7 найвідоміших торгових марок України

7 найвідоміших торгових марок України

Категория: Брендинг и маркетинг

10 / 05 / 2017

14254 просмотров

133 4.3007518796992 5

7 найвідоміших торгових марок України

Так, устами цинічного рекламщика, Бегбедер міркує про світ маркетингу.

Реклама стала частиною нашого повсякденного життя, а створення торгових марок перетворилося в мистецтво. Команди креативників наполегливо працюють тижнями, щоб підібрати одне-єдине назва для розроблюваного бренду. Графічні дизайнери з піною біля рота доводять один одному, що блідо-жовтий фон краще оранжевого.

Даремно?

Не думаю. З огляду на мільярдні обороти деяких компаній.

Торгова марка Моршинська в 2016 році заробила 738,57 млн ​​грн. Справа тільки в якості? Тоді дайте відповідь, ніж від Моршинської істотно відрізняється Трускавецька або Прозора?

У сучасних реаліях якісний продукт - це ніщо, без чітко продуманої стратегії брендінгу.

Розглянемо ТОП-7 найвідоміших торгових марок українського ринку. Тих титанів, чиї бренди на слуху і у 12-річних підлітків і у тих, кому далеко за 60.

1) Roshen. Солодкий знак якості або ласощі президента

Гігантська корпорація, до складу якої входять не тільки українські, а й литовські, російські, угорські, казахстанські і навіть китайські підприємства. У 2015 році виручка Roshen склала близько 500 млн доларів. У міжнародному рейтингу Candy Industry Top 100 компанія зайняла 22-е місце за внеском в кондитерську індустрію.

Неймінг. Хоча компанія на ринку з 1996 року, але з новим тисячоліттям почалася нова історія бренду. У 2000 році громіздке назву «Укрпромівесткондітер» змінилося на лаконічне Roshen. Маркетологи намагалися створити легенду про міфічний бога солодощів, але правда виявилася занадто очевидною.

Ім'я - лаконічне, звучне і підходить для виходу на закордонні ринки. Брендінгове агентство Колоро схвалює.

Логотип. Після ребрендінгу логотип став більш простим. Товарний знак зручно розміщувати на будь-яких етикетках та упаковках. Використання неяскравих квітів можна пояснити тим, що бренд не намагається виділитися на полицях магазинів. Roshen вже зарекомендувала себе на ринку.

Roshen

Малюнок. Порівняння логотипів Roshen

Унікальна торгова пропозиція. Слід зазначити, що УТП - це козир в рукаві компанії. Це те, що відрізняє корпорацію від конкурентів.

Казкова атмосфера фірмових магазинів - це не слоган рекламників, це - реальність. Ви помічали, що біля них завжди грає приємна повільна музика? А запахи? Може бути, 1,5% бюджету компанії виділено саме під цей запаморочливий солодкий аромат?

У 2016 році в Києві функціонувало 30 магазинів Roshen. Конкуренти пов'язують це з заступництвом Президента, ми ж вважаємо, що маркетологи компанії дійсно постаралися на славу: унікальний інтер'єр для кожного торгового залу, тематичні прикраси до свят, красива фірмовий одяг для продавців. І так, трохи не забули - дійсно смачні цукерки.

Продукція Roshen

Малюнок. Продукція Roshen

Така увага до дрібниць - недешеве задоволення. Засновник консалтингової компанії IDNT Микола Чумак припускає, що переобладнання невеликого магазину площею 200 метрів квадратних обійдеться від 100 000 до 300 000 доларів.

Екскурсії на фабрики, реконструкція вінницького музичного фонтану, будівництво ігрових майданчиків, регулярна допомога лікарні ОХМАТДИТ і центру дитячої кардіології та кардіохірургії - піар, благодійність або піар за рахунок благодійності?

Вирішувати вам. Але з 2014 по 2016 року корпорація пожертвувала на благодійні проекти більше 240 млн грн. І навіть якщо це додаткова реклама, то ми всіма руками за таку рекламу.

2) Наша Ряба. Піклуючісь про вас або «курочку з'їли - гребінець залишили»

У 1998 році український підприємець Юрій Косюк починає переобладнання «Миронівського комбікормового заводу» і черкаської птахофабрики «Перемога». Головні завдання фахівців - напрацювання рецептури корми і ефективна технологія вирощування бройлерів.

