Брендінг одягу: сумка, бирка і чарівна шафа

Брендінг одягу: сумка, бирка і чарівна шафа

Категория: Брендинг и маркетинг

29 / 08 / 2016

20473 просмотров

90 4.3333333333333 5

У XXI столітті кількість інформації збільшується як сніжний ком. Те ж саме відбувається і з багатьма товарами - ринок пропонує масу нових торгових марок, і покупці охоче пробують новинки. На жаль, виходячи на ринок одягу, багато нові компанії лише поповнюють лінійку аналогічних брендів, тому що мало чим відрізняються один від одного. Однак навіть з однаковим асортиментом деякі бренди успішніше і в їх магазини заходять частіше. У чому ж їх секрет? Через велику кількість пропозицій, покупці мають можливість вибирати - довго і ретельно. Особливо ситуація ускладнюється розвитком інтернет-магазинів, де покупець нікуди не поспішає і може спокійно вибирати одяг, сидячи на дивані. І вибір падає лише на ті бренди, які продають не речі, а стиль життя.

Брендінг одягу

Як не стати «ще одним брендом»?

Кажуть, що не одяг прикрашає людину, а людина - одяг. Чому ж люди готові переплачувати в десятки разів більше за брендові речі? Щоб не стати «ще одним брендом» (нехай навіть у вас найякісніша тканину або унікальні фасони), необхідно аналізувати і розуміти потреби споживачів. Саме це і є першочергове завдання при брендінгу одягу. На її вирішенні будується позиціонування бренду. Яке місце посяде бренд в життя споживачів, буде залежати від точності попадання обраного позиціонування в цільову аудиторію.

дослідження споживачівДля того щоб створити успішний бренд одягу, необхідно аналізувати поведінки покупців і бачити їхні проблеми. Замовляйте аналіз ринку і споживачів в компанії KOLORO - наші менеджери зв'яжуться з вами для уточнення деталей.

Серед маркетологів існує відома аксіома про те, що робити хороший продукт сьогодні недостатньо, щоб завоювати увагу споживачів. Цю ж аксіому можна перенести в світ fashion-індустрії. Дизайнеру недостатньо робити оригінальні речі і очікувати, що покупці самі знайдуться. Модельєри вивчають своїх споживачів, тому що вони повинні розуміти їхні проблеми і пропонувати одяг, яка їх вирішить. Як продати людині не шматок бавовни, а образ - цим питанням займається брендинг одягу. Це комплекс заходів, які:

  • спрямовані на створення унікального образу компанії;
  • допомагають придбати постійних покупців і залучити нових;
  • збільшують вартість самого бренду.

Брендинг має на увазі чітке розуміння того, до кого звертається бренд.

позиціонування способу життя в брендінгу

Міні-історія успіху Шанель

Коко Шанель - одна з модельєрів, які першими змогли зрозуміти потреби своїх споживачів. Під час війни жінки були змушені працювати і одночасно вести господарство, поки їхні чоловіки були на війні. Ця тенденція збереглася і після війни, тому жінкам була необхідна зручний одяг. Шанель зауважила їх потреба в практичності і запропонувала жінкам відповідні рішення-зручні штани і чорні сукні як повсякденний одяг.

Замовити брендинг одягу вашої марки ви можете в KOLORO. Ми - брендингові агентство з шестирічним досвідом створення та розвитку прибуткових брендів.

Ця стаття тепер доступна в слайдах! Економте час і перегляньте ключові ідеї.

З чого починається брендинг в індустрії моди?

Зазвичай будь-яка ідея починається з імені або назви. Однак у випадку з одягом, все починається з вибору позиціонування. Неможливо працювати з усіма і сподіватися на успіх. Тому при виборі позиціонування маркетологи вивчають споживачів, які присутні на ринку, і знаходять певну категорію людей, чиї потреби бренд зміг би задовольнити. Fashion-брендинг починається з визначення цільової аудиторії.

Якщо працюєш з усіма, значить, не працюєш ні з ким!

Пошуки покупців

Спочатку необхідно знайти «свого» споживача, а не якого-небудь «чужого», який любить несмачні речі. Для цього треба дати відповіді на наступні питання, а також скласти детальний портрет споживача, описавши ситуацію покупки і використання одягу.

  1. Пол? Вік?
  2. Доходи?
  3. Соціальний статус?
  4. Інтереси і хобі?
  5. Як проводить свій час?
  6. Де він живе? З ким?

дослідження покупців одягу

У підсумку можна виділити кілька портретів споживачів. Чим конкретніше вони будуть, тим легше буде позиціонувати товар для інших споживачів. Крім того, необхідно виділити найбільш пріоритетні групи споживачів. Наведемо кілька класифікацій споживачів:

  • модники (оновлюють гардероб кілька разів на рік + кілька разів на сезон купують нову річ);
  • патріоти (купують одяг вітчизняного виробництва);
  • експериментатори (разом з одягом застосовують новий спосіб життя);
  • раціоналісти (купують практичний одяг в міру необхідності і по сезону);
  • консерватори (віддають перевагу певним магазинам і одного стилю);
  • аналітики (купують дорогу, але якісну і довговічну одяг).

Дифференцируйся або вмирай

Поведінка покупців

На поведінку покупців в магазині впливає три фактори: ситуація покупки, соціальне та фізичне оточення. Пропонувати кращі рішення для своїх покупців допоможе вивчення їх поведінки.

Ситуація покупки:

  • цілеспрямований шопінг (зі списком / по необхідності / через модних тенденцій);
  • покупка разом з іншими товарами;
  • випадкова покупка в торговому центрі / на вулиці, в бутіку;
  • шопінг разом зі стилістом;
  • імпульсна покупка (акційна пропозиція) і т.п.

Соціальні фактори:

  • купують на самоті;
  • в парі з чоловіком, дружиною;
  • сімейний шопінг (чоловік, дружина і діти);
  • шопінг з дитиною (чоловік / дружина з дитиною);
  • шопінг з авторитетом (стиліст, подруга, друг).

розробка фірмового стилю одягу

Фізичне оточення:

  • погодні умови;
  • оформлення вітрини і інтер'єру магазину;
  • освітлення, запахи і музика;
  • тимчасові чинники (сезонність продажів).

На перший погляд може здатися, що на поведінку споживачів нічого не може вплинути. Звичайно, істотно змінити соціальні чинники покупки складно, але на них можна трохи вплинути. Однак варто починати з малого - створення максимально приємного фізичного оточення в магазині. Детальніше про формування необхідної поведінки покупців читайте наші 11 порад.

Вибір позиціонування

Бренд повинен займати чітку позицію у свідомості споживача. Для цього розробляється ідея бренду, яка буде позиціонувати компанію для цільової аудиторії. Ідея складається з ситуативною і рольової моделей, на які накладається культурний фактор.

Ситуативна модель

Бренд повинен відповідати на питання споживача «В якій життєвій ситуації мені знадобиться ця річ?» І пропонувати готове рішення. Це можуть бути часто повторювані події (похід на роботу, заняття спортом, сон) або урочисті і унікальні (побачення, весілля, похорон). Покупець хоче доречно виглядати під час різних життєвих моментів. Позиціонування має відображати ситуацію використання і, вибираючи одяг, споживач повинен добре уявляти, куди він зможе піти в такому вбранні.

ситуативна модель вибору бренду одягу

Рольова модель

Наступне питання покупця, який повинен вирішувати бренд - «Хто я, якщо купую товари цього бренду?» Разом з одягом споживач має можливість купити певний образ - успішний бізнесмен, хіпстера, it-girl, мачо-мен або турботлива мама. Це те враження, яке покупець хоче виробляти на оточуючих і ким себе представляти.

бренд одягу abercrombie&fitch

Культурний фактор

Антропологи Мері Дуглас і Берон Ішервуд кажуть, що «товари нейтральні, а спосіб їх використання - соціальний». Бренд повинен відповідати на питання людини «Членом якої культурної групи я є?». Цей фактор накладає на ситуативну і рольову моделі символи, властиві певній групі людей. За допомогою різних орнаментів, форм, шрифтів і навіть квітів можна заявити свою приналежність до певної культурної групі.

культурний фактор в брендінгу одягу

Взаємозв'язок факторів

Консультанти з брендінгу Віктор Тамберг і Андрій Бадьин підкреслюють взаємозв'язок цих трьох компонентів і їх важливість для успіху бренду. Ці три компоненти повинні доповнювати один одного і створювати унікальну ідею бренду, який буде говорити споживачеві «я - рішення тих проблем, які тебе хвилюють». За таке рішення споживачі будуть охоче платити і ставати лояльними клієнтами бренду.

лояльні покупці бренду одягу готові платити більше

Відомі бренди одягу пропонують готові рішення для конкретних ситуацій споживання і певних груп покупців. При цьому вони обов'язково демонструють ситуацію використання предмета. Саме тому споживачі готові купувати одяг відомих брендів за сильно завищеними цінами. Володіючи одягом елітарних марок, споживачі демонструють свою приналежність до певної соціальної групою до певного стилю життя.

модні бренди одягу

Позбавлення споживача від ризиків

Вибираючи одяг, споживачі завжди відчувають відповідальність, тому що тут існують певні ризики в результаті невірного вибору. Наприклад, екзистенціальний ризик - покупка може впустити самоповагу ( «Я був дурнем, коли купував це - мені зовсім не йде блакитний»), або соціальний - постраждає соціальна ідентифікація ( «Колеги на роботі засміють цей галстук з пандами»). Чим вище ризики, тим більше конкретне рішення повинен пропонувати бренд споживачеві. Купуючи одяг, споживач повинен відчувати впевненість в бренді - це допоможе йому відчути впевненість в собі.

сучасні луки з фешн-індустрії

Важливість лукбука в брендінгу одягу

Показати готове рішення допомагають лукбуки - добірки фото, які демонструють людини певного типу і соціальної групи у відповідній ситуації споживання. Найкраще працюють лукбука, де споживач знайде бажаний образ, який він зможе втілити саме за допомогою одягу. Тому безликі фото на тлі білої стіни погано коммуніцирують зі споживачем і зовсім не важливо, яка це одяг. Наприклад, піжаму мало куди надягають, крім як в ліжко. Однак вона теж може відображати ситуацію використання з підкріплювальними образами.

брендинг піжами

Спосіб життя в лукбуке WILDFOX Pajamas

Брендинг в світі моди: приклади позиціонування

Перше завдання позиціонування - показати відвідувачеві, що він придбає з товаром в магазині. І не важливо, яку річ він купує - шкарпетки або плаття на випускний, - в свідомості споживача повинен бути міцний образ, пов'язаний з брендом. Наведемо два приклади позиціонування популярних брендів молодіжного одягу.

Як створити бренд аксесуарів - ще одна тема, повз яку неможливо пройти, кажучи про фешн-брендінгу. Читайте нашу статтю і надихайтеся на створення власного модного бренду.

Zara

Покупці бренду Zara - молоді люди з підвищеною чутливістю до останніх тенденцій в світі моди. Бренд пропонує ультрасучасну одяг, випускаючи новинки щотижня - fast fashion. Тренди вони черпають зі світових колекцій і намагаються швидше показати їх покупцям. Своє позиціонування вони підкріплюють, залучаючи молодих лідерів думки. Саме вони є одним з головних інструментів просування бренду.

останні тенденції в індустрії моди

SUPREME

Нью-Йоркський бренд одягу SUPREME був розроблений спеціально для скейтерів. Одяг бренду і його позиціонування продають саме такий спосіб життя - скажений молодіжний ритм, дикий і з безмежними можливостями. Усередині магазинів багато вільного простору, що дозволяє в'їжджати в магазин прямо на скейтборді. Бренд регулярно випускає колаборації з іншими брендами (Nike, Vans, Levi's), які користуються популярністю серед сучасної молоді.

Брендінг одягу для скейтерів

Додатково про стратегії позиціонування ви можете прочитати тут. Ми склали 8 виграшних підходів, які підійдуть самим різним компаніям.

Брендинг одягу: розробка фірмового стилю

Підкріплювати позиціонування неможливо тільки надзвичайними обіцянками - ідею бренду повинен відображати фірмовий стиль бренду одягу. Зупинимося на основних елементах, які важливі при брендінгу одягу.

Назва брендів одягу

Назва бренду одягу вибирають після визначення позиціонування. Це гарантуватиме привабливість нейминга для потенційних покупців. Відповідне ім'я забезпечить більшу кількість «правильних» людей в магазині, а не роззяв. Наприклад, магазин одягу великих розмірів вдало називається «пишні краса».

Детальніше про розробку назви для компанії читайте в нашій культової статті з неймінгу. Замовити розробку унікального назви вашого бренду ви можете в компанії KOLORO, зв'язавшись з менеджером: +38044223 51 20.

назва для бренду одягу

Логотип для бренду одягу

Мрія власника будь-якого бренду - щоб споживачі відразу дізнавалися компанію, побачивши лише логотип. У більшості випадків логотипи брендів одягу - текстові, що містять назву компанії. Тому вони повинні виділятися унікальним шрифтом і кольором. Однак графічні символи також можна зробити впізнаваними - як крокодил Lacoste або лось Abercrombie & Fitch.

Як вибрати свій шрифт і управляти настроєм покупців - дізнайтеся в статті про шрифтах тут (детальна класифікація і багато прикладів).

створити логотип для бренду одягу

Фірмові кольори бренду

Колір є головним коммуніцірующіх зі споживачами елементом - він передає атмосферу бренду і формує загальне враження про компанію. Наприклад, побачивши синій колір, споживачі налаштовуються на серйозний лад, а побачивши жовтий - на веселий. Детальніше про те, як вибір кольору магазину впливає на сприйняття бренду споживачами, читайте тут.

Вербальний фешн-брендинг: слоган, місія і цінності бренду

Для того щоб продавати спосіб життя, бренди одягу будують вербальні комунікації зі споживачами. Щоб їх створити, необхідно розробити місію бренду, яка стоїть на фундаментальних цінностях - свобода, дружба, сім'я, любов та ін. Бренд одягу Stradivarius будує позиціонування на вірі в те, що одна натхненна дівчина здатна змінити світ. Тому вони роблять надихаючу одяг і прикраси виключно для дівчат від 20 до 35 років. У компанії вважають, що всі дівчата мають щось спільне і мода не має територіальних кордонів. Слоган бренду: «INSPIRING ONLY GIRLS SINCE 1994» (надихали тільки дівчат з 1994).

спосіб життя в lookbook Stradivarius бренд одягу

Історія бренду одягу

Для створення образу сильного бренду необхідна легенда, яка буде його підкріплювати. Найчастіше, легенда бренда - це вдалий маркетинговий хід. Він спрямований на створення міцної емоційного зв'язку з споживачами і підвищення їх лояльності. Дізнайтеся як створюється легенда бренду в нашій статті. Там ви знайдете історію створення французького будинку одягу HERMES.

історія бренду одягу

Брендбук

Результатом розробки фірмового стилю одягу є створення брендбуку. Брендбук повинен містити не тільки керівництво по використанню основних елементів (це лише гайдлайн), але і опис особливостей бренду, його місії і цінностей. Більше про цілі розробки брендбуку магазину і його елементах ви можете дізнатися з цієї статті. Сучасні брендбук магазинів одягу навіть містять керівництво по тому, який фільтр необхідно накладати при обробці фотографій для каталогу одягу. Використання брендбуку полегшує проведення маркетингових кампаній, адже всі необхідні інструменти завжди під рукою.

брендбук одягу

Інструменти ритейл-брендингу: фірмовий стиль магазину одягу

Магазин одягу повинен повністю відображати фірмовий стиль бренду. Все починається з вивіски - побачивши її, споживач повинен розуміти, що це саме те, що він шукав. Як цього добитися? Вивчення споживачів принесе вам глибокі знання про їхні інтереси. Виходячи з цього, ви зможете оформити фасад магазину відповідно до смаків покупців. Недостатньо дорого і стильно оформлені магазини люксової одягу не приваблюють заможних клієнтів. А надмірна розкіш може відлякати споживачів від магазину з середніми цінами - вони будуть впевнені, що там все занадто дорого.

екстер'єр магазину одягу

Магазин Bottega Veneta в Los Angeles

Інтер'єр магазину необхідно оформляти відповідно до фірмових кольорів бренду - це закріпить асоціації в свідомості споживача. За допомогою музики і кольору необхідно створити атмосферу, яка підштовхне зайшов до покупки. Наприклад, в магазині молодіжного одягу доречно почути ambient, а не класичні твори Баха. Оформлення магазину також може показувати певний спосіб життя. У магазинах з дорогим одягом багато ексклюзивних елементів декору, дзеркал і зручною меблів.

інтер'єр магазину одягу

Носії фірмового стилю бренду одягу

Бренди одягу мають можливість подорожувати з покупцем і надійно закріплюватися у свідомості. Для цього брендують всілякі предмети, які мають відношення до бренду - пакувальні матеріали, пакети, вішалки, чохли для одягу, візитки. Вони можуть бути повторно використані в господарстві, особливо якщо вони мають презентабельний вигляд і будуть постійним нагадуванням про бренд.

елементи фірмового стилю бренду одягу Acne

Елементи фірмового стилю бренду одягу Acne

Резюме

На завершення нашої статті можемо дати вам три фундаментні ради.

  1. Вивчайте споживачів, вибирайте тих, чиї запити ви хотіли б задовольнити і робіть це краще за інших.
  2. Ідіть від стихійного формування образу виробника і займіть своє місце у свідомості споживачів.
  3. Будьте сучасними і пропонуйте тільки кращі рішення, за які ... споживачі будуть охоче платити.

За допомогою в розробці бренду одягу звертайтеся в компанію KOLORO. Комплексний підхід до створення бренду гарантує успіх - саме це ви знайдете у нас. Зв'яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом: +38044223 51 20, info@koloro.ua.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Инна Дитяшова

Копирайтер

90 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !