Погляньмо з аналітичним гумором на те, що де п'ють, і які перспективи розвитку мають алкогольні бренди (торгові марки) в світі, на даний момент.
Отже, для початку, визначимося з термінологією:
Оскільки наш погляд на карту вживання алкоголю містить певну частку іронії, а число алкогольних брендів (торгових марок) в світі зашкалює, мова піде про алкогольні бренди в розумінні їх географічного (коньяк, шампанське) і видового (горілка, бренді) найменування. Але і про зареєстровані торгові марки - національні бренди - ми не проминемо можливості сказати пару слів ...
Не вдаючись в подробиці, весь алкогольний набір можна класифікувати, як міцні та слабоалкогольні напої. Якщо ж бути трохи конкретніше, то весь алкоголь, умовно, можна розділити на:
- горілку;
- вино;
- пиво;
- настойки;
- алкогольні коктейлі.
Кожне з позначених назв в різних точках світу може мати дещо інший сенс. Тобто, наш міцний спиртний напій - «горілка» або горілка, у інших народів може називатися «вином». А те, що у нас вважається настоянкою, у інших іноді називається «пивом» або «горілкою». Навіть у нас горілка з зернових культур, раніше називалася «зерновим вином» (напр., Сучасна горілка «Хлібний дар»). А класичну "настоянку" тепер часто називають просто - «горілка» (напр., Горілка Nemiroff - Українська медова з перцем). У нас сьорбнути браги вважається поганим тоном, а в Африці брагу з стиглих або зелених бананів міцністю до 28% із задоволенням п'ють, і називають «банановим пивом».
Іншими словами, назви алкоголю в різних країнах можуть суттєво відрізнятися, але традиції його отримання і вживання, фактично, у всіх схожі.
Стереотипи в світі алкоголю
Давно існує думка, що види вживаного алкоголю і інших напоїв безпосередньо залежать від географії та клімату. Відповідно до даного стереотипу, в країнах з переважно холодним кліматом люди мають «суворий нордичний характер» і п'ють виключно спирт. Градус спирту поступово знижується з переміщенням на південь, і, доходячи до арабських країн і Африки, практично «випаровується». Причому, не зрозуміло, що ж істотніше впливає на те, що на півдні нібито не вживають алкоголь - жаркий клімат або свідомо охолоджуюча темперамент місцевих жителів безалкогольна релігія?
Згідно кліматичному стереотипу, в прохолодній Шотландії люблять виключно віскі, в суворій Росії - самогон, горілку і, ближче до півдня, - пиво або вино. У Німеччині - пиво, від міцного і до більш легкого - південніше. У схильній до вітрів атлантичного океану західній Франції - вважають за краще міцний, але освіжаючий абсент, терпкий коньяк, а ближче до Середземномор'я - вино.
А що ж на південь? Південніше знамениті вина Італії, а також Балкан, Болгарії і Молдавії. А зовсім на півдні і на південному сході? Там - Африка, арабські країни, Близький Схід, Китай, Індія, Японія і Австралія. У них, як і на іншій стороні світу, ближче до екватора - в південній Америці, Мексиці і на Кубі - настільки жарко, що, згідно зі стереотипами, крім чаю і кави, між іншим, що також містять алкалоїди (напр., Кофеїн), нічого міцніше пити просто неможливо!
Але, спочатку колонізація, а потім і глобалізація, разом зі змішанням рас, національностей і їх переваг, значно змінили алкогольну карту світу, утворивши щось, схоже на клаптикову ковдру, виконане в техніці «печворк». Тепер точно можна сміливо відповісти на питання: «Що п'ють в світі?» - «У світі п'ють все підряд!» (С). Але, все ж, найбільше алкоголю вживають:
- згідно сформованим етнічним традиціям;
- згідно впливу колонізації;
- згідно з тенденціями глобальної та локальної споживчої моди.
Саме моду і вплив колонізації можна назвати тією самою клаптевою ковдрою, накинутою на традиційну кліматичну алкогольну карту світу, один з ласих шматків якої хотіли б залучити виробники алкоголю!
Що п'ють в ...?
Щоб міцно вписатися в закордонний алкогольний ринок, потрібно знати його місцеві (точкові) стереотипи! Тобто, розуміти, що знаходиться під тією самою напівпрозорою, привабливою і пухнастою маркетинговою ковдрою, насправді. Для цього нагадаємо, яким чином сформовані традиційні ринки алкоголю.
Подробиці про те, що п'ють в різних країнах світу, і що слід враховувати виробникам, націленим на експорт своєї продукції за кордон, читайте в другій частині нашої статті. Скоро...