Але датою створення бренду вважається 25 грудня 2001 року. Саме напередодні Нового року курочка Наша Ряба вперше вийшла в люди.

З тих пір багато води утекло, корми з'їдено, а компанія стала лідером українського ринку. У 2016 році половина промислового виробництва належала торгову марку Наша Ряба. На території України працюють понад 2000 франчайзингових торгових точок.

Неймінг. Просто і по-домашньому. Асоціації з казкою і бабусиної селом. Але досить важко уявити англійського джентльмена в плащі, такого собі Камбербетч, який звертається до своєї дружини: «Dear, let's take some Nasha Ryaba for this wonderful rainy evening?» Можливо, для експорту фахівці з неймінг створили іншу назву.

Логотип. У 2009 році відбувся компанія зробила ребрендінг. На зміну мультяшної курочки прийшов лаконічний абстрактний логотип. У центрі уваги назва торгової марки. Його легко помітити навіть з великої відстані. А від пташки залишився тільки гребінець.

На упаковці з'явилися написи: «Натуральні корми власного виробництва» і «Упаковано виробником».

Порівняння логотипів Нашої Ряби

Малюнок. Порівняння логотипів Нашої Ряби

Унікальна торгова пропозиція. Головні проблеми «курячого» бізнесу - це борці за права тварин і прихильники здорового харчування, які заявляють, що «всі ці бройлери обколоти хімікатами».

«Наша ряба» позиціонує себе як гостинного господаря для пташок. Ось як описують на сайті процес доставки курчат: «Коли з Німеччини привозять пташенят, пташники прогрівають за 48 годин - це забезпечує малюкам« теплий »прийом. Уже за настроєм на майданчику відчувається свято - приїхали! »

Фрагмент сайту Нашої Ряби

Малюнок. Фрагмент сайту Нашої Ряби

Правда це чи елемент стилю - невідомо, але варто відзначити, що творці сайту зробили роботу якісно. Інформація доступна і цікава. Не зрозуміло, навіщо вона середньостатистичному покупцеві, але ритейлери можуть зацікавитися.

Що стосується любителів здорового харчування - вони можуть бути спокійні. На сайті представлена ​​інформація про склад кормів для бройлерів і системі перевірки якості м'яса.

3) Київстар. З думкою про вас або столична зірка

Хоч компанія і входить до складу холдингу VimpelCom Ltd, але бренд Київстар - повністю український. Як правило, послугами оператора користуються дорослі успішні люди або жителі регіонів, для яких особливо важлива якість зв'язку.

Сьогодні у Київстару понад 26 млн абонентів мобільного зв'язку.

Неймінг. Зірка столиці. Напевно, як-то так мислили креативщики компанії років 20 назад. Хоча світ реклами швидкоплинний і вибагливий, але все ж коштувати визнати, що назва Київстар і сьогодні залишається вдалим.

Київ - як мала батьківщина оператора і зірка - як яскравий зрозумілий образ. Дороговказ, зірка на алеї слави, зірка як символ лідерства.

У червні 2008 року Київстар зайняв перше місце в рейтингу найдорожчих брендів України. Його вартість становила 3 ​​176, 266 млн доларів.

Логотип. Чорний піар - теж піар? Директорат Київстару мав достатньо часу, щоб задуматися над цим питанням, так як в 2015 році вибухнув цілий скандал з приводу нового лого.

Замовлення на створення нового логотипу отримала зарубіжна структура Saffron Brand Consultants. Разом із замовленням вони отримали чек на 100 000 доларів (за оцінками Валентина перцю, співвласника Vitagramma), що не дуже-то і патріотично.

Порівняння логотипів Київстар

Малюнок. Порівняння логотипів Київстар

До речі про патріотичності. Новий логотип має національну айдентику, що було дуже вчасно, враховуючи складну політичну ситуацію в 2015 році.

«Стара версія була статична і корпоративна. Нова - динамічна і сучасна », - заявляє директор з маркетингу Київстар Святослав Горбань. Логотип дійсно став більш легким і доброзичливим, але під час перевтілення він також придбав значну схожість з торговим знаком американської компанії Wallmart.

Логотип американської компанії-рітейлера Walmart

Малюнок. Логотип американської компанії-рітейлера Walmart

Унікальна торгова пропозиція. Згідно кабінетним маркетинговим дослідженням KOLORO 68,5% фокус-групи назвали Київстар оператором з кращого зоною покриття.

Правда це чи результат якісного створення бренду? Допоможе розібратися сервіс по підбору інтернет-провайдера «Мультитест». З 26 лютого 2016 року користувачі можуть побачити інтерактивну карту покриття 3G мобільних операторів, що була створена на основі відкритих даних наданих операторами.

Карта покриття 3G

Малюнок. Карта покриття 3G оператора Київстар (синя) і Lifecell (помаранчева)

Очевидно, що іноді якісна реклама важливіше якісного покриття.

4) Глобине. Підприємство або місто?

19-літній, самовпевнене підприємство. Легко бути впевненим, коли щомісяця реалізуєш ніж 1700 тон продукції, носиш статус «Краще підприємство країни-2015» і входиш в трійку лідерів м'ясного ринку України.

Неймінг. У Полтавській області є містечко Глобине ... Чи варто далі пояснювати хід думок креативників компанії? Логічно, звучно, легко сприймається іноземними споживачами. Знімаємо капелюха.

Логотип. Існує 3 типи логотипів: текстовий, графічний і комбінований. Найлаконічніший, але аж ніяк не найпростіший - текстовий. Для товарів повсякденного попиту логотип у вигляді назви - ідеальний варіант.

Унікальна торгова пропозиція. У 2016 році компанія Глобино вирішила створити новий молочний бренд. Агентство «Колорит» охоче погодилося допомогти.

Новий зонтичний бренд

Малюнок. Новий зонтичний бренд

В основі УТП - інформація про те, що Глобино використовує 10,5 літрів молока для виробництва 1 кг сиру. Слоган з'явився сам собою: «Молока більше, ніж в молоці». Були розроблені новий фірмовий стиль і дизайн упаковки.

Дізнатися про процес створення нового зонтичного бренду можна тут.

5) Nemiroff. Ти обрав — світ підтримав

У далекого 1872 року граф Григорій Строганов відкрив найбільший на Подолі винокурні завод. Але знадобилося довгих 125 років, перш ніж торгова марка Nemiroff вперше побачила світ. З тих пір горілчаний бренд Nemiroff займає лідируючі позиції на українському ринку, а також активно експортується за кордон.

Асортимент включає більше 40 видів продукції в різних цінових категоріях. За останні 10 років компанія завоювала 60 престижних нагород на міжнародних конкурсах.

Неймінг. Історія аналогічна торгову марку Глобино. Якщо на території України вимовити слово «Немирів» - перша асоціація буде з горілкою, і вже потім, якщо пощастить, згадається чудовий містечко у Вінницькій області. Назва написано саме латинськими буквами, щоб створити враження «закордонності» алкогольного напою.

Цікаво відзначити, що один з найбільш продаваних брендів в світі - російська горілка Smirnoff. Очевидно, наскільки співзвучні назви. Випадковість це чи продуманий крок в боротьбі за світове панування - покаже час.

Логотип. Компанія відмовилася від перчика в логотипі. За оцінками фахівців «Колорит» це рішення було вдалим. По-перше, в лінійці Nemiroff є багато «негострих» смаків: полунична, медова, легка. Зображення перцю не завжди доречно для горілки з «пом'якшеним» смаком.

По-друге, для закордонного споживача горілка не має прямої асоціації з перцем, на відміну від слов'янських країн.

Порівняння логотипів Nemiroff

Малюнок. Порівняння логотипів Nemiroff

Унікальна торгова пропозиція. Унікальність компанії Nemiroff - у відсутності унікальної торговельної пропозиції. Причому варто відзначити, що продукт якісний і затребуваний на ринку.

У бренду відсутні впізнавані атрибути. Дизайн упаковки не має спільного елемента, при згадці торгової марки спливають лише кілька асоціацій: «За Nemiroff у всьому світі» і боксерські поєдинки, спонсором яких є бренд.

Якщо в Україні компанія має переваги над конкурентами як самий довголітній горілчаний продукт, то для виходу на міжнародний ринок необхідно задуматися над брендінгом торгової марки.

6) Моршинська. Ви відчуваєте, інші бачать

Моршинська - український бренд, що належить об'єднанню IDS Group. В асортименті є негазована, слабогазована і сильногазована вода. Моршинська займає перше місце по продажах серед негазованих вод в Україні. Продукція експортується в Росію, Молдову, країни Прибалтики.

Неймінг. Вже за традицією назву торгової марки створено на основі населеного пункту Моршин, що знаходиться у Львівській області.

Логотип. Якби існував рейтинг самого спокійного бренду, агентство KOLORO урочисто віддало б Моршинської Гран-прі.

Логотип торгової марки Моршинська

Малюнок. Логотип торгової марки Моршинська

Просто і зі смаком. Скромна перша буква в нижньому регістрі, «м'який» округлий шрифт, ніяких піар-скандалів з ребрендінгом.

Унікальна торгова пропозиція. Як прищепити дитині звичку пити воду? Адже вона не має ні смаку, ні кольору, ні запаху, і взагалі - «якась, мама, ця вода нудна». Маркетологи Моршинської знайшли вихід - приділити головну увагу упаковці, щоб малюк не захотів розлучатися зі своєю пляшкою.

Прообразами для дівочої колекції стали герої мультика «Холодне серце», а хлопчиків порадували персонажі з «Зоряних воєн».

Також Моршинська подбала про зручність пляшечок - з зручно тримати навіть в дитячій руці.

Унікальна торгова пропозиція Моршинської

Малюнок. Унікальна торгова пропозиція Моршинської.

Співпраця з американською кінокомпанією Disney буде довгостроковим. Тому скоро на полицях супермаркетів можна буде знайти нових казкових героїв. Кожна серія лімітована. Це буде стимулювати швидше здійснювати покупки.

7) Оболонь. Пиво твоєї Батьківщини

Оболонь - компанія-виробник пива, безалкогольних та слабоалкогольних напоїв. За 37 років існування Оболонь створила десяток нових брендів. Деякі з них (Hike premium, Ziber, Zlata Praga) активно продаються по сьогоднішній день, інші ж експерименти (пиво Magnat, безалкогольний напій Frest, енергетик Джетт) були не такі успішні.

Пиво торгової марки Оболонь експортується в 40 країн світу. Частка компанії в загальному експорті - 80%.

Оболонь - справний платник податків і постійний лідер рейтингу компаній з прозорою фінансовою політикою.

Неймінг. Пивоварний завод був побудований біля джерела артезіанської води, в районі Оболонь міста Києва. Так і з'явилася назва: звучне, інтернаціональне і легко запам'ятовується.

Логотип. Проводиться паралель з гербом, що дуже доречно при географічному неймінгу. І герб Оболонського району та логотип пивоварні мають корону.

Геральдика асоціюється з рецептами, що передаються з покоління в покоління, з традиціями і багаторічною історією. Саме тому лого Оболоні хоч і не сучасно, але повністю відображає політику виробництва.

Логотип торгової марки «Оболонь»

Малюнок. Логотип торгової марки «Оболонь»

Детальніше про дизайн етикеток для пива можна прочитати тут.

Унікальна торгова пропозиція. Компанія позиціонує себе як «пиво твоєї Батьківщини». Але в зв'язку зі схожою політикою конкурентів ( «Чернігівське», «Львівське») це не є унікальною пропозицією.

Оболонь - компанія з великою соціальною відповідальністю. З величезною соціальною відповідальністю.

Перехід на альтернативне паливо, підтримка українського книговидання, розвиток штучного інтелекту, організація міжнародного конкурсу з української мови, відновлення архітектурних пам'яток - ось неповний список активностей Оболоні.

Вони не виставляють це напоказ, а скромно згадують на сайті.

А даремно. На думку маркетологів колорит, імідж благодійника можна використовувати як емоційне УТП. Якщо у споживача буде вибір - купити пиво звичайної торгової марки і марки, що спонсорує вітчизняне кіно, то в умовах однакової ціни і якості, перевага віддадуть другому.

Висновки

Створення бренду - архіважливе завдання. Найвідоміші торгові марки витрачають левову частку бюджету на імідж. При велику конкуренцію якісних товарів споживач купує не тільки продукт. Він купує історію, відчуття, асоціацію.

Наша Ряба - це не шматок м'яса, це - затишок домашніх свят, Київстар - це не набір функцій на телефоні, це можливість зв'язатися з близькими з будь-якої точки світу, Моршинська - це не вода. Це здоров'я.

Процес розробки лого

Малюнок. Процес розробки лого

Ким стане ваш товар на ринку - черговий шоколадкою або ж символом свята - вирішувати будете ви. А робити ми.

Агентство колорит - завжди раді допомогти.

info@koloro.ua

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Анна Слёз

Маркетолог

133 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !