Брендінг магазинів мобільних операторів: український досвід

Брендінг магазинів мобільних операторів: український досвід

Категория: Брендинг и маркетинг

13 / 02 / 2018

2298 просмотров

8 3.875 5

2015 рік був переломним для українського ринку телекомунікаційних послуг: почалася ера 3G. Введення сучасного формату мобільного зв'язку зажадало від мобільних операторів поновлення торгових марок. Необхідність ребрендінгу для двох компаній була також викликана зміною настроїв суспільства. А зміна логотипу і назви ще одного оператора стала результатом трансформацій в структурі власності компанії.

Брендінгові агентство KOLORO проводить якісні кабінетні дослідження, які дозволять вам приймати правильні бізнес-рішення і успішно конкурувати на ринку.

Читайте також: 5 трендів успішного маркетингу в рекламі 2016 року

Брендінг і дизайн магазина Vodafone

Компанія Vodafone - найбільший в світі мобільний оператор. Заснована як дочірнє підприємство фірми Racal Electronics Plc в 1984 році. З 1991 року працює як окрема компанія.

У 2001 році Vodafone запустила програму виведення свого бренду на іноземні ринки без додаткових інвестицій. При цьому компанія надає партнерам доступ до своїх продуктів і послуг. У жовтні 2015 року цією можливістю скористалася «МТС Україна».

Офіційно на такий крок керівництво компанії пішло для отримання маркетингових консультацій і допомоги у впровадженні мережі 3G. Однак аналітики ринку припускають, що ребрендінг пов'язаний в першу чергу з необхідністю нівелювати в очах споживача зв'язок оператора з російським бізнесом.

Назва та логотип

Назва Vodafone походить від словосполучення «Voice Data Fone», що дослівно перекладається як «телефон для передачі голосу». Хоча правильне написання слова «телефон» - «phone», але маркетологи вирішили зробити назву менш громіздким при збереженні звучання слова.

Логотип Vodafone пройшов певну еволюцію

Історія логотипу Vodafone

Історія логотипу Vodafone

Символом бренду стала перевернута кома, якої в тексті відкривається пряма мова. У шрифті логотипу 1997 року видно що відкриваються і закриваються коми в буквах «О». Такий дизайн символізує спілкування, створюючи чітку прив'язку до тематики бренду. Однак для української аудиторії ця асоціація слабкіше, оскільки в кирилиці для позначення прямої мови використовуються лапки.

Плюсом червоного кола з білою серединою можна вважати його схожість з кнопкою пуску техніки. Таким чином, символ бренду сприймається як заклик до дії.

Фірмовий стиль

У логотипі, рекламі і оформленні магазинів Vodafone переважають два кольори:

  1. Червоний. Найбільш інтенсивний і енергійний колір, добре привертає увагу.
  2. Білий.Універсальний колір, що втілює чесність, відкритість, благополуччя і відкритість до співпраці. Його використання в логотипі також пояснюється виконанням написи на темному тлі. Також спокійний білий колір нейтралізує негативні аспекти червоного кольору: небезпека, заборона і агресія.

Брендінг магазинів мобільних операторів- «дочок» Vodafone має загальну концепцію, що застосовується у всіх країнах, де працює компанія.

Брендінг мобільного оператора Vodafone

Брендінг мобільного оператора Vodafone

Дизайн базується на восьми принципах:

  1. Відкритий фасад. Великі вікна дозволяють перехожим добре бачити, що відбувається в магазині. Це відіграє позитивну роль під час проведення акцій, коли в торговій точці багато відвідувачів.
  2. Увага до кожного. На вході в фірмовий магазин розташований прилавок консультанта за принципом метрдотеля в дорогих ресторанах. Досвідчений фахівець дізнається про потреби клієнта і направляє його в зону сервісу, в зону обслуговування або до відділу продажів. Це зміцнює імідж компанії, що піклується про споживача.
  3. Інтер'єр, продуманий до дрібниць. Внутрішній простір організовано таким чином, щоб кожен відділ був добре видно в будь-якій точці магазину. Це створює у споживача відчуття цілісності інтер'єру і внутрішнього комфорту.
  4. Безлімітний тест-драйв ТОП-10 флагманських гаджетів.
  5. Тестування всіх смартфонів і планшетів. Продовження попереднього пункту. На двох прямокутних столах розкладені менш популярні гаджети, які здатні зацікавити покупця низькою ціною.
  6. Комфортна зона сервісу. Ближче до клієнта. За цим постулатом стоїть принцип безбар'єрного обслуговування. Будь-який відвідувач може підійти до консультанта, що сидить за невеликим столиком, і вирішити своє питання. Відсутність обмежувальних прилавків також створює дружній імідж бренду. Цьому також сприяє наявність зони очікування, де споживач чекає упаковки купленого товару, і дитячої зони, де дитина може помалювати або пограти в настільні ігри.
  7. Зрозумілі інформаційні стенди та матеріали. Крім повної інформації про тарифи, товари і послуги, в магазинах Vodafone також є спеціальний «червоний телефон», за яким абонент може отримати додаткову інформацію або вирішити питання, що цікавить з працівниками колл-центру.
  8. Магазин-трансформер, щоб клієнту було зручно в будь-якому місті. Як вже говорилося, дизайн фірмових магазинів уніфікований. Це зроблено для того, щоб клієнт міг знайти потрібний товар або отримати консультацію в будь-якій країні, де працює оператор. Такий крок спрямований не тільки на зручність споживача, але і на позиціонування іміджу Vodafone як успішного міжнародного бренду.

Читайте також: Комплексний брендінг мережі магазинів. Поради, практичні рішення

В оформленні інтер'єру магазину переважає білий колір. Така розфарбування стін використовується в дизайні галерей сучасного мистецтва і офісів IT-компаній. Білий колір в магазинах Vodafone не тільки доповнює сучасне оформлення приміщення, але і створює контраст для основного фірмового кольору бренду, а також не відволікає увагу від товарів і інформаційних стендів.

Комплексний брендінг

Червоний колір в інтер'єрі використаний помірно, в основному в оформленні інформаційних стендів як фон для логотипу. Акційні цінники мають жовтий фон, що привертає увагу на тлі білих прилавків і цінників основного асортименту.

Використання дерева в виготовленні стендів і столиків персоналу створює домашню затишну атмосферу.

Персонал магазинів

Один з основних принципів роботи з клієнтом - ретельний підбір кадрів. При прийомі на роботу в магазин Vodafone приділяється першочергова увага оптимізму і комунікабельності кандидата.

Також важливо, щоб продавці та консультанти мали максимально відрізняється зовнішністю. Таким чином, робиться непрямий акцент на тому, що всі люди різні. Це розширює цільову аудиторію і покращує імідж компанії.

Персонал магазинів Vodafone

Персонал магазинів Vodafone

Формений одяг працівника магазину - це футболка з логотипом на грудях, джинси і кеди. Цей простий стиль спрямований в першу чергу на молодіжну аудиторію. А у представників старшого покоління викликає асоціацію з дітьми і внуками, які часто допомагають їм розібратися з гаджетами.

Щоб позиціонувати Vodafone як британський бренд на відкриття магазинів запрошують аніматорів, одягнених в мундири і шапки охоронців Букінгемського палацу.

Комплексний брендінг мережі магазинів «Київстар»

Компанія «Київстар» була заснована в 1994 році (перша назва - Bridge). Перший дзвінок був зроблений в грудні 1997 року. На сьогодні оператор лідирує за такими показниками: частка ринку, індекс лояльності клієнтів (NPS) і ін.

Логотип

До 2015 року символом «Київстар» була п'ятикутна зірка з вписаними в неї лініями. Спрямовані вправо і вгору, вони символізували динаміку розвитку і прагнення до лідерства. Після ребрендінгу 2007 року лінії в логотипі стали нагадувати факел, який має переважно позитивні символічні значення: світло, свобода, знання, правда.

Історія логотипу «Київстар»

Історія логотипу «Київстар»

Ребрендінг компанії був пов'язаний з введенням 3G. Головні зміни торкнулися дизайну зірки. Вона перетворилася в значок завантаження мобільних даних, що, на думку маркетологів «Київстар», має викликати у користувача асоціацію з послугою 3G.

Думки аудиторії з приводу нового символу розійшлися. Противники логотипу вважають п'ятикутну зірку більш яскравим і незабутнім знаком. Крім того, значок завантаження може викликати негативну асоціацію з повільним інтернетом. Деякі користувачі також помітили схожість із зірочкою Walmart.

Схожість логотипів Walmart і «Київстар»

Схожість логотипів Walmart і «Київстар»

Однак якщо у американського рітейлера промені звужуються, вказуючи на центр, то палички «Київстар» а виглядають розрізнено. Тому увагу людини, що дивиться на логотип, розсіюється. Зробити символ більш цілісним і виразним допомогло б об'єднання променів в центрі або якийсь знак, на який би вказували промені.

Ті, хто симпатизують оновленим логотипом, ті стверджують, що нова зірочка виглядає сучасніше і динамічніше. Крім того, в умовах трансформації суспільної свідомості українців асоціація п'ятикутної зірки з символікою Радянського Союзу могла не кращим чином позначитися на іміджі бренду.

Реакцією на настрої суспільства стало і оформлення літери «Ї» в написанні назви оператора.

Якщо вам потрібен логотип, який відображає філософію вашого бренду і буде позитивно сприйнятий вашою цільовою аудиторією, звертайтеся в брендінгові агентство КОЛОРО./p>

Фірмовий стиль

«Київстар», як і «Vodafone Україна», має російського власника, тому після 2014 року потрапив в список бойкотованих брендів. Очевидно це спонукало маркетологів компанії до більш активного використання жовтого кольору в рекламі, оформленні магазинів і уніформі продавців. До ребрендінгу другим за значимістю кольором був білий. Також часто використовувалися фіолетовий і бузковий.

Фірмовий стиль

У фірмових магазинах «Київстар» стіни пофарбовані в білий колір, інформаційні стенди і таблички - сині. Доповнюють інтер'єр прилавки зі світлих порід дерева і жовті модерні абажури на стелі. Жовтим також виділені акційні пропозиції на цінниках.

Читайте також: Правильний ритейл-брендінг на прикладі магазинів «М'ясний»

Дизайн магазинів був розроблений німецькими фахівцями з урахуванням європейського досвіду. Відкрита викладка товарів дозволяє не тільки ознайомитися з технічними характеристиками товару, а й оцінити швидкість 3G-інтернету. Основний асортимент виставлений на дерев'яних полицях уздовж стін. У центрі приміщення розташовані столи з найбільш популярними моделями і новинками. Основний акцент маркетологи роблять на доступних цінах, що не перевищують вартість аналогічних товарів в онлайн-магазинах.

Рітейл брендінг магазинів «Київстар»

Рітейл брендінг магазинів «Київстар»

Окремий стенд присвячений послузі інтернет-телебачення, яку компанія пропонує для користувачів домашнього інтернету від «Київстар». В асортименті фірмових магазинів, крім мобільних гаджетів, представлені популярні у молодіжної аудиторії окуляри віртуальної реальності, квадрокоптера і гіроборди.

Форма персоналу - блакитні футболки з жовтим коміром.

Рітейл брендінг оператора Lifecell

У червні 2015 року турецька компанія Turkcell викупила 44,96% акцій Euroasia Telecommunications Holding BV, якому належав мобільний оператор Life. На початку 2016 року було проведено ребрендінг, в результаті якого на ринку телекомунікаційних послуг з'явився мобільний оператор Lifecell.

Логотип і фірмовий стиль

Символьна частина логотипу та фірмові кольори перейшли від бренду Turkcell.

Логотипи Turkcell і Lifecell

Логотипи Turkcell і Lifecell

Відмінності між логотипами полягають в таких деталях:

  • символьний частина логотипу Turkcell виконана із застосуванням 3D-ефекту, в той час, як логотип Lifecell використовується переважно в класичному двомірному вигляді;
  • Lifecell залишив фірмовий шрифт бренду Life;
  • синя плашка Lifecell має закруглену форму з лівого боку і більш виражений градієнт - перехід від синього до блакитного. Таким чином, в символі читаються кольори національного прапора України;
  • символьний частина білого логотипу Lifecell в більшості випадків використовується з синьою окантовкою. Такий варіант також створює національну прив'язку бренду.

Фірмовий стиль бренду визначається поєднанням двох кольорів:

  1. Синій. Найулюбленіший колір більшості людей, однаково позитивно сприймається як чоловічий, так і жіночої аудиторією. Часто використовується в фірмовому стилі брендів техніки і IT-послуг. Колір викликає довіру, асоціюється з силою, свободою, впевненістю, лояльністю, спокоєм. Синій також може викликати почуття смутку і нудьги. Для нейтралізації такого ефекту використовується поєднання з жовтим.
  2. Жовтий. Асоціюється з оптимізмом, креативністю, енергійністю. Жовтий використовують в своєму фірмовому стилі бренд, який позиціонує себе як впевнену, що динамічно розвивається.

Читайте також: Яким кольором оформити магазин: гайд по кольоросприйняття

До ребрендінгу фірмовий колір мобільного оператора Life був червоним, як у його конкурента МТС, а потім і Vodafone. Тепер бренд придбав більш виражену індивідуальність. Зокрема, жовті стартові пакети Lifecell виділяються на прилавках торгових точок, а зовнішня реклама і фірмові точки продажів ідентифікуються аудиторією здалеку.

Найбільше запитань у абонентів Lifecell викликав жовтий гурток з незрозумілими паличками. Абоненти Turkcell добре знайомі з історією свого логотипу.

Фірмовий персонаж

Фірмовий персонаж - це свого роду гібрид кролика і равлики. З логотипу видно, що ріжки равлика грають роль антени. В ході останнього ребрендінгу Turkcell логотип був спрощений. Тепер на ньому зображена тільки та його частина, яка несе основне смислове навантаження і асоціацію з мобільним зв'язком. Однак українськими споживачами, які не знайомими з первісної концепцією бренду, новий символ мобільного оператора не був зрозумілий.

Читайте також: Як провести комплексний ребрендінг мережі магазинів? Приклад мережі «Салтівський м'ясокомбінат»

Відсутність інформації часто породжує домисли. Серед найбільш поширених в інтернет-співтоваристві версій символіки логотипу можна виділити такі:

  1. Двоє людей спускаються вночі з гори на санках. Також була версія, що два злодія в повний місяць крадуться в підвал. Чому злодії? Тому що вночі (жовтий - місяць, синій - вечірній колір). Чому в підвал? У напрямку руху.

Для тих, хто розгледів в двох зігнутих паличках з кружечком фігурки людей, логотип підсвідомо сприймається негативно, так як напрямок символу вниз - символ регресу.

  1. Обрізана корона ферзя. Ця шахова фігура асоціюється з силою, швидкістю, захистом і невразливістю.

Логотип Lifecell і символ ферзя

Логотип Lifecell і символ ферзя

Але щоб символ виконував свої функції, він або зображується повністю, або має бути присутня найбільш виразна його частина (наприклад, голова коня, крило орла).

  1. Шапка Арлекіна або Джокера. Джокер - дуже суперечливий символ, що поєднує в собі як добре, так і зле начало.

Логотип Lifecell і символ Джокера

Логотип Lifecell і символ Джокера

Також цей персонаж уособлює випадкову удачу, що йде врозріз з іміджем стабільної компанії. Тому така ассоціація не йде на користь бренду.

  1. Ріжки равлики. Частина аудиторії все ж розглянула в логотипі цей символ, однак, якщо у абонентів Turkcell він давно асоціюється з мобільним зв'язком, то в свідомості українців равлик наділена такими характеристиками, як неквапливість і повільність. З огляду на, що ребрендінг відбувся через півроку після запуску системи 3G в Україні, такі паралелі з невисокою швидкістю не пішли на користь Lifecell. І якби на ринок заходив новий оператор з таким логотипом, це могло б не кращим чином позначитися на динаміці приросту абонентів.

Навіть якщо відійти від аналогій, логотип сам по собі не дуже вдалий. Гуртки на кінцях ліній блокують динаміку розвитку, демонструючи розворот вниз, в минуле.

Про те, що символіка є незрозумілою аудиторії, може свідчити і поява фотожаб.

Фотожаби

Роз'яснити аудиторії концепцію логотипу могла б реклама, що пояснює походження логотипу. Але очевидно маркетологи Lifecell розуміли, що навіть незрозумілий логотип не призведе до відтоку клієнтів, оскільки зміна оператора передбачає і зміну мобільного номера. Тому при ребрендінгу основний акцент був зроблений на впровадження 3G.

Дизайн магазинів

З точки зору використання фірмового стилю і символіки бренду магазини Lifecell провели найбільш відчутні зміни в порівнянні з конкурентами.

Дизайн магазинів

Як видно з фото, в концепції оформлення торгових приміщень немає обов'язкової вимоги до використання логотипу бренду біля головного прилавка. Разом з тим, магазини мають загальні елементи інтер'єру:

  • світло-сірі шпалери з малюнками архітектурних об'єктів;
  • чорний плитковий стелю з вставками зі світлих порід дерева;
  • дизайнерські лампи фірмових кольорів бренду;
  • розкладка товарів в центрі магазину, що нагадує будівельні столи;
  • оформлення столів консультантів в формі виступає зі стіни лампи;
  • стильний чорний покажчик каси.

В цілому інтер'єр фірмових магазинів нагадує хіпстерське кафе. Така концепція відповідає іміджу бренду, як сучасної прогресивно розвивається.

Інтер'єр фірмових магазинів

Як вже говорилося, на ринку мобільного зв'язку лояльність клієнтів визначається тривалістю користування послугами оператора. Адже якщо зміна особистого номера не викликає особливих труднощів (досить обдзвонити знайомих і повідомити їм новий номер або просто відправити повідомлення), то зміна робочих контактів може позбавити менеджера чи підприємця багатьох потенційних клієнтів. Наприклад, тих, хто звертається до нього за рекомендацією. Тому навіть не зовсім вдалий ребрендінг не здатний відчутно зменшити кількість абонентів.

В інших бізнес-сферах бренд грає істотну роль в залученні й утриманні клієнта. Особливо це стосується висококонкурентних ринків, де ціни і якість послуг приблизно однакові. У цьому випадку поява нової яскравої і запам'ятовується торгової марки може привести до помітного перерозподілу клієнтських потоків.

Фахівці брендінгового агентства KOLORO мають багатий досвід розробки і просування якісних торгових марок. На основі професійного дослідження ринку ми розробимо ефективну маркетингову стратегію просування вашого бізнесу. Якщо ж ви не задоволені динамікою зростання продажів і бажаєте випередити за цим показником конкурентів, ми проведемо ребрендінг вашої компанії або упаковки продукції.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Владимир Руденко

Маркетолог

8 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !