Сьогодні виробники горілки не втомлюються проводити експерименти з дизайном пляшок, упаковкою, назвами бренду, лінійкою найменувань, етикетками, і рецептурою. На полицях супермаркетів і магазинів можна знайти горілчані бренди на будь-який смак, «розмір і колір». Навіщо вони це роблять? Відповідь проста, граючи з квітами, формами, етикетками і ковпаками виробники намагаються знайти оптимальний і найуспішніший варіант дизайну і фірмового стилю свого бренду.
Фірмовий стиль - це невід'ємний елемент бренду. Фірмовий стиль - це набір графічних, колірних, дизайнерських та словесних елементів, створений і затверджений для бренду / торгової марки, завдяки якому формується його єдине візуальне і інформаційне сприйняття в очах споживачів. Процес створення фірмового стилю народжує айдентику торгової марки (елементи візуальної комунікації бренду, об'єднані спільною ідеєю).
Елементи фірмового стилю горілки і дизайну пляшки
- Логотип.
- Рекламний текст, шрифт, колірна гамма, використання візерунків і текстур і інші засоби візуалізації.
- Етикетка та контретикетка.
- Ковпак.
- Форма і геометрія пляшки.
- Легенда бренду.
- Неймінг (назва бренду).
Як створюється фірмовий стиль для горілки?
При створенні фірмового стилю не має значення для якого продукту, горілки або меблів, він створюється - все одно, першим етапом створення фірмового стилю, який є найважливішим, є - розробка ідеї, або концепції, бренду.
Які ж ідеї найпопулярніші серед вітчизняних виробників? Як правило, це:
1. Елітність продукту.
2. Природність і натуральність продукту.
3. Зв'язок продукту з національною культурою.
4. Побудова ідеї на «чоловічому героїзм» та інших емоційних станах.
5. Зв'язок горілчаного бренду з такими сферами життя людини, як політика чи економіка, ідеї, пов'язані з державністю, владою, поділом суспільства на класи.
6. Прив'язка бренду до «водної стихії».
7. Позиціонування на цінностях суспільства, таких як дружба і сім'я.
8. Прив'язка бренду до історичної епохи або історичної особистості.
9. Унікальна рецептура напою.
10. Прив'язка бренду до певної території або місту.
Тобто, ідеї можна розвивати по безлічі напрямків, і вони, звичайно ж, не обмежуються даним переліком. Однак, не кожна ідея і не кожен бренд буде мати успіх на ринку.
Які ідеї та концепції бренду вибирають відомі і прибуткові торгові марки горілки?
Почнемо з того якась горілка за підсумками 2013, тобто - вже доконаного, року стала кращою на думку споживачів самого великого споживчого ринку горілки (дослідження Незалежної Лабораторії Горілки). У наведеній нижче таблиці опубліковані наступні дані: поточна позиція горілки в рейтингу (№), найменування горілчаної марки, різниця між позитивними і негативними голосами (+/-), кількість позитивних (+), кількість негативних (-) голосів. Позиція горілки визначалася різницею між кількістю позитивних і негативних голосів.
Горілка «П'ять озер» - прив'язка до певної території
Горілка «П'ять озер», що входить до трійки лідерів за обсягами продажів в Росії, вибрала для себе позиціонування, як "істинно сибірська горілка".
Підкреслює і логічно продовжує концепцію позиціонування горілки «П'ять озер» виразний дизайн, унікальна форма і рельєф пляшки. Фігурна напис на зворотному боці пляшки - "VODKA FROM SIBERIA" підкреслює походження горілки і створює особливий зоровий ефект, вона немов проступає через поверхню води. Колірна гамма, яка використовується в дизайні пляшки підібрана таким чином, щоб відбити головні цінності бренду: натуральні природні компоненти в складі горілки і спеціально підібраний спирт, ідеальне очищення і преміальність бренду. Сама пляшка має колір «озерної хвилі», для ковпака і етикетки використана насичений темно-синій колір «водної стихії».
Дизайн етикетки досить простий і не переобтяжений зайвими елементами, обраний нескладний і легко читається шрифт. На етикетці відображено мінімальну кількість інформації та схематичне зображення водної гладі ( «озерної хвилі»).
Горілка «Дрова» - екологічна горілка - природна і натуральна
Горілка «Дрова» - горілка, створена в рамках сучасного міжнародного тренда екологічності. Розроблені елементи візуальної комунікації бренду ідеально відповідають образу натурального і екологічно чистого продукту. Дизайн формоутворення скла (геометрія і форма пляшки у вигляді поліна зі скошеним плечем), логотип, шрифт та ілюстрації органічно і чітко передають позиціонування бренду.
Короткий посібник з використання фірмового стилю горілки «Дрова»:
Горілка «Бульбаш'» - зв'язок з національною культурою
Горілка «Бульбаш'» - традиції білоруської землі. Бренд горілки, передає атмосферу панської садиби, багатого селянського подвір'я. Бульбаш' - простий і добродушний дядько з народу.
Простота виконання і білоруські національні мотиви - дві характерні риси дизайну горілки «Бульбаш'». Дизайнерські тренди сучасних алкогольних напоїв гармонійно поєднуються з національним колоритом.
Горілка виготовляється на основі природних продуктів природи, саме тому було прийнято рішення про прозору етикетці, що дозволяють споживачеві побачити унікальні замальовки, створюють дивовижні і привабливі ефекти глибини і обсягу напою. Використані відображають властивості металу на етикетці підкреслюють національні риси напою. Форма пляшки, колірна гамма, шрифт, ілюстративні елементи - все просякнуте традиціями Білорусії.
Горілка Absolut - елітна горілка
Горілка Absolut - це культовий бренд, еталон креативності та чудового смаку. Унікальний революційний бренд народився стараннями фахівця з реклами Гуннара Броман, який фактично увічнив шведську аптечну бутель. Рішення зробити етикетку прозорою було засновано на прагненні «не приховувати абсолютно чистий продукт». Дизайн горілки Absolut - шедевр простоти, що залишається незмінним.
Якісний дизайн упаковки горілки і ретельно продуманий фірмовий стиль бренду виводять його в лідери споживчої переваги, крім того, роблять торгову марку горілки впізнаваною. Фірмовий стиль - це ще й потужна реклама
Наскільки важливо мати власний фірмовий стиль і унікальний дизайн упаковки, і то, як використовують ідентифікують елементи лідери ринку горілки ми постаралися розглянути в даній статті. Якщо у вас виникнуть будь-які питання за тематикою дизайну і брендінгу, або потрібна допомога, звертайтеся! + 38- (057) -760-26-05, + 38- (057) -760-26-06.