Брендінг АЗК: від флагштоку до кафе

Брендінг АЗК: від флагштоку до кафе

Категория: Брендинг и маркетинг

31 / 10 / 2016

14342 просмотров

93 4.1397849462366 5

Автомобіль став невід'ємною частиною життя сучасної людини. З ростом числа автомобілів збільшилася кількість мереж автозаправок. Це призвело до сильної конкуренції між ними. Різниця в ціні на бензин між АЗС преміум-класу незначна, тому вартість послуг не може бути УТП. Мережі АЗС шукають інші способи виділитися і привернути клієнтів. Допомогти в цьому може розробка фірмового стилю заправки.

Згідно з опитуваннями, зовнішній вигляд автозаправки і айдентіка бренду впливають на сприйняття людьми якості палива. Їм здається, що у АЗС з привабливим фірмовим стилем продукція краще. Тому дизайн і брендинг здатні принести автозаправці відчутні вигоди.

Створення фірмового стилю АЗС: крок до успіху

Розробка фірмового стилю заправки допоможе донести до споживачів образ і позиціонування компанії. Фірмовий стиль автозаправки складається з декількох елементів:

  • візуальні образи;
  • слогани і гасла;
  • архітектурний образ.

Автозаправка

Візуальна складова бренду складається з багатьох елементів.

  1. Фірмові кольори. Їх використовуються для оформлення рекламних стел, інформаційних покажчиків, паливороздавальних колонок, фасаду, вітрин, інтер'єру магазину і кафе. Айдентика бренду оформляється відповідно до фірмових кольорів. Оформлення у фірмових кольорах дозволяє створити цілісне враження про бренд.
  2. Логотип (фірмовий знак). Його можна розміщувати на рекламній продукції, каталогах, візитках і буклетах. Логотип поміщають на акціозную продукцію і зовнішню рекламу. Це своєрідне обличчя бренду, за яким споживачі впізнають його.
  3. Прапор АЗС. Він оформляється відповідно до фірмових кольорів. На прапор можна помістити логотип і назву АЗС. Їх можна використовувати для реклами і залучення уваги клієнтів. Прапори розміщують на флагштоках, тому водії помічають їх з великої відстані.

Брендінг автозаправки

Слогани і гасла покликані підкреслити головні достоїнства бренду і продукції, яку він пропонує. Завдяки слогану можна коротко і ясно висловити концепцію позиціонування продукту. Він повинен легко запам'ятовуватися і викликати приємні асоціації.

Архітектурний образ. При будівництві автозаправки необхідно враховувати кількість автомобілів, яке будуть проїжджати повз. Спираючись на ці дані, розраховуються розміри АЗС. Заправка повинна мати можливість обслужити всіх бажаючих. Також вона повинна бути зручною і безпечною. Це головні вимоги до її будівництві. Однак якщо ці вимоги виконані, можна проявити фантазію. Незвичайне архітектурне рішення здатне підкреслити концепцію бренду, наприклад, його високотехнологічність.

Завдяки єднанню всіх цих елементів, АЗС може створити неповторний фірмовий стиль, який допоможе виділиться серед конкурентів.

Замовити розробку фірмового стилю АЗС можна в брендинговому агентстві KOLORO. Ми допоможемо вам досягти успіху!

Розробка бренду компанії для АЗС: єдність різноманіття

Кожен день через заправки проходить величезна кількість людей. Відбувається постійне розширення функціоналу заправних станцій. На сучасних АЗС можна отримати повний спектр послуг: відпочити, відвідати СТО, купити паливо, їжу, напої і товар в дорогу. Магазини та кафе при АЗС - додаткове джерело доходів. Тому, розробляючи дизайн фірмового стилю, необхідно враховувати всі послуги, які буде надавати АЗК. 

Компанія ACNielsen провела міжнародне дослідження ринку торгівлі при автозаправках. Виявилося, що 61% людей хоч раз відвідували магазин при АЗС, 40% жителів мегаполісів відвідують їх регулярно. В Європі на продаж супутніх товарів припадає до 70% прибутку АЗС. У США АЗС і магазин при ній вважаються однією структурою і підкоряються одному керуючому. Такі автозаправки бувають двох видів:

  • великий супермаркет з кафе;
  • маленький магазин з кавою-баром.

Дизайн автозаправки

Тип заправної автостанції може залежати від таких факторів:

  • потоку покупців;
  • розташування (маленький місто, мегаполіс, шосе).

Попит на бензин в Україні досить високий. Однак Державна служба статистики України заявила, що роздрібні продажі бензину через АЗС України за січень-серпень 2016 року впали на 6%, в порівнянні з таким же періодом 2015 року.

Щоб утримати свої позиції українські АЗС розширюють список послуг, які вони готові надати. Однак в Україні Convenience store на АЗС ( «заправний ритейл») все одно розвинений недостатньо. Ринок потребує автозаправках сучасного формату - багатофункціональних зонах дорожнього сервісу. Людям потрібні місця, де по дорозі додому або на роботу вони можуть придбати все необхідне.

Компанія WOG розвиває суміжні напрямки і все більше занурюється в рітейл. Вона відкриває заправки і кафе при АЗС. Генеральний директор компанії Сергій Корецький вважає, що в перспективі, WOG-кафе і WOG-маркет стануть ключовими факторами вибору заправки. Він називає це відмінним конкурентною перевагою і вважає, що рітейл під брендом WOG буде успішний поза комплексів автозаправок. Перші такі кафе відкрилися в Києві та Львові. До 2020 року компанія планує збільшити мережу своїх міських кафе до 200 точок.

Дизайн АЗС

Завдяки застосуванню суміжного брендингу на АЗС можна:

  • розширити канали дистрибуції;
  • вийти на нові сегменти ринку.

Ефективне оформлення простору важлива частина розробки фірмового стилю магазину при АЗС. Багато АЗС оформляються за принципом «санвузол-каса-вихід». Через це багато зони не використовуються так ефективно як могли б. На АЗС попит споживачів багато в чому ситуативний. Люди бачать товар і набувають його, хоча не планували робити цього. Це може бути іграшка, щоб заспокоїти дитину в дорозі, засоби по догляду за машиною або склянку кави.

Дизайн автозаправки

Дизайн приміщення повинен підштовхнути споживача зробити покупку. Тому приміщення при автозаправках треба оформляти так, щоб клієнт міг побачити весь асортимент магазину.

Людям подобається, коли бренд піклується про них. У Сеулі корейська нафтова компанія S-Oil вирішила привернути увагу автовласників до своїх автозаправках. Люди витрачають багато часу і, відповідно, багато бензину, намагаючись знайти вільне місце для парковки. У рік в однієї людини на пошуки йде близько 23 літрів бензину. S-Oil розробили і провели рекламну кампанію «Here» (Тут). На парковках Сеула встановили спеціальні троси. На них прикріпили яскраві кульки у вигляді жовтої стрілки. Коли машина займає місце, кулька опускається. Коли автомобіль їде, кулька піднімається, і водії бачать здалеку, що є вільне місце.

Замовити розробку бренду компанії ви можете в агентстві KOLORO. Будьте попереду конкурентів!

Максимальні поновлення

Періодично бренди АЗС проводять ребрендинг. Це допомагає їм йти в ногу з часом і залучати нових споживачів. Популярності АЗС сприяють єдині мережеві стандарти. Витримані в одному стилі покажчики, стелажі, полиці, автомати на самій заправці, в кафе і маркеті подобаються людям більше, ніж мішанина стилів. Тому АЗС, які раніше оформлялися по-різному, зараз намагаються прийти до єдиного стилю.

У 2016 році мережа «ОККО» модернізувала 9 своїх АЗК. Керівники мережі вирішили розробити індивідуальний дизайн, який підкреслить особливості бренду. У мережі змінилося оформлення інтер'єрів. Тепер акцент зроблений на натуральні матеріали, спокійні тони і розсіяне освітлення. Також був проведений аналіз потреб відвідувачів автозаправки. Завдяки цьому збільшився простір, відведений під кафе, і з'явилося нове меню.

Дизайн автозаправки

Торговий дім SunOil в 2016 році почав ребрендинг мережі своїх АЗС. Був змінений логотип і розширена колірна схема. Тепер лого складається з назви мережі і зображення паливної колонки. Новий дизайн повинен підкреслити слоган компанії: «Чесна ціна за якісне паливо, і нічого зайвого». Чотири нових АЗС розташовані в Харкові, а одна в Харківській області. Також, ще в 2015 році компанія запустила кафе КруаSUN.

Бажаючи змінити імідж свого бренду, компанії звертаються до різних способів. Це не обов'язково нові кольори або логотип. Наприклад, компанія WOG провела рекламну кампанію покликану показати цінності бренду. В рамках кампанії на одній з АЗС зняли відеоролик з Джамалою. Він повинен був підкреслити, що WOG це не тільки автозаправки, а й турбота про відвідувачів.

АЗС і боротьба за екологію

Багато років йде боротьба за збереження навколишнього середовища. Завдяки цьому з'явилися електромобілі, і не припиняються пошуки альтернативних джерел енергії. На думку експертів, за кілька десятиліть авто на електриці істотно потіснять автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння. Тільки в 2015 в світі продали 424 тис. Електромобілів.

Одночасно по всьому світу розробляється законодавство щодо обмеження продажів автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. В Європі проходить обговорення цих законопроектів. Якщо їх приймуть, в Норвегії - з 2025, а в Німеччині - з 2030 року, заборонять продаж автомобілів з бензиновими і дизельними двигунами.

Компанія Nissan Motor провела дослідження ринку автозаправок. Воно показало, що до 2020 року в Великобританії буде більше станцій для підзарядки електромобілів, ніж для авто на бензині. Вже зараз у багатьох країнах можна зустріти гібридні автозаправки.

Заправка електрокара

Світова ситуація впливає і на Україну. У країні вже можна купити електрокари Nissan Leaf, Tesla Model S, Tesla Model S, Mitsubishi MiEV, BYD E6.

Деякі українські АЗС не бажаючи відставати від світових трендів і втрачати споживачів стали відкривати зарядні станції. У 2016 році компанія Oxygen Group відкрила дві зарядні станціі. Заряджати електрокари можна і на АЗС мережі «ОККО». Створити свої автозаправні станції в Україні планує компанія Tesla Motors.

Замовте розробку корпоративного бренду в брендинговому агентстві KOLORO. Досягайте вершин успіху разом з нами!

Контактная информация:

hello@koloro.ua

+38 (044) 223 15 23

Подготовил:

Анна Сергиенко

Копирайтер

93 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Безкоштовна консультація. Телефонуйте

up-btn

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

Виберіть зручний вам спосіб:
- Оцінка готовності вашого проекту
- Побудова плану робіт
- Ціни та терміни

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !