Бренди під ковпаком, або ринкові монополісти

Бренди під ковпаком, або ринкові монополісти

Категория: Брендинг и маркетинг

05 / 07 / 2011

3661 просмотров

6 4.1666666666667 5

Ринковий брендінг, брендінг, створення бренду, бренд, торгові марки, монополісти, брендингові агентство, branding, trade marks, monopolyВи досі вважаєте вільну конкуренцію перевагою, і від різноманіття товарів в магазинах у вас розбігаються очі? Не поспішайте заявляти про перемогу вільного ринку, бо на ньому поки панують монополії. Різноманітність брендів в кожній з товарних груп - це всього лише «обман зору»: трапляється, що ефект наявності вибору створює всього лише один виробник. І куди тільки дивляться антимонопольники !? Запитайте

«Відпочивайте в Краснодарському краї! »,« Літайте літаками «Аерофлоту!», «Зберігайте гроші в Ощадбанку!» - всі ці рекламні вислови не такого вже й далекого минулого, зараз звучать трохи смішно, ухильно відповімо ми. Їздити на відпочинок, літати, і зберігати гроші тільки так, як радять, є сенс лише при повній відсутності альтернативи!


Вільне підприємництво, яке посилено розвивалося, на початку 90-х, створило проблему іншого штибу - у вигляді різноманіття, що нахлинуло на наші голови - брендів стало надто багато! Але мало хто знає, що зараз, навіть коли на вітринах в магазинах немає порожнього місця, а від числа назв розбігаються очі, цілі товарні категорії знаходяться під контролем двох-трьох виробників, маскуючись під численними торговими марками.

Існує як мінімум шість товарних категорій, в кожній з яких, як правило, панує хтось один. Так, хто ж вони, ці загадкові ринкові монополісти? На українському і російському ринку підприємства-монополісти просто виявити, вивчивши етикетки однієї товарної групи. Як правило, велика торгова мережа укладає контракт на виробництво товарів певної категорії під своєю власною торговою маркою з одним виробником - лідером окремо взятого ринку, а після цього милостиво допускає на свої вітрини торгові марки цього самого виробника, під різними торговими марками. Таким чином, візуально, створюється враження різноманітності вибору. Придивіться, що ви купуєте в торгових продуктових мережах і поділіться в коментарях своїми враженнями, праві ми чи ні.

Що стосується зарубіжного ринку, ми наведемо кілька конкретних прикладів освіти монопольних позицій саме на ньому. По-перше, тому що економіка продовжує глобалізуватися, а по-друге, тому що наші ринки, багато в чому, завжди орієнтуються на зарубіжні моделі охоплення ринків збуту.

Отже:


№6. Luxottica Group і її сонцезахисні окуляри

Шанувальники голлівудських фантастичних блокбастерів, таких як «Матриця» і «Люди в чорному» пам'ятають, що сонцезахисні окуляри є невід'ємним атрибутом головних персонажів цих фільмів. Окуляри «як у Нео» є в колекціях більшості відомих виробників. Який би бренд ви не вибрали - Revo, DKNY, Ray-Ban, Oakley і т.п. - врахуйте, всі ці торгові марки є власністю італійського виробника Luxottica Group. Несподівано, чи не так?

Йдемо далі:


№5 Menu Foods і котячі корми

У 2007 році Північну Америку сколихнула епідемія смертей домашніх кішок. Ні в чому не винні вихованці покидали своїх люблячих господарів через отруєння меламіном. Розслідування виявило, що токсична речовина містилася в кормах більш ніж 150-ти брендів! І всі ці торгові марки об'єднувало одне - вони були власністю канадського конгломерату Menu Foods (після скандалу, з 2010 - Simmons Pet Food). Усі корми названої компанії відрізнялися лише дизайном етикеток. Кажуть, що винуватою зробили маленьку, але китайську, компанію Chemnutra ( "The China-Source Experts"), яка постачає великим виробникам кормів для тварин різні хімічні інгредієнти. Після цього випадку власники компанії виплатили державі штраф у розмірі $ 35 тис. І, як ні в чому не бувало, продовжили вести свій бізнес під іншим ім'ям. До речі, серед їх клієнтів - є вельми велика організація, яка виробляє енергетичні напої. Так що, якщо, випивши «енергетика», вашу душу окрилить і дозволять їй відокремитися від тіла, з великим ступенем ймовірності можна буде припустити, що могло стати причиною такого "піднесеного стану".

Полетіли далі:


№4. Кукурудза від Monsato

Сироп і крохмаль з кукурудзи знаходиться в складі більшості консервованих, кондитерських і багатьох інших виробів (згадайте, на якій упаковці ви бачили напис "крохмаль модифікований") ... А ще - з відходів кукурудзяного виробництва виробляють біопаливо. Мало того, кукурудза, в якійсь певній консистенції, входить навіть до складу гіпсокартону! Чи не знали про це? Тепер знаєте. І це ж лише мала частина способів використання кукурудзи.

Тобто, кукурудза присутня практично всюди! А значить, той кому належить кукурудза, той і володіє світом ... принаймні, його значною частиною ... Якщо так, то володарі цієї частини світу - досить нудні люди з компанії Monsato, які завоювали частину нашої планети тим, що спонсорують селекцію генно-модифікованих качанів. Нова ідея «Монсато» - насіння кукурудзи під загадковою назвою «Термінатор». Виросли з них рослини не зможуть давати життєздатне потомство, тому фермери будуть зобов'язані купувати насіння у однієї фірми вічно!

Але, заглибимося ще далі:


№3. Комп'ютери з заводів Quanta

Вельми розумні інженери, котрі збирають комп'ютери в стерильних цехах в США, залишилися лише в рекламі низької якості. Балом на ринку ЕОМ давно правлять компанії з Азії. Приблизно третина всієї безлічі ноутбуків в світі збирають на підприємстві Quanta. З цехів цього заводу виходять ПК таких торгових марок, як HP, Toshiba, Dell, Sony і, уявіть собі, популярні «Маки» (Macintosh | Apple). Причому, для замовників ціни на ці пристрої формуються за досить простим принципом: чим більше завантажений завод, тим нижча собівартість кожного примірника виробу. Але, частіше за все, цей принцип далі замовників не поширюється.

А чи не заспівати нам, в зв'язку з цим, пісню?


№2. Макс Мартін і виконавці його поп-пісень

Пригадуєте, нав'язливі мелодії, таких груп, як Backstreet Boys, N'Sync, Take That і т.п.? Так ось, мелодії їх найпопулярніших хітів написав один чоловік - Макс Мартін. Між іншим, цей талановитий композитор не зупиняється тільки на поп-музиці. Плідний автор пише і для деяких рок-колективів, серед яких і група Apocalyptica.

Якщо після всього почутого вам захотілося випити ... чаю ... спробуйте, ну а ми продовжимо - про пиво:


№1. Якщо пиво, то InBev

У кожній країні є свої пивні традиції. Прихильники цих традицій ставляться до інших народів поблажливо, вважаючи своє пиво найкращим. Ось, наприклад, американці люблять пиво Budweiser і Michelob, а жителі Канади надають перевагу пиву Labatt, а в Бельгії обожнюють ТМ Hoergaarden. Але, в нашому тисячолітті, унікальність популярного продукту може бути дуже відносною! Сорти хмільного напою, які були перераховані вище, як і безліч інших пивних брендів, належать величезній корпорації InBev. Виходячи з цього, яке пиво з названих торгових марок Ви не купили, ваші гроші підуть в кишеню найбільшого пивовара в Світі ... Хоча, цей факт і не робить кожен з названих сортів пива менш смачним. Проте називати такі бренди істинно національними теж язик не піднімається.

Отже, пару монопольних ковпаків нами для вас піднесено, а значить, статтю пора закінчувати ... А ви ділитеся в коментарях, що думаєте з цього приводу.


Не можемо не згадати, що з такими питаннями, як створення бренду і його просування, ви можете звернутися до брендінгового агентства KOLORO. Всі монополісти починали з малого. Давайте створювати різноманітність разом!

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Кристина

Маркетолог

6 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !