Аналіз ринку макаронних виробів в Україні-2017: перспективи і тенденції

Аналіз ринку макаронних виробів в Україні-2017: перспективи і тенденції

Категория: Брендинг и маркетинг

29 / 01 / 2018

2907 просмотров

19 4 5

Макарони все ще популярні у жителів України: 96,5% населення споживають цей продукт. Причому в цю статистику потрапили не тільки продукти з пшеничного борошна, але також рисові, житні та інші вироби. Виробництво макаронних виробів в Україні займає провідне місце в харчовій промисловості.

Виробництво макаронних виробів

Ринок макаронних виробів у 2017 році зазнав серйозних змін у порівнянні з минулими роками. Зовсім недавно споживачі віддавали перевагу недорогим макаронів як дешевому джерелу вуглеводів. Але старі норми харчування поступово відходять у минуле, і замість картоплі та каш на перше місце виходять макарони. З'являється нова культура їх споживання, разом з безліччю рецептів і різноманітними варіантами подачі.

Більше про переваги українців ви можете прочитати в статті: Дослідження ринку макаронних виробів

Тенденції ринку макаронних виробів в 2016-2017 роках

Давайте згадаємо, які тенденції ми спостерігали в аналізі ринку макаронних виробів-2016:

  • зниження внутрішнього попиту;
  • скорочення обсягу експорту;
  • підвищення обсягу імпорту;
  • зростання конкуренції за рахунок імпортної продукції.

Результати наших досліджень ви можете дізнатися в статті: Ринок макаронних виробів в Україні 2016

На ситуацію значно вплинули імпортери і скорочення одного з основних ринків збуту - в Росії. Підтвердження тому ми знаходимо і в фактичних показниках роботи галузі в звітному періоді. У порівнянні з 2015 роком українське виробництво макаронних виробів в 2016 році скоротилося на 11.2%.

Динаміка виробництва борошна в Україні, млн тонн

Динаміка виробництва борошна в Україні, млн тонн

Поставки імпортної продукції на ринок борошняних виробів України збільшилися. Макарони ввозили виробники з ЄС і не тільки:

Географія імпорту макаронних виробів

На одну продану пачку імпортних макаронів доводиться 10 пачок українських.

Огляд ринку макаронних виробів швидкого приготування

У своєму сегменті міцне місце займає вермішель швидкого приготування:

  • «Мівіна»;
  • «Роллтон»;
  • «BIGBON».

Огляд ринку макаронних виробів

Схоже, що таким чином «ТехноКом» вирішив завоювати популярність серед дітей і молодіжної аудиторії. Молочна вермішель швидкого приготування може стати альтернативою швидким сніданків.

Макарони для дітей в Україні: виробники і тренди

Ринок макаронних виробів пропонує величезний асортимент дитячих макаронів українського і імпортного виробництва.

Яскрава упаковка польського виробника Melissa привертає увагу дітей:

Макарони для дітей

А ось фігурна «Вермішельки Heinz» однойменного американського бренду:

Фігурна «Вермішелька Heinz»

Продукт упакований в барвисту коробку, в якій використовуються фірмові кольори і персонаж Heinz.

І Pasta la Bella BABY російського виробника ТОВ «ГУРМАЙОР»:

Барвиста коробка, в якій використовуються фірмові кольори і персонажі

Ці макаронні фігурні вироби з твердих сортів пшениці з добавками овочів, яєць. Нас зацікавив не тільки склад, але і дизайн упаковки з «італійським» чином.

Є дитячі макарони і у виробників з України, наприклад, «Чумак»:

Дизайн пакування

Веселі фігурні макарони трьох видів зроблені з твердих сортів пшениці. Приваблива упаковка з яскравим малюнком і фігурки всередині, з яких діти можуть створити колекцію.

Organic Kids Pasta

Асортимент макаронних виробів для дітей радує різноманітністю і якістю пропонованої продукції. Дитячі макарони об'єднують цікаві форми:

  • зірочки;
  • ведмедики;
  • динозаври;
  • машинки.

Упаковка відповідає змісту - найчастіше в ній присутні яскраві кольори, цікаві картинки і впізнавані персонажі.

Сподіваємося в наступному році побачити більше вітчизняних продуктів в цій ніші.

Огляд ринку макаронних виробів 2017: імпорт-експорт

У 2017 році на ринку України збільшилася частка імпортних макаронних виробів:

Огляд ринку макаронних виробів

Виробництво макаронних виробів на підприємствах України за перший квартал 2017 року зменшилася на 9% в порівнянні з аналогічним періодом 2016 року і склало 19,2 тис. Тонн. А частка імпорту збільшилася більше ніж в два рази: на 3,2 тис. Тонн, і склала 5,3 тис. Тонн.

На прилавках міцно влаштувалися марки:

  • Barilla;
  • Rigatoni;
  • Pasta Reggia;
  • Combino.

Виробництво макаронних виробів

Платоспроможні споживачі віддають перевагу продукції, виготовленої з кращих сортів пшениці з яскравими смаковими якостями.

Огляд ринку макаронів: виробники і УТП

Асортимент в українських супермаркетах представлений знайомими нам по минулим оглядів ринку макаронних виробів марками:

  • «Тая»;
  • «Чумак»;
  • «Макфа»;
  • «КМФ»;
  • «Шебекинські».

Цікаво, що більшість марок мають в схожий мінімалістичний дизайн. Без різних логотипів і фірмових кольорів упаковки їх неможливо було б відрізнити один від одного.

Огляд ринку макаронів

Якщо вам потрібна дійсно унікальна упаковка для вашого продукту - звертайтеся в компанію KOLORO!

Варто відзначити зростання попиту на макарони, виготовлені не тільки з борошна твердих сортів пшениці, але і «не пшеничних» сортів. Популяризація італійської та азіатської кухні призводить на наш ринок макарони:

  • овочеві, фруктові, ягідні;
  • pasta nero з твердих сортів пшениці з додаванням чорнила каракатиці або восьминога;
  • макарони з морською капустою;
  • паста зі шпинату;
  • соєве вермішель;
  • скляна (крохмальна) локшина;
  • листи для лазаньї і каннеллони.

Ринок борошняних і кондитерських виробів в Україні

Перераховані сорти знаходять своїх покупців, але навряд чи вони суттєво змінять ринок борошняних і кондитерських виробів в Україні.

Огляд ринку макаронів: виробники і УТП

Є й більш перспективні сорти, які по достоїнству оцінили споживачі.

На них можна робити ставку, за умови створення якісного продукту, що відповідає упаковки і належної рекламної підтримки. До них відноситься:

  • гречана локшина (соба) і макарони з гречаного борошна;
  • рисова локшина;
  • цільнозернові макарони;
  • макарони з житнього борошна;
  • кукурудзяні макарони.

У кожному регіоні є свій лідер і нюанси споживання. Маркетингове дослідження ринку KOLORO дозволить дізнатися точну картину.

Маркетингове дослідження ринку

Серед українських виробників хотілося б відзначити марку «Світові традиції», яка виробляє безглютенові макаронні вироби.

Марка «Світові традиції»

До складу макаронів «Світові традиції» входить борошно:

  • рисова;
  • гречана;
  • кукурудзяна.

Незвичайний колір їм додають натуральні добавки:

  • томат;
  • буряк;
  • морква;
  • селера;
  • гарбуз.

Мінімалістичний дизайн упаковки

Ми бачимо мінімалістичний дизайн упаковки, завдання якої - виділити унікальні властивості продукту і акцентувати увагу споживача на його кольорі.

Ще одне підприємство, про продукцію якого варто розповісти - «МАК-ВАР Екопродукт», яке випускає лінійку макаронів «Здоров'я». У складі борошно грубого помелу з цільних зерен і рослинна клітковина, які надали макаронів нових властивостей.

Прогноз рынку

Ми впевнені, що такі продукти - тільки початок. Адже мода на здорове харчування позначається на перевагах молодого покоління українців. Прогноз ринку необхідно робити з урахуванням таких тенденцій, щоб пропонувати споживачам сучасну і затребувану продукцію.

Виробництво макаронів - бізнес, який приносить прибуток

Стабільно високий купівельний попит на макарони спонукає багатьох підприємців замислитися про власне виробництво. При раціональному плануванні окупність виробництва становить 12-18 місяців. Ризики фінансових втрат внаслідок псування продукції практично виключені, оскільки макарони мають великий термін зберігання.

Виробництво макаронів

Устаткування можна швидко переорієнтувати на певний тип макаронних виробів, які будуть більш затребувані у споживачів: змінити рецептуру, використовувати різні добавки.

Хочете відкрити власне виробництво макаронів? Грамотна маркетингова стратегія від експертів брендінгового агентства колорит допоможе побудувати прибутковий бізнес!

Зараз ринок макаронних виробів України представлений вітчизняними і закордонними торговельними марками і брендами. Одні виробники орієнтуються на споживачів з обмеженими доходами, пропонуючи недорогі макарони. Інші працюють на платоспроможних споживачів, які готові платити за якість і унікальні характеристики продукту. Ці особливості варто враховувати, відкриваючи виробництво макаронів. Бізнес-план виробництва недорогих макаронних виробів і ексклюзивних макаронів може істотно відрізнятися.

Ринок макаронних виробів України

Аналіз ринку макаронних виробів показав, що попит залишається стабільним, і істотного його падіння не передбачається, оскільки макарони залишаються одним з основних продуктів харчування. Але ринок борошняних і кондитерських виробів України схильний до впливу експортно-імпортних відносин, і виробникам необхідно постійно тримати руку на пульсі.

Перспективними є макарони з твердих сортів пшениці, цільнозернові і безглютенові продукти. Це вузька ніша, але в ній досить платоспроможних споживачів. За умови створення якісного продукту, новий бренд може зайняти гідне місце серед конкурентів на ринку України і вийти на міжнародний рівень.

Щоб бути в курсі динаміки ринку і його тенденцій, звертайтеся в KOLORO. Ми проведемо маркетингові дослідження в цікавій для вас області, і відповімо на питання: бути чи не бути новому бізнесу прибутковим!

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Александр Тоболин

Ведущий ведущих маркетологов

19 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !