Брендбук магазину: цілі створення та його основні елементи

Брендбук магазину: цілі створення та його основні елементи

Категория: Брендинг и маркетинг

15 / 03 / 2016

10835 просмотров

40 3.8 5

Дослівно брендбук можна перевести як «книга бренду». В першу чергу, брендбук магазину - це офіційний документ, який містить всю значиму інформацію про бренд: опис цінностей, філософії, методи позиціонування компанії, стратегії розвитку. Ці знання переважно використовують маркетологи та соціологи для побудови комунікацій з покупцями і створення бажаного образу бренду.

приклади брендбуку

Також до брендбуку зазвичай входить керівництво по використанню візуальних атрибутів бренду – логотипу, палітри кольорів, шрифтів, графіки і зображень. Сюди входить і докладний опис головних носіїв фірмового стилю магазину – цінників, пакувальних матеріалів, вітрин, білбордів, бирок або вивіски.

Хаос навколо візуальної ідентифікації всередині самої компанії сильно гальмує проведення маркетингових заходів і роботу з клієнтами. Візуальна культура компанії, зібрана воєдино в брендбуці, дозволяє легко управляти роботою рекламного відділу. Крім того брендбук містить корисну інформацію для будь-якого співробітника компанії про цілі бренду. Це допомагає скоординувати дії окремих співробітників і залучити їх в роботу для досягнення спільної мети.

Цілі створення брендбуку для магазину

Брендбук відповідає на два ключових питання «Чим є бренд?» І «Як він повинен виглядати?». Виходячи з цього, головними цілями створення брендбуку магазину є::

  • донести співробітникам філософію компанію і пояснити основну місію бренду;
  • сформувати керівництво по створенню іміджу бренду;
  • допомогти в управлінні репутацією бренду;
  • привести правила коректного використання елементів фірмового стилю;
  • підвищити ефективність маркетингових заходів;
  • стандартизувати процес створення філій магазину.

фасад магазину зара брендбук

Брендбук магазину: основні елементи

Брендбук магазину складається з декількох частин і найчастіше об'єднує в собі як загальні дані про бренд, так і керівництво по роботі з айдентікою бренду.

1. Ідеологічна: найважливіша інформація про філософію бренду викладається на перших сторінках брендбуку. Короткий посібник для співробітників допомагає їм зрозуміти цілі і завдання бренду. Тут описуються ключові цінності, канали і способи спілкування зі споживачами, стратегії розвитку і особливості позиціонування. Також можуть повідомлятися основні механізми управління репутацією бренда.

2. Графічна: це детальний посібник з використання візуальних елементів бренду - логотипу, колірної гами і шрифтів.

логобук частина брендбуку

Якщо логотип представляє собою комбінацію тексту та зображення (фірмовий блок), то описується їх взаємне розташування в різному масштабі при горизонтальній або вертикальній компоновці. Крім правил використання, наводяться також неприпустимі приклади - розтягування або надмірного зменшення.

Опис фірмових кольорів включає в себе детальну інформацію про відсотки фарби в моделях CMYK, PANTONE і RGB. Це дозволяє швидко усувати проблеми під час передачі маркетингових макетів до друку. Шрифти також грають важливу роль для формування образу бренду. Більш докладно про психологію сприйняття шрифтом читайте в нашій статті.

Дуже важливо пов'язати всі засоби рекламної комунікації воєдино. Фірмовий стиль допомагає це легше реалізувати, а брендбук вирішує спірні питання про використання логотипу або шрифти.

3. Юридична частина регламентує авторські права на елементи фірмового стилю і захищає комерційну таємницю.

приклад брендбук магазину, фірмовий стиль

Допоміжні елементи

Для брендбуку магазину важливою є наявність більш широких відомостей про особливості використання елементів фірмового стилю в рекламних комунікаціях. Наведемо найпопулярніші запити про додаткові матеріали, які ми отримували при розробці брендбука для мережі магазинів.

1. Розділ «Ділова документація» включає правила оформлення візиток, конвертів, бланків, листів і т.д.

приклад брендбуку lush

2. Поліграфічна продукція

Для магазину вкрай важливим є своєчасне інформування покупців про діючі знижки та спеціальні пропозиції. Цей розділ повинен містити детальний опис особливостей створення поліграфічної продукції: буклетів, каталогів, флаєрів, щотижневих газет, листівок і т.п.

3. Рекламні та POS-матеріали

На території магазину багато місця для розміщення POS-матеріалів, серед яких великою популярністю користуються торцеві прапори, банери і стенди. Брендбук надає шаблон для їх створення.

Білборди і сітілайти також повинні бути оформлені за одним шаблоном. Крім того, тут дуже важливо вибрати оптимальну величину букв, логотипу та відстань між ключовими елементами зовнішньої реклами.

Одним з ключових засобів комунікації з покупцями є цінники. Їх правильне оформлення може проінформувати покупців не тільки про ціну продукту, а й особливі характеристики. Споживачі дійсно цінують таку турботу.

4. Фірмовий одяг персоналу

В першу чергу персонал магазину повинен легко ідентифікуватися серед інших покупців: їх форма повинна бути яскравою і помітною. Також власники магазинів часто замовляють розробку нашивок для уніформи.

5. Оформлення інтер'єру та екстер'єру

Для успішного розширення мережі, маркетологам бренду обов'язково потрібен гайд по використанню елементів фірмового стилю в оформленні приміщення (як всередині, так і зовні). Покупці з легкістю зможуть дізнаватися магазин по вивісці, фірмової палітрі кольорів у деталях інтер'єру.

Належну увагу слід приділити такому важливому елементу інтер'єру як каса роздрібної мережі. Вона здатна створити приємне враження про себе, і формує в свідомості споживачів хороші асоціації зі здійсненням покупки.

6. Сувенірна продукція

Простежується тенденція, що сувенірна продукція грає важливу роль для магазинів, які продають книги, антикваріат, ювелірні вироби, нішеві парфуми. Ці товари люди частіше купують в подарунок, але їм не залишається нічого на пам'ять від магазину. Маленький магнітик або брелок буде нагадувати людині про здійснену покупку і в наступний раз він повернеться в той же магазин.

Приклади брендбуку магазину

Розглянемо кілька яскравих прикладів брендбуків магазинів для наочності інформації.

Брендбук продуктового магазину SPAR

Для продуктового магазину важливі рекомендації щодо застосування елементів фірмового стилю в інтер'єрі магазину, в оформленні POS-матеріалів, а також поліграфічної продукції.

брендбук продуктового магазину spar

Більш докладно брендбук магазину SPAR можна розглянути за цим посиланням.

Брендбук продуктового супермаркету SPAR включає безліч прикладів оформлення рекламних комунікацій з покупцями (бирки, цінники, навігація). Крім того, було належним чином надано створення єдиного стилю для зовнішньої реклами, транспорту і одягу персоналу.

Брендбук магазину одягу Pull & Bear

На відміну від брендбуку продуктового магазину, для магазину одягу важливіша інформація про місію бренду, а також про комунікації з відвідувачам. Брендбук магазину одягу Pull and Bear містить цікавий розділ про те, які фільтри варто застосовувати для обробки фотографій, наведені критерії підбору моделей і приклади вдалих поз. Це дозволяє створювати однакові каталоги одягу для різних країн, де працівники не можуть підтримувати постійний зв'язок. Таким чином всі фото будуть відповідати загальним вимогам бренду.

брендбук магазину одягу pull-and-bear

Додаткову інформацію про брендбук магазину Pull&Bear можна розглянути за цим посиланням.

Брендбук магазину енергії Powershop

Powershop займаються продажем електроенергії на території Нової Зеландії та Австралії. Їх брендбук - яскрава книга, мануал по філософії бренду.

брендбук онлайн-магазину

Серед їх філософії, важливими є такі пункти:

- We are creating an engaged energy customers (Ми створюємо залученних користувачів енергії);

- Power to the people (Енергію - людям!);

- Same power. Different attitude (Така ж енергія. Інше ставлення).

Як і Apple, бренд зробив акцент на своїй відмінності від інших постачальників енергії.

Створення брендбуку - справа фахівців

Керуючись правилами брендбуку, дуже легко вести маркетингові кампанії та керувати діяльністю персоналу. Їх робота буде злагодженою і спрямованою на досягнення спільної мети. Створенням брендбуків повинні займатися тільки фахівці. Замовляйте розробку в брендінговому агентстві Koloro. Ми знаємо, як зробити правильний брендбук!

Звертайтеся до нас по телефону або пишіть на пошту - ми з радістю відповімо на всі ваші запитання.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Инна Дитяшова

Копирайтер

40 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !