Чашка кави, два столи: як створити бренд кав'ярні в Україні

Чашка кави, два столи: як створити бренд кав'ярні в Україні

Категория: Брендинг и маркетинг

25 / 07 / 2017

6833 просмотров

121 4 5

«Кава - улюблений напій цивілізованого світу», - стверджує Томас Джефферсон. Хоча сказав він це ще в XVIII столітті, зараз мало що змінилося: наш день все також починається з кави.

Цитати про каву

Для статистики: щороку на світовий ринок кави надходять інвестиції в розмірі 200-300 млн доларів, повідомляє Franchising.ua. В цілому кав'ярні - це 40% від усього кавового ринку в Україні. Чому б вам не зайняти цю нішу? А ми розповімо, як відбувається розробка бренду кав'ярні.

Кава подобається всім: як створити бренд з невичерпним потенціалом

Аналіз ринку кави

Перед тим як купувати устаткування і оплачувати оренду точки, необхідно провести попереднє дослідження ринку. Кабінетні дослідження для того, щоб промацати грунт і зрозуміти, як з ним працювати. Це заощадити час, коли потрібно «не заходить». Аналіз ринку - це перше, що робить маркетолог при створенні бренду.

Наприклад, аналіз, який проводить KOLORO:

Аналіз ринку

Скільки коштує відкрити кав'ярню

Українська Кавова Компанія ЛТД досліджувала ринок кав'ярень в Україні і підрахувала, скільки ви можете витратити на відкриття.

АЛЕ: враховуйте, що розрахунок доводиться на великі кав'ярні - від 60 посадочних місць. Якщо мова йде про менших кав'ярнях, то бюджет на відкриття невеликого мафа з кавою становить 2000-4000 тис. Доларів. Більш об'ємне заклад на 10-20 місць в житловому приміщенні або торговому центрі зажадає вже близько 10000-15000 тис. Доларів на старті.

Аналіз конкурентів

Відомості про успіхи та поразки ваших попередників допоможуть скласти загальне уявлення про те, чим ви будете займатися. Коли Особливу увагу слід приділити негативного досвіду - навіщо вам граблі, на які вже наступили?

При вивченні також зверніть увагу на:

  • асортимент, наданий конкурентами (а також де вони його беруть);
  • ціноутворення: чи зможете зрозуміти, яка накрутка в чужій кав'ярні і як вам використовувати це;
  • всілякі бренд-платформи - дізнаєтеся про вектор напрямку конкурентів і виберете свій;
  • активність в соціальних мережах і на сайтах: заодно зберете короткі відомості про покупців;
  • як рекламують свої кав'ярні: зрозумієте, які медіа майданчики є і яка підходить вам більше всього.

Складання портрета цільової аудиторії

Крім стандартного аналізу експертів по набору фізичних, психологічних і ситуаційних чинників, маркетологи пропонують скористатися дослідницької системою Needscope. Ця система заснована на соціоніці (науці про психоемоційної характеристиці людини), і до того ж є першою системою досліджень, що використовує теорію психотипів як глобальний підхід до вивчення споживача. Суть програми в тому, що кожній людині присутності психотип, який підживлюється певними емоціями. Тобто, по набору психологічних характеристик ви обчислюєте свого клієнта, а потім «тисніть» на його легко збудливою емоції.

Як визначити цільову аудиторію

В результаті ми отримуємо:

  • соціальний портрет споживача, який впливає на брендинг кав'ярні;
  • демографічний портрет споживача;
  • психографічний портрет споживача;
  • рівень готовності споживачів до покупки.

Кавовий Франчайзинг

Якщо ви боїтеся починати з нуля, то можете спробувати формат франчайзингу. У загальних рисах, франшизи поділяються на дві категорії:

  • по індивідуальну трудову діяльність;
  • по менеджменту.

Індивідуальна трудова діяльність - це, по суті, покупка робочого місця. Тут ви і начальник, і працівник, і контролер, і бухгалтер, і продавець, і офіс-менеджер - все в одній особі. Плюс - ви отримаєте перевірений і стабільний дохід. Мінус - ви будете працювати на начальство, а не на себе.

Франшиза менеджменту - це покупка бізнесу. Робота у франшизі полягає в управлінні персоналом і його розвитком. У цій категорії ви вже самі собі начальник. Але в цьому і підступ: рівень вашої заробітної плати буде залежати від того, наскільки успішно ви справляєтеся з завданнями.

Франшизи серед кав'ярень досить популярні.

Франчайзинг кав'ярень в Україні

Наприклад, франшиза кав'ярень «Шоколадниця» передбачені правила:

  • кав'ярня з обов'язковою наявністю бару і гостьової зони площею не менше 50 кв.м::
  • кав'ярня в окремому приміщенні загальною площею 160-200 кв.м;
  • кав'ярня площею 80-140 кв.м в торгово-розважальному центрі;
  • кав'ярня в форматі Шоко-ЕКСПРЕС площею 50-80 кв.м.

Читайте також: Реєстрація торгової марки: підводні камені

Як розробити бренд кав'ярні, близький по духу відвідувачеві. Позиціонування

Місія та цінності бренду, фірмовий стиль кав'ярні

Розробка бренд стилю кав'ярні забезпечує позиціонування. Навіть якщо кава буде найсмачнішим, а обстановка вишуканою - люди більше не прийдуть, не отримавши бажане настрій. Щоб уникнути недомовок між вами і клієнтом, варто приділити увагу позиціонуванню.

Як створити позиціонування бренду

Після осмислення суті позиціонування, у вас ймовірно виникне питання: чому слідувати - мріям або трендам? Є два варіанти розвитку подій.

1. Перший доступ швидко і без ризиків стати популярним місцем - це відкриття кав'ярні під найпопулярніші запити потенційних клієнтів. Згадаймо хоча б бум на суші-бари: здавалося б, кому може сподобатися напівсира риба з недовареним рисом і водоростями? Однак варто розуміти, що на хвилі моди будуть серфить сотні таких же, як ви. Важливо мати запам'ятовується обличчя бренду.

2. Другий спосіб пропонує вам набратися сміливості і відкрити кав'ярню своєї мрії. Ця стратегія досить ризикована, тому що ваше бачення ідеалу може не збігатися з думкою інших. Проте, комусь же треба ставити новий тренд!

Читайте також: Як бренди ставали відомими

Як створити історію бренду кав'ярні

Якщо у кав'ярні є своя історія - значить вона надійна. Історія починається тоді, коли і вступає в силу розробка бренду кав'ярні. Наприклад, Кав'ярня Флоріан (Caffè Florian) розповідає історію про те, як вона перетворила своє помешкання в національне надбання.

Створити історію бренду кав'ярні

Історія: це не просто кав'ярня, а візитна картка міста. Caffè Florian відкрили в 1720-му році на площі Сан-Марко і назвали «Переможна Венеція». У цьому закладі подавалися тільки ексклюзивні напої. У залі можна було зустріти Джакомо Казанову, а пізніше і Чарльза Діккенса, Джорджа Байрона і Ернеста Хемінгуея. Саме в цій кав'ярні в кінці XIX століття зародилося явище, з часом переросло в Венеціанську Бієнале.

Більш скромна, але не менш успішна історія у бренду Starbucks.

Як створити історію бренду кав'ярні

Історія: саме нинішній CEO Starbucks Говард Шульц приніс в США моду на кав'ярні. До нього вважалося, що кава - суто домашній напіток.Также завдяки Говарду Шульцу ми тепер можемо створити бренд кав'ярні в його сучасному розумінні:

  • З розширеним меню, що включає не тільки латте, кавові коктейлі та інші напої;
  • З меню різних пончиків, Панін, і інших доповнень до кави;
  • З кавою «на винос»;
  • З «сайтом ідей», де будь-який з клієнтів може висловити свої пропозиції.

Також рекомендуємо до прочитання книгу Говарда Шульца «Як чашка за чашкою будувалася Starbucks», там можна знайти багато практичних ідей з розробки бренду кав'ярень.

Розробка нейминга кав'ярні

Якщо назва кав'ярні говорить сама за себе - вам не доведеться вкладати багато грошей в просування і PR-кампанії. Для цього потрібно всього лише:

  • збігатися з очікуваннями і мотивацією цільової аудиторії;
  • бути впізнаваними і легко вимовними;
  • не викликати питання про направлення бренду.

Наприклад, творець стильних кав'ярень Yellow и Black Brew Bar Андрій Чуковський трохи перегнув з креативом, створивши Whitebeard Blackbird. Здається, кава готується швидше, ніж зая назву. Тому кав'ярня відсікає величезну частину аудиторії, залишаючи тільки відданих шанувальників і поетів, що тренують пам'ять.

ІМХО: Кава в закладах Андрія Чуковського незабутнє на смак. Дійсним цінителям - рекомендуємо.

Бракує натхнення? Читайте про 12 способах створення назви компанії

Розробка логотипу кав'ярні

Кава - це універсальний продукт, який легко вписати в повсякденне життя. Рецепт популярності кав'ярні простий: створюєте круте лого і назва - і ось вони красуються на футболках, чашках, та інше всілякому Мерч. Завдяки тренду на мінімалізм, про який ми розповідали тут і тут, сформувався певний стиль оформлення логотипів - мінімум кольору і деталей.

Ось логотипи кав'ярень, які можна носити на футболках:

Фірмовий логотип бренду

Espressoholic - це не просто назва. Це опис певної касти людей.

Які, до речі, щасливі будуть купувати Мерч зі своїм життєвим кредо на логотипі.

Як створити логотип бренду

Логотип Milk bar може сміливо відкривати свій бренд одягу.

З урахуванням корейської моди на зображення продуктів, активно рухається в Україну, може вийде досить стильний лук.

Створити фірмовий логотип бренду кав'ярні

Логотип, який брав участь в конкурсі для CoffeinCity - теж пряме попадання в аудиторію.

І навіть не обов'язково бути любителем кави, щоб носити речі з таким лого.

Чи не можете придумати логотип? Звертайтеся до нас!

Вдалий дизайн кав'ярень. Приклади

Інтер'єр кав'ярні - це останній етап створення фірмового стилю. Він повинен заповнити назву і нагадувати про свою місію. Щоб обіграти дизайн кав'ярні, можна використовувати такі стилі:

Екостиль

У столиці свіжого повітря не так багато, як хотілося б. Остудити натруджені мізки в своїй прохолоді пропонує кав'ярня Мед. Тут відвідувачам пропонують насолодитися чашечкою кави в оточенні зелених насаджень, дерева, і м'яких меблів в пастельних тонах.

Мінімалізм

One Love Coffee - знамените місце, яке з'явилося на шостому поверсі галереї сучасного мистецтва Пінчукскій мистецький центр. Кав'ярня не вибивається із загального антуражу музею - як і «Пінчук», One Love Coffee виконаний в білому кольорі. При цьому льодове освітлення виглядає більш яскравим, а за рахунок змін квітів Леда можна обіграти інтер'єр кав'ярні.

Створити дизайн інтер'єру кав'ярні

Індустріальний урбанізм, або Лофт

Стиль, який став популярним в Україні з появою коворкінг. Приглушений ламповий світло, теплі кольори, багато дерева, цегли і заліза - ось відмінні риси стилю Лофт. Незважаючи на свою невигадливість, індустріальний урбанізм вимагає професійного підходу дизайнера - інакше заклад ризикує перетворитися на звалище промислових відходів. Коли в «Тиші. Еспрессо-барі »зрозуміли, наскільки вдалим у них вийшов інтер'єр, то стали пропонувати у себе фотосесії. Відмінна бізнес-ідея, беремо на замітку.

Дизайн кав'ярні

Конструктивізм

Кав'ярні в торгових центрах - окрема історія. Потрібно бути готовими до того, що вам буде ніде розвернутися, тому на деяких елементах декору доведеться економити. З практичним конструктивізмом до питання підійшов Coffeelat. Тут мінімум деталей і максимум місця для перепочинку між покупками. А дерев'яне оздоблення виділяє кав'ярню серед чорно-білого бетону торгового центру.

Розробити інтер'єр кав'ярні

Вінтаж

Вінтаж - відмінне рішення, якщо потрібно підкреслити надійність і старі традиції. Наприклад, «Львівська майстерня шоколаду» схожа на маєток, де своє кави з «Чоколяда» пробував ще Микола II.

Створення бренд стилю кав'ярні за допомогою дизайну

Кава в деталях: оформляємо супровідні матеріали

Дизайн меню

Коли ми заманили свого покупця всередину і посадили на зручний фірмовий стілець, потрібно не розчарувати його жахливим меню. І мова зараз не про те, що страви можуть прийти не до смаку. Навпаки - на апетит відвідувача може вплинути оформлення меню кав'ярні.

«Лаунжевих» кав'ярень, де відвідувач може розслабиться, подумати. І залишити собі меню, щоб потім довести ще.

Дизайн меню

Більш практичний варіант - меню безпосередньо над барною стійкою. По-перше, це змусить клієнта контактувати з персоналом, тому шанс залишитися незрозумілим знижується. Відмінно підійде для кав'ярень, розрахованих на великий оборот «кава на винос».

Створення меню кав'ярні

Дизайн паперових стаканчиків

Навіть якщо у ваших покупців не буде часу насолодиться атмосферою закладу, що не відпускайте їх без кави на винос. Для цього ви можете розробити власний дизайн стаканчиків, прикрасивши їх фірмовим логотипом або чимось ще.

Важлива деталь: запах кави

Звучить як репліка від Капітана Очевидність, але все ж. Багатьох відвідувачів дратує, коли в кав'ярнях пахне ковбасою з Панін замість кави. Або навпаки, концентрація кави в повітрі настільки велика, що пити його вже не хочеться. Розробка проекту кав'ярні, щоб забезпечити відвідувачам нічого не заважало насолоджуватися вашим прекрасним закладом.

Деталі при створенні кав'ярні

Створення сайту кав'ярні

У 2015 році Nielsen опублікував результати свого опитування Global Trust в рекламі, за результатами якого 70% споживачів більше довіряють брендам з власними сайтами або сторінками в соціальних мережах. На сайті ви можете публікувати меню, фото інтер'єру кав'ярні, майстер-класи, а також різні конкурси.

Створення сайту кав'ярні

Створити сайт ви можете разом з нами.

Загалом: розробка кав'ярні від «а» до «я» вимагає багато сил, часу і натхнення. Але ми вас не кинемо! Давайте разом створимо бренд кав'ярень, який стане культовим в Україні та за її межами.

Телефонуйте нам

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Дария Мех

Маркетолог

121 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !