Аналіз ринку кондитерських виробів України: тенденції

Аналіз ринку кондитерських виробів України: тенденції

Категория: Брендинг и маркетинг

29 / 01 / 2018

20579 просмотров

145 4.151724137931 5

Кондитерський ринок України сильно змінився в умовах економічної кризи: ключові гравці здали свої позиції, а покупці вже по-іншому підходять до вибору солодощів. Про розвиток ринку і його перспективи ми поговоримо в цьому огляді.

Кондитерські вироби - солодощі, з високою харчовою цінністю, яскравим візуальним оформленням і унікальним ароматом. Основна сировина для приготування продукції - це цукор і його замінники, наприклад, мед. До складу виробів найчастіше входять такі інгредієнти: борошно, молоко, жири, какао, горіхи, харчові барвники.

Аналіз ринку кондитерських виробів

Кондитерські вироби поділяють на три групи:

  • цукристі. Ця група включає в себе карамельні цукерки, ірис, зефір, пастилу, східні солодощі, желейні цукерки та ін;
  • шоколадні - батончики, плитки шоколаду; шоколадні цукерки та ін;
  • борошняні- торти, тістечка, пряники, вафлі, бісквіти, печиво та ін.

Огляд ринку кондитерських виробів: ситуація покупки

Згідно зі статистикою, 6 кг шоколаду в рік з'їдає житель Західної або Центральної Європи. Аналіз ринку кондитерських виробів в Україні демонструє, що українці споживають шоколад та інші солодощі в кілька разів менше - близько 1,3-1,4 кг.

Однак цифри свідчать не про відсутність популярності солодощів в Україні, а про важку економічну ситуацію: в 2014-2015 роках відбувся різкий спад доходів населення. Намітилися мінімальні поліпшення в 2016 році. Ринок кондитерських виробів України в 2015 році був на 0,1% менше, ніж в 2016-му.

Кондитерські вироби стали однією з основних статей економії витрат. Спад споживання вплинув на обсяги виробництва кондитерських виробів.

Не пропустіть: Аналіз українського ринку цукерок

Огляд ринку кондитерських виробів

Дослідження кондитерського ринку: критерії вибору споживачів

В Україні кондитерські вироби не є предметами першої необхідності. Солодощі частіше з'являються на столах перед приходом гостей. Пік покупок - це День Святого Валентина, 8 Березня, новорічні свята. Шоколадну продукцію купують, коли потрібно швидко перекусити і заповнити енергію. Шоколад та інші солодощі вибирають і для підвищення настрою. Тому виробники в рекламі роблять акцент на емоційному прийнятті рішення про покупку. При виборі товару грає роль країна виробника: покупець частіше вибирає українську продукцію. Її популярність обумовлена ​​наступними факторами:

  • ціна - вітчизняна продукція доступніше, ніж імпортна;
  • якість українські компанії пропонують широку лінійку продукції гарної якості;
  • тренд Made in Ukraine- з 2013 року українці прагнуть підтримати місцевих кондитерів.

Дослідження кондитерського ринку

Кондитерський бізнес в Україні

До кризи в 2013 році українські компанії виробили понад 900 тис. Тонн цукристих кондитерських виробів. Однак, кондитерські тенденції 2016 року продемонстрували сильний спад на ринку. За даними Держстату, кондитери виготовили менше 600 тис. Тон. В кінці 2017 роки ринок погіршив показники практично в 1,5 рази. На прибуток кондитерських компаній вплинуло їх розташування. Фабрики «АВК» перебували в східних областях України і на даний момент не функціонують. У 2017 році в сегменті борошняних виробів компанія «АВК» не ввійшла навіть у ТОП-5, а до 2013 року було лідером в шоколадному сегменті.

Аналіз ринку борошняних кондитерських виробів демонструє, що до 2013 року лідерство утримувала фабрика «Конті». Зараз вона поступилася першістю фабриці Roshen. По всій Україні ця компанія здійснює виробництво кондитерських виробів Київ не виняток. Деяким виробникам криза зіграла на руку: виробник «Бісквіт-Шоколад» (Харків) із часткою ринку 7,9% ринку піднявся з на другу позицію з четвертої. Фабрика «Житомирські ласощі» з часткою ринку 2,1% стала десятою в рейтингу українських виробників.

Читайте також: Аналіз ринку борошняних кондитерських виробів в 2016 році

Обсяги виробництва борошняних кондитерських виробів в 2016 році

Обсяги виробництва борошняних кондитерських виробів в 2016 році

Кондитерський ринок України 2016: в цукристі сегменті лідирує Roshen

Кондитерський ринок України 2016: в цукристі сегменті лідирує Roshen

Виробники кондитерських виробів України: Roshen на першій позиції в шоколадному сегменті.

Виробники кондитерських виробів України: Roshen на першій позиції в шоколадному сегменті

Виробники кондитерських виробів: лідери галузі

Виробники кондитерських виробів: лідери галузі

Імпорт і експорт кондитерських виробів у 2017 році

Серед компаній спостерігається сильна внутрішня конкуренція. Виробники кондитерських виробів в Україні активно борються за місцевий ринок. Це пов'язано з тим, що експорт з 2013 року сильно скоротився. В існуючих умовах кондитери борються за клієнта перевіреним шляхом - зниженням вартості за продукцію. Чим нижче роздрібна ціна, тим більше шансів підвищити частку ринку. Зменшенням обсягів імпортної продукції дозволило виробникам перекрити витрати на сировину, яка збільшилася в ціні. Експорт приніс виробникам приблизно $ 100 млн.

Виробники налагоджують частку експорту. Українські компанії стимулює відсутність мит на солодощі в Європейському Союзі. Лідери українського ринку: «Roshen», «Konti Group» і «АВК» активно використовують можливість і виводять новинки кондитерських виробів на зарубіжні ринки. У 2017 році експорт кондитерських виробів зріс на 11%. Українські солодощі активно купують в Білорусі, Казахстані, Азербайджані, Молдові і в Туркменістані. В ЄС великим попитом користується продукція в Литві і Польщі. Відзначаються темпи зростання експорту 120% (країни колишнього СНД) і 60% (ЄС). Збільшуватися збут продукції в Америку, Монголію, а також Ірак. Згідно Держстату, за січень-серпень 2017 року експорт склав $ 297,2 млн.

Брендінгові агентство колорит проведе якісний аналіз ринку кондитерських виробів України.

Кондитерські тренди 2016

Ринок кондитерських виробів України два роки тому зміцнився, про що свідчать позиції в рейтингу Global Top 100 Candy Industry. У 2016 році в список найбільших в світі виробників солодощів увійшли 3 компанії з України: «Roshen», «АВК» і «Konti Group». Бренд «Roshen» другий рік поспіль займає 22 місце в світі. «Konti Group» піднялася в рейтингу на чотири позиції, посівши 38 місце. За даними Candy Industry, «Konti Group» зберегли продажу на рівні 2014 го року - $ 473 млн. Компанія «АВК» займає 67 місце в списку. Виробники знизили продажі на 2%, до $ 269 млн.

Дизайн пакування

Основна функція будь-якої упаковки - захищати товар від зовнішнього світу. На полицях супермаркету завдання обгортки - залучати покупців і захищати цілісність товару. При її розробці виробники враховують особливості виробів, щоб вони не розтанули і не було відколів. Крім того, форму адаптують під зручне транспортування.

Зверніть увагу на: Огляд ринку упаковки для кондитерських виробів

Спостерігається тенденція до вибору екоматеріалів, що підлягають переробці.

Ринок кондитерських виробів України 2016 продемонстрував, що виробники намагаються привернути увагу покупців, використовуючи оригінальні форми.

Брендінгове агентство KOLORO розробить дизайн або проведе редизайн упаковки, зробить її максимально привабливою.

Дизайн пакування

Простежується тенденція до оформлення виробів в крафтовий папір. Наприклад, шоколадки Roshen. Візуалізація начинки підвищує привабливість продукту, але в цілому упаковка оформлена мінімалістично.

Ринок кондитерських виробів України

Компанія «АВК» часто віддає перевагу подарунковим упакуванням нестандартних форм.

Компанія «АВК»

Компанія «АВК»

Європейські виробники знаходяться в постійному пошуку оригінальних упаковок. Компанія Fortnum & Mason розробила для асортименту флорентійського печива Fortnum нову яскраву упаковку в 6 варіантах. На кожній коробці вдало поєднуються кольору, форми і візерунки. Колірна палітра контрастна і висловлює особливості кожного виду печива. В упаковці виробники використовували фольгу, металеві фарби і лаки, які надають їй яскраво виражену текстуру. Кругле вікно в упаковці перегукуватися з формою печива і дозволяє побачити сам продукт. Розробка етикетки - одна з ключових складових успішного бренду.

Розробка етикетки

Бренд MAJKA створив білковий продукт для годуючих мам. М'яка кольорова палітра і абстрактні візерунки виділяють товар на тлі інших. Компактні розміри і дозволяє покласти печиво в сумку. Є зіпер, який захистить виріб від розсипання.

Бренд MAJKA

Прогноз розвитку ринку кондитерських виробів в Україні на 2018 рік

Аналіз ринку кондитерських виробів 2017 демонструє, що перспективи розвитку не сильно обнадіюють, але тим не менш, є позитивна динаміка. Нові тенденції в кондитерському виробництві:

  • відчутне падіння ввезення імпортованої продукції, збільшення експорту;
  • зростання обсягів виробництва печива в 2017 році на 8%;;
  • зростання обсягів шоколадних виробів на 2%;
  • падіння виробництва в сегменті «кондитерські вироби з цукру» на 4,2%;
  • падіння шоколадного сегменту на 6,2%.

Приріст експорту на зовнішні ринки виглядає багатообіцяюче. Згідно з оцінками експертів, кондитерський ринок України в найближчі два роки може збільшити експорт в країни Європейського Союзу до $ 450 млн.

Хочете створити успішний бренд кондитерських виробів? Звертайтеся в брендінгове агентство KOLORO і ми проведемо маркетингове дослідження.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Александр Тоболин

Ведущий ведущих маркетологов

145 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !