Чим відрізняється перукарня від барбершопу або салону краси? Наявністю фірмового стилю. Придумати яскраву назву і розробити логотип для чоловічої перукарні - недостатньо. Щоб заклад виділялося серед конкурентів, необхідно врахувати всі елементи фірмового стилю:
- товарний знак (словесний, образотворчий або звуковий);
- логотип;
- слоган;
- фірмові шрифти та кольори;
- позиціонування барбершопу;
- легенда створення чоловічої перукарні;
- інші константи (фірмовий блок, уніформа, схема верстки і тд.)
В огляді розглянемо тих, хто, озброївшись гострими бритвами і ножицями, робить чоловіків ще прекрасніше. Барбершопи українського ринку: де, скільки коштує, хто створив свій фірмовий стиль, а хто застряг на етапі його розробки.
Читайте чому важливий фірмовий стиль:
Розробка фірмового стилю барбершопу: у кого вийшло
Frisor
Міста: Вінниця, Житомир, Київ, Львів, Миколаїв, Одеса, Тернопіль, Харків, Херсон, Хмельницький, Чернігів, Чернівці
Логотип і асоціативний ряд барбершопу Frisor
Ліга досвідчених чоловічих перукарів, де приходять до майстра, а не в перукарню. Таким слоганом зустрічає відвідувачів сайт барбершопу. Самі Барбери - елегантні чоловіки за 30 (іноді далеко за 30). Фірмовий стиль барбершопа красивий і цілісний. Дерев'яна підлога, темно-зелені стіни, шкіряні крісла, лаконічний логотип, строгі костюми Барбер - все елементи фірмового стилю говорять про те, що це якісне дороге місце.
Забігаючи наперед, скажемо: не таке вже й дороге. Ціни в таких закладах відрізняються лише на 15%.
Інтер'єр барбершопу Frisor
Активно ведуть групи в соціальних мережах, викладаючи відео своїх робіт, тематичні фото, а також рекламу алкогольних і безалкогольних напоїв.
Позиціонування. Барбери позиціонують себе як художники, творці. Під час стрижок фахівці використовують кінематографічне освітлення для «якісної геометрії стрижки» (як заявляють на сайті) і для краси інтер'єру (як насправді думаємо ми). Активно беруть участь в майстер-класах і зборах майстрів чоловічих стрижок.
Tommy gun
Міста: Київ, Одеса, Миколаїв
Логотип і асоціативний ряд барбершопу Tommy Gun
Чорно-білий сайт (з червоними акцентами), чорно-білий підлогу, чорно-білий логотип ... Дуже лаконічний фірмовий стиль. У разі даного барбершопа задаєшся питанням: цей мінімалізм був спочатку задуманий дизайнером або реалізований через відсутність бюджету?
Інтер'єр барбершопу Tommy Gun
Позиціонування. Самі хлопці заявляють, що при розробці фірмового стилю барбершопа надихалися Америкою 20-х років. В кінотеатрах крутять німе кіно, з підвалів звучить джаз, Гетсбі влаштовує вечірки, а втрачене покоління оплакує втрати. Чи вдалося засновникам Tommy Gun передати весь антураж тієї епохи?
Всі фото в групі без кольору, зброя на стінах і назва явно відсилають нас до італійської мафії, на столі стоїть пляшка Джека ... Відповідь брендінгового агентства - фірмовий стиль є, але потребує доопрацювання. Ми б порекомендували створити легенду бренду, а також попрацювати над дизайном корпоративного одягу (зараз Барбери працюють в звичайних білих футболках чи сорочках з логотипом).
Елементи фірмового стилю барбершопів: приклади професіоналів
True barbershop
Місто: Дніпропетровськ
Логотип і асоціативний ряд барбершопа True barbershop
«True barbershop. Real barbers »- заявляють майстри чоловічої зачіски. І підтверджують свої слова фотографіями суворих, бородато-вусатих, насуплених Барбер.
Інтер'єр закладу дуже схожий на Tommy gun: фото на стінах, підлогу в клітку.
Інтер'єр True barbershop
Позиціонування. Або позиціонування розроблено не повністю (читати не такими класними професіоналами як в «Колорит»). У своїх соціальних мережах хлопці викладають багато відео, як вони дуріють, співають 5'nizza і відпочивають після роботи. Нам здається, що саме це легке ставлення до роботи могло б стати унікальним торговим пропозицією на ринку чоловічих перукарень.
Gentlemen's Club
Міста: Київ, Вінниця, Івано-Франківськ, Львів, Рівне
Цінова політика:
- не вказано на сайті.
Логотип і асоціативний ряд барбершопа Gentlemen's Club
Ці хлопці точно знають, як назвати барбершоп. Клуб джентльменів. Місце, де дівчата - персони нон-грата, а напої менше 40 градусів - прояв слабкості. Дерев'яна підлога, цегельні стіни, класична уніформа. Клієнти задоволені. Підтвердження тому - вже 7 барбершопов на території України.
Інтер'єр Gentlemen's Club
Позиціонування. Дуже лаконічний сайт. Мало тексту. Навіть занадто мало. Час від часу влаштовують тематичні вечірки та розіграші.
FIRM
Міста: Київ, Москва, Мінськ, Єреван, Запоріжжя, Вільнюс
Логотип і асоціативний ряд барбершопа FIRM
Якщо ви ставите питанням «як відкрити свій барбершоп», беріть приклад у FIRM. Фірмовий стиль продуманий до дрібниць. На сайті є радіо з справжньої чоловічої музикою, результати роботи представлені не на рандомних Фоточка в Facebook - у FIRM є lookbook. Іноді про барбершопе пише преса, вони хваляться (виправдано хваляться) цим в розділі «Медіа».
І головне - FIRM розповідає історії. Історії звичайних людей: відвідувачей, Барбера, творців.
Іноді зустрічаються відгуки про зайвої пафосності місця, але про смаки, як відомо, не сперечаються.
Інтер'єр FIRM
Позиціонування. Елітний заклад. Барбер - не працівнику, який робить стрижку, а господар, до якого ти зайшов в гості. Фірмовий стиль виразно сформований.
Як відкрити свій барбершоп: вчимося у успішних
Chop-Chop
Міста: Київ, Харків, Одеса
Логотип і асоціативний ряд барбершопа Chop-Chop
Кардинально відрізняється від FIRM. Світле яскраве місце, на рецепції працюють дівчата. Навіть Барбери на фото виглядають більш дружелюбно. Придумати назву барбершопа допомогли знавці англійської. Chop значить рубати, шинкувати, а вираз Chop-Chop перекладається «швидко-швидко».
Інтер'єр барбершопа Chop-chop
Позиціонування. У цьому місці хочеться відпочити, випити безкоштовного віскі, перекинутися парою слів з Барбері, якого вже після другого віскі починаєш сприймати як друга.
Цірюльнік'
Міста: Київ, Бровари
Логотип і асоціативний ряд барбершопа Цірюльнік'
Поринаємо в атмосферу фільму «За двома зайцями». Фірмові шрифти, тематичне оформлення сайту ... Але, переступаючи поріг, бачимо американський прапор і Барбера-хіпстера. Ідея повернутися в минуле безумовно хороша, її реалізація - поки відсутня.
Інтер'єр барбершопа Цірюльнік
Позиціонування. Пропонує ті ж послуги, що і конкуренти: випивка, хороша чоловіча компанія, візит батька з сином.
Суворий вердикт не менше суворого брендінгового агентства
Вибирати є з чого. Ринок барбершопов України, починаючи з 2012 року, стрімко розвивається. Хто лідери ринку? На нашу скромну думку, FIRM і Frisor - закладу, які провели не одну безсонну ніч, працюючи над створенням свого бренду.
Ми ж пропонуємо вам спати спокійно. Можете довірити репутацію вашої компанії майстрам своєї справи.
Маркетологам, копірайтерів та дизайнерам «Колорит».