Фірмовий стиль торгової мережі: навіщо він потрібен
У рітейлі атмосфера місця працює на імідж і на продаж. Фірмовий стиль відповідає за образ місця, враження клієнта про нього. Колірна гамма, шрифти, pos-матеріали - на основі цих елементів людина складає первинне враження про магазин і приймає рішення зайти всередину (чи ні). Правильний фірмовий стиль стимулює бажання зайти, а грамотний мерчандайзинг - купити.
Мінімаркети зазвичай розташовані в центрі міста, де немає можливості будувати великі супермаркети або в невеликих приміщеннях на перших поверхах житлових будинків у спальних районах. В обох випадках споживачеві потрібно причина, щоб вибрати саме цю точку. Цей привід і створює фірмовий стиль мінімаркета.
Крім того, брендінг мережі мінімаркетів створює впізнаваний образ компанії, він з'єднує воєдино десятки точок, розташованих в різних містах і країнах. При правильному підході, у споживача виробляється зв'язок з конкретним місцем, і в незнайомому районі він найімовірніше вибере звичну точку, а не новий мінімаркет.
Розробка айдентики мінімаркета: з чого почати
Перед тим, як вибирати шрифти і фірмовий колір, варто визначитися з ціновим сегментом, стратегією розвитку і цільовою аудиторією. Важливо зрозуміти, чи буде мережа розвиватися за рахунок відкриття точок в центрі міста, де ціни можуть бути вище, а асортимент розрахований на офісних працівників. У такому випадку варто орієнтуватися на європейські тренди рітейлу і вибирати сучасну мінімалістичну айдентику.
Головний інструмент такого мінімаркета - вітрина. Вона приваблює клієнтів, дає обіцянку. В Європі і в нових українських мінімаркетах частіше зустрічаються відкриті фасадні вітрини. Однак в мінімаркетах, які були відкриті давно все ще можна зустріти видові вікна, які по всій площі заклеюють зображеннями продуктів.
Мінімаркет, фото дизайну фасадів: 7-Eleven в NY, «Лоток» в Києві, «АВ Daily» нового формату в Росії і приклад вітрини і вивіски з Аргентини
Такий підхід - не найкращий вихід і ми рекомендуємо його уникати. По-перше, прозорі вітрини формують довіру до бренду, і якщо є можливість зробити міні-експозицію з товарів, варто так і вчинити.
Відкрита вітрина - сигнал відкритості, який бренд посилає споживачам. Крім того, людина може побачити стелаж з продуктами і згадати, що йому щось потрібно купити.
Варто заздалегідь прорахувати, що найімовірніше в центрі міста не можна буде зробити суцільну вивіску з шматка пластика, так як вони заборонені, згідно з новими правилами про рекламних матеріалах. Акуратні літерні вивіски вже давно практикують рітейлери у Львові, вони прижилися і в центрі Києва. Крім очевидних плюсів для зовнішнього вигляду будівель, подібні вивіски також додають цінності бренду. Вони залучають заможних покупців-інфлюенсерів.
Лого на фасаді київських магазини і пекарні в історичному центрі і фасад «АВ Daily», російського минимаркета, фото дизайну вивіски
Розробити бренд мережі мінімаркетів: зонування і підвищення продажів
Маленькі мінімаркети вимагають максимальної оптимізації простору. Якщо маркет розташований в районі, де основними клієнтами є офісні співробітники, перевагою буде обладнання кавовій зони, холодильників з сендвічами і салатами на винос. Їх варто підпорядкувати фірмовому стилю. Плюсом стануть і каси самообслуговування. Переходити на них повністю - українські реалії поки не дозволяють, але оснастити хоча б 2-мя невеликий мінімаркет - реально. Каси самообслуговування заощаджують місце і час, збільшуючи пропускну здатність мінімаркету. Розподіл на зони допомагає споживачеві знайти все потрібне і покращує досвід перебування всередині мінімаркету.
Торговий зал мінімаркета 7-Eleven після редизайну, NY
Особливих правил для відкриття мінімаркета в спальних районах немає, як і обмежень на тип вивіски або рекламні матеріали. Однак ми все ще радимо вибрати прозорі вітрини. Клієнти, які приходять до нас за брендінгом найчастіше говорять, що їх основна перевага - якість продукції і послуг. Раз так, варто показати це, а не ховатися за фотографіями відфотошоплених фруктів. Тим більше що їх можна зустріти на склі сотень інших супермаркетів по всьому світу, а значить, вони не надають образу унікальності.
Для того, щоб визначитися з цільовою аудиторією мінімаркета і місцем його відкриття, зверніться в KOLORO. Ми проведемо кабінетне аналітичне дослідження і запропонуємо кілька варіантів створення бренду, розрахованого на різну ЦА.
Брендінг торгових мереж: розробка фірмового стилю миінімаркета
Колір в ритейлі грає важливу роль, він налаштовує на атмосферу. Серед українських торгових мереж популярні такі відтінки:
- синій ( «АТБ» - в комбінації з червоним і білим);
- жовтий (Billa - в комбінації з червоним);
- зелений ( «Фора» - в комбінації з білим і червоним)
- червоний ( «Еко-маркет» - в комбінації з синім і білим);
- жовто-зелений ( «Велика Кишеня» і «ВК Експрес» - в комбінації з білим);
- червоний ( «Фуршет» - в комбінації з жовтим, Spar - в комбінації з зеленим і білим, Auchan - в комбінації з білим і зеленим);
- салатовий (Novus - в комбінації з білим);
- синьо-жовтий (Metro і «Лоток»).
Як видно зі списку, багато компаній використовують схожі кольори. Варто відзначити, що залишилися ще відтінки, які ніким не зайняті:
- світло-блакитний або baby blue;
- світлофіолетовий;
- пудровий відтінок рожевого;
- насичено-баклажановий колір.
Всі вони підійдуть в якості основного кольору мінімаркета, дозволять виділитися на тлі конкурентів.
Дизайн мінімаркета продуктів - як вибрати фірмовий колір
Читайте також: Яким кольором оформити магазин
Якщо вам потрібна розробка бренду для торгово-роздрібної мережі, зверніться в агентство колорит. Ми підкажемо з чого почати і створимо фірмовий стиль для вашої компанії.
Розробити бренд мережі мінімаркетів: логотип
Лого мінімаркета повинен бути простим і легко адаптуватися подражнити носії. Українські рітейлери зазвичай не розкривають в ньому сенс назви (ймовірно тому, що це неможливо зробити простими символами), а просто виносять в знак текстове назва компанії і колірне рішення. Також подібний підхід може означати, що назва і логотип придумувалися не одночасно або в момент створення вважається не пріоритетними завданнями.
Ми підібрали кілька прикладів, які показують, що в лого можна розкрити назву, не промовляючи його. Це робить логотип більш осмисленим і символічним.
Наприклад, в лого Auchan присутній пташка, це відсилання до слова «трель» (пташиний спів), яке на французькому звучить як «au chant». Назва Spar - це абревіатура, але саме слово «Spar» на нідерландському означає «ялина». вона і є присутнім в логотипі компанії. У логотипі мережі мінімаркетів номер 1 в світі, 7-Eleven, раніше використовувалося назву з додаванням колірної схеми. Після редизайну в лого залишилася тільки цифра «7» і текстовий фрагмент
Читайте також: Як назвати бренд: 12 способів
Останній приклад - російська мережа «Сім'я». В її логотипі у дизайнерів вийшло графічними символами розкрити назву.
Читайте також: Психологія сприйняття шрифтів або як управляти настроєм споживачів
Як назвати мінімаркет - приклад з Росії
Брендінг мінімаркета: дизайн товарних полиць і цінників
У невеликому магазині важливі деталі і ретельне оформлення POS-матеріалів. Розміщувати акційні пропозиції потрібно на торцевих полицях. На них повинні бути інформери про конкретну акції і перевазі для споживача.
Американський мінімаркет Trader Joe's досяг успіху в цьому як ніхто інший. Їх заклики до покупок і плакати-інформери про щотижневих акціях малює штатний художник. Мерчендайзинг Trader Joe's ретельно продуманий і підкріплений рекламними постерами. Наприклад, у винному відділі можна знайти постери старих фільмів і смішні підписи до них, а в квітковому - акварельні ілюстрації з віршованими закликами до покупки, які регулярно змінюються. Такі ілюстрації формують ще й прихильність. Покупцям цікаво, який колаж вони побачать в свій наступний візит.
Постери та віршовані заклики, дизайн товарних полиць Trader Joe's
Форма персоналу - важливий носій фірмового стилю. Вона дозволяє:
- співробітникам відчути себе частиною однієї команди;
- дисциплінує їх;
- допомагає споживачам побачити консультанта в залі або зрозуміти хто перед ним: прибиральник, касир або бариста.
Головне правило - не економити на її створенні, ретельно зняти мірки з співробітників і вибрати натуральні матеріали. Форму, яка добре сидить і не створює дискомфорту співробітники будуть з носити із задоволенням і стежити за її станом. Хороша форма також створює додаткову цінність бренду, що аргументує середній або високий цінник мережі.
Читайте також: Мерчендайзинг від KOLORO
Коли всі елементи фірмового стилю затверджені, варто зібрати їх в гайдлайн (інструкцію з використання фірмових елементів) і брендбук для мінімаркета (книгу з цінностями і місією бренду, його УТП, позиціонуванням, цільовою аудиторією і стратегічними цілями). Це дозволить швидко розширюватися, не витрачаючи час на адаптацію фірмового стилю, адже всі правила будуть прописані в документах.
Читайте також: 8 виграшних стратегій позиціонування бренду
І наостанок: тренди рітейлу в дизайні мінімаркетів
На прикладі редизайну 7-Eleven ми розглянемо кілька тенденцій в сфері оформлення мінімаркетів. Ця мережа показова, тому що аналітики з сфери рітейлу в оглядах підкреслюють - редизайн-проект мінімаркет відбив у собі все нові тенденції і модні віяння.
- Натуральні матеріали. Пластик більше не в моді, його позиції захопило дерево.
- Мінімалізм. Логотип мережі сильно спростили, з інтер'єру пропала яскрава різнобарвна смужка. Замість неї з'явився чорний колір.
- Текстові заклики з трьох слів, моду на які поставив Apple (Twist. Pop. Go. Slurp.Slurp. Gulp). 7-Eleven розмістили їх над стелажами, тексти є одночасно і закликами до дії і інструкціями до користування пристроями, які розраховані на самообслуговування.
- Акцент на здорові позиції, які можна забрати з собою. До речі, нові «АВ Daily» пішли тим же шляхом.
Читайте також: 10 трендів рітейлу, які не можна ігнорувати
Щоб розробити бренд мережі мінімаркетів, зверніться в KOLORO. Ми сформулюємо позиціонування бренду, запропонуємо кілька УТП на вибір і 3 варіанти фірмового стилю, які вигідно відрізняють вас від конкурентів. Зв'яжіться з нами сьогодні, і отримаєте готовий бренд через 21 день!