Брендінг і маркетинг СТО і пунктів зарядки для електромобілів

Брендінг і маркетинг СТО і пунктів зарядки для електромобілів

Категория: Брендинг и маркетинг

01 / 04 / 2017

1788 просмотров

12 5 5

Електромобілі стають дедалі популярнішими по всьому світу, і Україна - не виняток. У 2016 році в Україні 4 відсотки від усіх проданих авто склали електромобілі. Це означає, що кожен 25-ий покупець авто зробив вибір на користь електрокарів. Серед брендів лідирує Nissan Leaf. Їх можна купити у офіційних представників компанії в Україні. Також в Україні у офіційних дилерів можна придбати електрокари BMW, Renault і Hyundai. На зростання продажів вплинула законодавче скасування мит на ввезення електроавтомобілів. Варто відзначити, що українці часто купують колишні у вживанні електромобілі. Це ще один аргумент на користь того, що в майбутньому знадобиться більше пунктів техобслуговування.

Всі перераховані вище статистичні дані означають, що ринок зарядних пунктів і центрів СТО для електрокарів, який поки що є досить вільним, буде розвиватися. Ми провели дослідження і зібрали факти про людей, які є цільовою аудиторією подібних послуг.

Також ми вже писали про брендінгу АЗК, прочитати наш матеріал ви можете тут. З нього ви дізнаєтеся, як оформити сучасну заправку, щоб відрізнятися від конкурентів.

Ще в 2014 році існувало всього 50 пунктів підзарядки електрокарів на території України. Сьогодні їх більше 400, і нові з'являються майже щодня. При цьому їх все ще недостатньо, більшість зарядних пунктів відносяться до старого покоління зарядок і час зарядки авто в такому пункті досить тривалий. Швидких зарядних пунктів (технологія фастчардж) поки небагато. У Києві їх близько 10 штук (приватні не береться до уваги).

Розповімо трохи про технічні параметри на прикладі Tesla. Заряджати авто потрібно один раз на 490 кілометрів, якщо їхати зі швидкістю 100 км на годину, або 580 кілометрів, якщо їхати зі швидкістю 60-70 кілометрів на годину. З техоглядом все теж досить просто. Tesla потребує перевірки один раз на 45 тисяч кілометрів пробігу.

Дизайн СТО та пунктів зарядки для електромобілів

Портрет споживача електромобіля

Електрокари популярні серед молодого покоління. Вони компактні, економні, не виробляють шкідливих викидів, а ще дуже швидкі і розганяються за пару секунд.

Щоб оцінити, хто може стати цільовою аудиторією СТО та пунктів зарядки для електромобілів, розглянемо власників електрокарів. Ми вивчили їх інтереси і склали досить докладний портрет.

Електрокари споживачі вибирають по 2-розум основних причин:

  • турбота про навколишнє середовище;
  • прихильність всього нового і любов до технологій.

Існують 2 типу споживачів, мислення яких сильно відрізняється один від одного. Перші знають про технології менше, найімовірніше вони не розуміють принципів роботи електромобіля і можуть не цікавитися технологічною стороною питання. Наприклад, вони не знають, що в сильні морози краще не користуватися електроавто. Для них дуже важлива навколишнє середовище. Багато з них вегетаріанці (або вегани), частина з них поділяють ліві політичні погляди. Інша частина є аполітичною. Такі люди відкриті світу, вони люблять яскраву і зручну одяг, ймовірно, перманентно займаються йогою, захоплюються індійською культурою.

Другий тип споживачів - люди, робота яких пов'язана з сучасними технологіями. Вони можуть бути айтішників, маркетологами, дизайнерами, топ-менеджерами або володіти власним бізнесом. Вони також дбають про навколишнє середовище, але вибір на користь електрокара зробили через любов до технологій. Вони жваво цікавляться гаджетами, добре володіють англійською, часто бувають за кордоном. У сферу їх інтересів входить штучний інтелект, технології віртуальної реальності, все, чим займається Ілон Маск, і його компанія SpaceX зокрема (про Масці ми писали в статті про брендінгу особистості). Серед месенджерів вони вважають за краще Telegram.

Більшість власників електрокарів належить до вікової категорії від 30-ти і старше, близько 40-ка відсотків з них - жінки, решта 60 відсотків - чоловіки. Переважна більшість з них віддають перевагу техніці Apple, мешкають в соціальних мережах Facebook і Instagram. На третьому за популярністю місці знаходиться Twitter.

Спираючись на перераховані вище цінності можна зрозуміти, що подобається потенційної ЦА і як заманити її на потрібний пункт техобслуговування або зарядки.

Якщо вам потрібен детальний портрет-аватар споживача, сміливо телефонуйте або пишіть прямо зараз. Маркетологи KOLORO нададуть точну та актуальну інформацію. Детальніше про те, як ми проводимо дослідження можна прочитати тут.

Ми також писали про брендінг в сфері IT, в статті ви знайдете поради про те, на чому будувати технологічний бренд, щоб зробити його успішним.

Дизайн СТО та пунктів зарядки для електромобілів

Ситуація споживання і ситуація вибору пункту зарядки

В Європі пунктів техобслуговування і зарядних точок дуже багато. В Україні ситуація не настільки райдужна. Головною проблемою є концентрація зарядок в центрі міста, і їх відсутність на периферії.

Друга проблема - багато компаній, які надають послуги зарядки або техогляду роблять це на обмежених умовах. Автомобіліст повинен бути членом клубу і власником клубної картки. Відповідно в теорії зарядок в Україні більше 400-от, проте вільний доступ до них може отримати далеко не кожен.

Новим гравцям на ринку зарядних пунктів і центрів обслуговування електрокарів важливо буде звернути увагу на спальні райони міста. Там майже відсутні зарядні пункти, і це буде хорошим варіантом для новачків на ринку.

А на даний момент українці заряджаються на пунктах WOG, OKKO, Оксиджен-Груп, E-Line, Тока і Автоентерпрайз. Більшість з зарядок знаходяться в людних місцях: біля ТРЦ, ресторанів і готелів. Пункти WOG, OKKO є частиною класичних АЗК.

Брендінг пунктів зарядки електромобілів

Дизайн і фірмовий стиль СТО для електромобілів: тенденції

Сьогодні існує 2 глобальні світові тенденції в дизайні пунктів підзарядки і станцій техобслуговування:

  • еко-стиль (або екоізм);
  • футуризм.

Для перших характерно використання всіх відтінків зеленого, акуратні округлі форми, акцент в логотипі та подачі на безпеку для екології, зелену енергію і т. Д. Другі характеризуються великою кількістю сріблястого, чорного, темно-синього і темно-фіолетового кольорів. Їх лінії гладкі і витягнуті, вони викликають асоціації з технологіями майбутнього. Часто можна зустріти станції, які викликають асоціації з космосом і космічними кораблями.

Нескладно зробити висновок, що тренди в дизайні - вплив ЦА електрокарів.

Якщо говорити про лідерів ринку, то СТО та зарядні пункти Tesla відповідають за футуристичний стиль, а пункти Nissan - за екоізм. Зовнішній вигляд станцій Tesla асоціюється з інноваційністю, швидкістю і динамікою.

Брендінг в сфері електромобілів

Головний момент, який потрібно запам'ятати - нелюбов ЦА до складним і громіздким речей. Адже не дарма споживачі зробили вибір на користь невеликих і швидких, технологічних авто. Тому логотип СТО та пунктів зарядки повинен бути простим. Не варто ускладнювати і обтяжувати конструкцію.

Розробити фірмовий стиль і логотип для вашого бренду допоможе KOLORO. Зв'яжіться з нами вже зараз для безкоштовної консультації. Написати менеджеру можна в правому нижньому куті сайту.

Брендінг та маркетинг СТО та пунктів зарядки електромобілів

Рекламне просування заправок і СТО для електромобілів

Існує кілька засобів поширення інформації про СТО та пунктах заряду. Найбільш ефективно спрацює інтернет реклама. Удвічі зручно, що вся аудиторія користувачів електрокарів користується інтернетом щодня, а значить, не доведеться витрачатися на телерекламу.

Ми виділили кілька місць, де розмістити публікації буде найдоречніше.

  1. Різноманітні сайти для автолюбителів.
  2. Сайти про місто і стилі життя, наприклад V Gorode, БЖ або Platforma.
  3. Гіковскіе портали про технології.
  4. Публікація в блогах і соціальних мережах лідерів думок, наприклад в Facebook або Telegram в українського гуру технологій Андрія Бродецького, екс-редактора журналу про технології Apparat.

Також варто налаштувати контекстну рекламу і рекламу на Facebook.

ЕЯкщо говорити про стратегію просування і образі компанії, то варто зосередитися на інноваціях та рух вперед, пізнанні нового, досягненні вершин. Все це можна трохи розбавити вкрапленнями «зелених» технологій, але робити акцент на них не варто.

Дизайн зарядних пунктів для електромобілів

Додаткові сервіси на СТО і пунктах підзарядки електрокарів: ідеї та реалізація

Якщо нова компанія буде встановлювати зарядні пункти з технологією фастчардж, то немає сенсу відкривати поруч з ними кафе. А ось для більш повільних зарядних пунктів точка з їжею не буде зайвою.

Що ж до СТО, то якщо територія дозволяє, можна створити невелике кафе з простою кухнею. Бажано щоб в меню було кілька вегетаріанських позицій. Якщо заправка і СТО знаходяться на трасі, то не завадить хімчистка, можливо - душ. Мінімаркет теж не буде зайвим.

Якщо ми надихнули вас на створення бренду СТО для електрокарів, або ви хочете докладніше вивчити це питання, зверніться в брендінгове агентство KOLORO. Зробіть крок назустріч майбутньому!

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Ксения Ляшко

Маркетолог

12 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !