10 трендів рітейл, які можна ігнорувати

10 трендів рітейл, які можна ігнорувати

Категория: Брендинг и маркетинг

11 / 07 / 2017

4056 просмотров

18 4.1111111111111 5

Рітейл, як і всі інші галузі бізнесу, змінюється під напором нових технологій і приходом нового покоління покупця. Це відбивається на стилі ведення бізнесу, його прибутковості. Нижче ми розповідаємо про 10 ключові тенденції, які вже вступили в силу і тих, які тільки набирають обертів.

Тренди рітейлу: терміновий переїзд в онлайн

Незважаючи на те, що 90% роздрібних продажів сьогодні припадають на традиційні магазини, рітейлери масово втрачають свої позиції, в той час як онлайн швидко зростає. Основна причина в тому, що зростає проникнення мобільного інтернету. При цьому менше 20% світових рітейлерів розробили окремі мобільні додатки для своїх онлайн магазинів.

Більшість гравців бізнесу відзначає позитивний вплив онлайн-продажів, 75% всіх рітейлерів очікують подальшого продовження зростання онлайн-продажів (в наростаючому темпі). Статистика показує, що рітейлери, які не інвестують в електронну комерцію незабаром зіткнуться з серйозними проблемами. Це доводить капіталізація Amazon, показник якої вище, ніж сумарні цифри усіх конкурентів. При цьому мережа продовжує зростання.

Тренди в ритейлі, продажі Amazon

Більшість представників бізнесу вважають, що ідеальним варіантом для розвитку є наявність офлайн і онлайн-магазину. Для прикладу, лідер-онлайн рітейлу Amazon в 2015 відкрив перший офлайн магазин книг (з цього товару гігант починав роботу), а в грудні 2016- го відкрив перший офлайн-супермаркет без кас. Про те, що споживачеві все ще важливо помацати продукт говорив в інтерв'ю РБК і засновник брендів Natura Siberica, Андрій Трубніков.

 

Обсяг українського рітейл-ринку

Ринок онлайн-рітейлу в Україні (2012-2016 рр)

Тренди оффлайн-ритейлу: важливість консультації

Особливістю американської мережі Giant є наявність власної школи кулінарії. У США це популярний напрям, приблизно 30% мереж мають аналогічною функцією. Особливістю Giant, є наявність позиції дієтолога, годину консультації якого коштує 20 доларів. Однак це не чиста сума, так як після покупки консультації людині видається купон на аналогічну суму, яку він може витратити на покупки в Giant.

Приготування здорового меню маркетологи Giant теж максимально спростили. У торговому залі є пристосування, яке після сканування товару пропонує рецепти приготування страви. Досить лише вибрати ключовий інгредієнт майбутнього страви і піднести його до сканеру. Комп'ютер проаналізує товар і запропонує рецепти. Далі є 2 варіанти: роздрукувати текст прямо в магазині або відправити його на свій e-mail.

Рітейл-брендинг: атмосфера і мерчендайзинг - ключ до успіху

Фішка американської продуктової мережі Тrader Joe's, яка належить конгломерату ALDI, - органічні і здорові продукти. Тrader Joe's це мережа невеликих магазинів, які належать до сегменту «магазин біля дому» (за мірками Америки). Їх особливістю є небанальний підхід: особливі товари за прийнятними цінами. На невеликій площі в 900 метрів виходить заробляти 2 млн. Доларів в місяць.

Досягти успіху допомагає образ, наприклад, оформлення вітрин. Всі плакати, цінники і POS-матеріали малює штатний художник. Супермаркети мережі поділені на зони, кожна з яких закріплена за якоюсь частиною світу (Trader Giotto's - Італія, Trader Jasquer's - Франція, Arab - Ісламський світ). Продавці там одягнені в спеціальні костюми, вітрини теж оформлені тематично.

Бренд відбудувалося від конкурентів, так як зміг створити цінність, яка змушує клієнтів робити вибір на його користь. Рітейлер дарує споживачеві емоційний досвід і це те, за що варто прийти саме сюди.

Замовити розробку фірмового стилю і дизайну вітрин ви можете в KOLORO. Ми знаємо, як зробити магазин магнітом для споживачів.

Читайте також: Яким кольором оформити магазин: гайд по кольоросприйняттю

Дизайн цінників і постерів всередині супермаркету

Глобальний ритейл-тренд: від магазину до маркетплейсу

Моду на розміщення на своєму майданчику товарів інших підприємств поставив Amazon. Прибуток і частка ринку компанії, які ростуть з року, в рік переконали колег чинити так само. В Україні найбільш яскравим представником подібної стратегії є Rozetka. У Росії за такою схемою працює Ozon.

Кількість маркетплейсів продовжить рости, проте не всім магазинам варто перетворюватися в маркетплейс. Для деяких хорошим варіантом може стати налагодження співпраці з уже існуючими майданчиками.

Читайте також: Як Rozetka перетворюється в Amazon

Тренди в сфері торгівлі: швидка доставка

Крім низьких цін, для споживачів зараз важливі швидкість і зручність доставки. Тут безперечним лідером залишається Amazon, за яким дуже складно погнатися іншим рітейлерам. Зараз Amazon Prime пропонує варіант безкоштовної доставки по США протягом двох днів.

У планах рітейлера спростити логістику, для цього компанія запатентувала конструкцію логістичного центру у вигляді вежі. У ньому не планується вікон, зате є маса отворів для дронів. Поки що це тільки патентна розробка, не всі вони реалізуються в майбутньому. Однак це добре показує стратегію розвитку компанії.

Тренди в сфері торгівлі: швидка доставка, конструкція, яку запатентував Amazon

Тренди B2C: чесні знижки на свята

Масові розпродажі прийшли до нас із Заходу. В Америці сезон знижок починається з Дня подяки, потім йдуть Чорна п'ятниця і кіберпонеділок, які плавно перетікають в різдвяні знижки. В Європі та Америці знижки в цей період реальні. Зокрема, на Чорну п'ятницю знижки досягають 70-90%.

На жаль, цей тренд не зачепила вітчизняний ринок, маркетологи на пострадянському просторі обманюють покупців. На перевірку акції і передсвяткові розпродажі в Україні і Росії зазвичай виявляються фількіною грамотою. Покупці не перестають скаржитися на те, що плакати напередодні чорних п'ятниць обіцяють знижки в 70%, але товару з подібною знижкою меншість. На основну ж масу речей знижка зазвичай становить 20-30% вартості.

На знімку екрану знизу результати розслідування порталу Vgorode, які журналістка видання провела в Чорну п'ятницю 2015 го року. У верхній частині знижки в день акції, в нижній - кеш. Він показує, що до чорної п'ятниці ціни були навіть нижче, ніж в день заходу.

Тренди рітейлу, пункт 4: скріни кеша за пару днів до Чорної п'ятниці і скрін сайту в день акції

Крім letu.ua Vgorode перевірили ще кілька українських онлайн рітейлерів. Цитрус не міняв ціни зовсім, хоч і обіцяв & laquo; обвал & raquo ;, а на Iphone 5S ціну навіть підняли на 100 гривень. Rozetka надавала знижки по купону. Вони не перевищували 15% від вартості, а на деякі товари взагалі подешевшали лише на 2% (планшет Lenovo до нарахування знижки коштував 2222, після & mdash; 2199 грн). При цьому подібні купони магазин розсилає регулярно, якщо ви підписані на розсилку, то і зараз можете знайти лист з подібним у своїй пошті (нижче скрін листа, який надійшов автору о п'ятій ранку, 05.07.2017).

Тренди рітейлу, пункт 4, знижки - скріншот листа, який надійшов автору 05.07.2017

Тенденції рітейлу: створення власних свят

Відзначати дні народження і придумувати нові приводи для знижок вигідно. У 2015 році Amazon з розмахом відзначила свій двадцятий день народження. Фінансові результати свята побили всі рекорди і перевищили виручку від чорної п'ятниці 2015 року. Вітчизняним ритейлерам варто брати приклад з лідера.

Важливо, що подібне свято вимагає вагомою підготовки. Склади повинні бути заповнені, персонал - вишколений. Сама по собі акція не зможе залучити масового споживача, нею нікого не здивуєш. Тому варто задуматися про активність для відвідувачів. Концерти, фудкорт, активні ігри, зона для дітей тощо допоможе збільшити ЦА свята. Ми писали про це в нашій статті.

Для проведення кабінетного дослідження та визначення віх розвитку бізнесу, зверніться в KOLORO. Ми підготуємо аналіз і запропонуємо варіанти для розвитку ритейл-бізнесу.

Тенденції ритейл-бізнесу: курс на додаткові послуги

Якщо головна перевага, яку компанія пропонує своїм клієнтам - не найнижча вартість товар або послуг на ринку (Walmart в Америці, АТБ в Україні), то для залучення клієнтів потрібні додаткові послуги.

Мережа Good Wine проводить ярмарки з різноманітними активностями, які формують співтовариство споживачів, підвищують лояльність до бренду.

Мережа Good Wine проводить ярмарки з різноманітними активностями, які формують співтовариство споживачів, підвищують лояльність до бренду.

Тенденції ритейл-бізнесу: курс на додаткові послуги - ярмарок Good Wine

Тенденції в сфері роздрібної торгівлі: Walmart - законодавець мод

Крос-докінг, як спосіб заощадити

Крос-докінг - одне з нововведень Walmart, яке допомагає заощадити на логістиці. Сенс прийому в тому, що постачальники направляють товар в спеціально обладнані дистрибуційні центри, де стає зрозуміло, куди потрібно відправити продукцію. Потім товар відразу перерозподіляють в магазини, минаючи стадію зберігання на складах. Метод істотно знижує витрати на зберігання і транспортування, допомагаючи Walmart залишатися рітейлером з найнижчими цінами на ринку.

Тенденції в сфері роздрібної торгівлі: Walmart - законодавець мод

Самовивезення допоміг наростити прибуток

У першому кварталі 2017 року Walmart підвищив продажу на 29%. Це сталося завдяки впровадженню нової системи доставки. Гігант запропонував знижки на онлайн-замовлення клієнтам, які замість доставки додому вибирають самовивезення. Це значно знижує витрати.

Ще одним нововведенням стало поступове впровадження безкоштовної доставки на протязі 2-ух днів замість платній (за умови замовлення на суму від 35 доларів).

Варто зазначити, що не всі споживачі задоволені подібними акціями, черги в точки самовивозу досить великі, і люди негативно відгукуватися про акцію в мережі. На тлі Amazon, з його безкоштовною дводенної доставкою (2 дня - максимально можливий термін, зазвичай товар приїжджає швидше, особливо якщо регіон відправки збігається з регіоном отримання) пропозиція Walmart програє.

Читайте також: Перелік дистриб'юторів України: кому дати продавати ваш продукт

Нейромаркетинг - ключова тенденція роздрібної торгівлі

Нейромаркетинг - метод, який дозволяє управляти свідомістю споживача шляхом вивчення поведінки людей і впливом на нього.

Методи, які застосовує нейромаркетінг:

  • психо-лінгвістичні дослідження (вивчення мислення людини, побудови логічних зв'язків, виникнення асоціацій);

  • позитронно-емісійна томографія (сканер вивчає біологічно активні сполуки мозку і їх роботу);

  • вивчення реакцій (айтрекінг, міміка, скорочення серцевих м'язів, почастішання пульсу і т.д.).

Все це допомагає тиснути на підсвідомість людини, що не пробуджуючи в ньому вже існуючі бажання, а породжуючи нові, потрібні виробникові. Про етичність методів ведуться суперечки, поки що це ніяк не регулюється, проте законодавчі акти явно буде потрібно, це лише питання часу.

Читайте також: Як вплинути на поведінку покупців в супермаркеті: 11 порад

Галузь продажів стрімко змінюється, нове покоління споживачів ратує за якісний сервіс і високу швидкість обслуговування (при мінімальному контакті з персоналом). Щоб йти в ногу з часом і не втрачати клієнтів, звертайтеся в KOLORO. Ми розробимо ринкову стратегію для вашого бізнесу, яка працює.

Контактная информация:

hi@koloro.ua

+38 (044) 223 51 20

Подготовил:

Ксения Ляшко

Маркетолог

18 голосов

Понравилась статья?
Оставьте свой голос :-)
comments powered by HyperComments

Похожие материалы

Бесплатная консультация. Звоните

Павел Пивовар

Павло Пивовар

new business manager

+38 (044) 223 51 20

+38 (099) 600 22 14

pyvovar@koloro.ua

Юрий Колесников

Юрий Колесников

new business manager

+38 (066) 210 94 04

kolesnykov@koloro.ua

сделать запрос
up-btn

Розкажіть нам про ваш проект

Отримайте консультацію вже зараз!

Спасибо за ваше сообщение!

КОНТАКТЫ

сподобались наші статті?

наші новини сподобаються також !