. Саме тому більшість мультибрендів звернули всі свої сили на впровадження інновацій для підвищення якості пропонованої продукції.

Управління каналами збуту

Збут продукції - одна з головних задач брендів сектора FMCG. Як правило, на таких ринках будуються складні збутові ланцюжки, з великим числом посередників.

Не знаєте як створити успішний бренд в секторі FMCG? Професійну допомогу в створенні бренду вам надасть брендінгове агентство KOLORO.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Просвирина

Маркетолог

43 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !